Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mageproblemer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-11, 09:04   #1
Elmermor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 10
Elmermor er på en erverdig vei

Mageproblemer

Har vært plaget av treg mage i mange år. Trodde det skulle bli bedre med lavkarbokosthold, siden det er såpass mye fett. Har nå holdt på et par uker, men nei ingen store forandringer. Tar Oxytarm, uten at det hjelper noe særlig. Har hund, og går daglig en time i tereng. Er takknemlig om noen har noen gode råd å dele med meg.

Elmermor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 10:09   #2
marit72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 21
marit72 er på en erverdig vei

Sv: Mageproblemer

Jeg har også alltid vært plaget av hard mage, nesten så jeg til tider har trodd at det har vært noe alvorlig galt med tarmene mine. Har nå spist lavkarbokosthold i snart 8 uker. De første 3 ukene merket ikke jeg heller noen bedring, men jeg kom meg på do når jeg spiste fløtegrøt som det er masse fett i. Nå derimot virker det som om ting har blitt mye bedre. Jeg er regelmessig på do så og si hver dag. Passer på å drikke masse vann. Starter dagen med pannekaker laget av 2 egg,fløte og 3 store ts fiberhusk som inneholder masse fiber for magen. Steker i masse smør og jeg synes det er så godt. Sammen med 2 store glass vann. Dette gir ihvertfall min mage en veldig god start. Til de andre måltidene om dagen spiser jeg alltid en stor porsjon grønnsaker. Lykke til

marit72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 10:12   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mageproblemer

Det skal gå over. Men drikk masse masse vann, få i deg nok fett og prøv knuste linfrø eller loppefrø i vann. Eller: ta store doser magnesium. Magnesium må du ta på dette kostholdet. Prøv 600 gram på kveldstid. Det oppløses i vann så overdoser er ikke farlig fordi det løper ut med tarminnholdet. Du kan få kjøpt i pulverform, magnesiumsulfat, det er billigere i lengden. Senere trenger du ikke så stor dose kanskje.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:53   #4
Elmermor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 10
Elmermor er på en erverdig vei

Sv: Mageproblemer

Takk for gode tips. Skal teste dem ut.

Elmermor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mageproblemer pga lavkarbo? - nybegynner mamoli Lavkarbo generelt 6 03-01-11 09:18
Mageproblemer... anneca Ketolysekuren 1 20-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no