Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Klør meg i hodet ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-10, 15:53   #1
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Klør meg i hodet ...

Her er visst ordet fritt og da hyler jeg ut..hehe

Jeg har vært flink å holde meg unna sukkerfritt godteri og sukker i en uke nå. MEN idag skeiet jeg virkelig ut meg 2 plater Cloetta sukkerfri sjokolade. HALLO!!! Nå er jeg kvalm, har vondt i halsen og magen. Hva var da vitsen med dette?!

Jeg får trøste meg med at det ikke er sukker. Motivasjonen er fortsatt på topp. Jeg bare sitter og klør meg i hodet på hvorfor jeg spiste de...

Ja, ja.. Det er godt å få det ut her, hjelper veldig godt å skrive. I morgen er det en ny dag med nye muligheter, og i kveld skal jeg gå en laaaang tur for å bøte på "skaden"

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 15:55   #2
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet...

Ps: Dere må gjerne hyle ut hvis det er noe dere også har på hjerte, samme hva det er

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:04   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Klør meg i hodet...

Uffda.
Har du sett Hitchhikers guide to the galaxy, filmen? På vogonenes planet så har de et rart fenomen der hver gang man gjør noe man ikke skal (i vogonenes tilfelle, tenke selv) så får man en fluesmekker i ansiktet. Blitt sånn med kjipe sjokoladeplater for deg nå?

To hele plater sukkerfritt, det er 100 gram maltitol det! Ikke gå langt fra et toalett i dag og i natt. Bare så det er sagt... STERKT STERKT førende!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:04   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Klør meg i hodet...

2 plater Cloetta?? Stakars deg..
Håper ikke du blir så hardt rammet..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:07   #5
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

2 plater Cloetta?? Stakars deg..
Håper ikke du blir så hardt rammet..

Hehe.. Ikke sant.. Tiden vil vise, men det verste er egentlig den grusomme "klumpen" som ligger i halsen min.. usj!!
Du har hatt erfaring med cloetta selv?

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:08   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Klør meg i hodet...

Fra Sukkerfritt sine hjemmesider:

Sitat:

Det har likevel vist seg at inntak av store mengder sukkeralkoholer pr. dag kan for enkelte gi ubehagelige mageproblemer som gassdannelse og diaré. Denne effekten er lik reaksjoner man kan få av erter/bønner og andre fiberrike matvarer. Slike symptomer er som oftest milde og forbigående.
Det er store individuelle forskjeller i følsomhet overfor sukkeralkoholer, og hvis man er sensitiv bør man redusere mengde sukkeralkohol man inntar ved samme anledning. De fleste mennesker opplever bedre toleranse ved å tilvennes inntak av sukkeralkoholer, på samme måte som man kan tilvenne seg fiberrik kost.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:10   #7
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet...

Takk for oppdatering..hehe.. Jeg satser på at kroppen IKKE blir vant til dette

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:10   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Klør meg i hodet...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Hehe.. Ikke sant.. Tiden vil vise, men det verste er egentlig den grusomme "klumpen" som ligger i halsen min.. usj!!
Du har hatt erfaring med cloetta selv?

Hehe, ja! jeg spiser mye Cloetta. Type 1 plate i uka.
Går bra det, spiser ikke mer enn to-tre ruter av gangen.
Tåler vel en halv, før det blir et helvete i magen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:11   #9
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet...

Ups

Da sliter jeg, ligger litt og venter på at det skal "brake" løs..hehe
Jeg tar dette med humor og ler av meg selv, uffa

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 17:05   #10
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klør meg i hodet...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Ups

Da sliter jeg, ligger litt og venter på at det skal "brake" løs..hehe
Jeg tar dette med humor og ler av meg selv, uffa

Hei Snorfrøken, er spent på hvordan det gikk med deg i går og i natt

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 17:08   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Klør meg i hodet...

Auau, jeg spiste en helt plate i løpet av noen timer en gang, og da ikke bare boblet magen fryktelig og jeg fikk diarè, men jeg fikk så vondt i magen at 400mg ibux ikke hjalp..

Håper du kom deg tålelig gjennom natta uten for mye vondt og for løs mage.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 17:59   #12
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet...

Heisann

Takk for hyggelig omtanke..hehe

Det gikk faktisk helt fint.. Egentlig er jeg litt lei meg for det, kunne godt ha fått en ubehagelig reaksjon slik at jeg ikke gjør det igjen.
Det kom litt "luft" ut men ellers kjente jeg ingenting til det.

Det skal jo egentlig ikke være mulig..hehe

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:44   #13
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Klør meg i hodet...

Får håpe du blir skikkelig dårlig da så blir det lenge til neste gang neida håper selvølgelig ikke det.

Personlig hadde jeg en fæl opplevelse etter å ha spist en halv plate med Cavalier sjokolade. Våkna på natta og trodde jeg var mat forgiftet. Satt på dass halle natta... Gikk en stund før jeg skjønte sammenhengen...

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:43   #14
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet...

Opprinnelig lagt inn av rava, her.

Får håpe du blir skikkelig dårlig da så blir det lenge til neste gang neida håper selvølgelig ikke det.

Personlig hadde jeg en fæl opplevelse etter å ha spist en halv plate med Cavalier sjokolade. Våkna på natta og trodde jeg var mat forgiftet. Satt på dass halle natta... Gikk en stund før jeg skjønte sammenhengen...

Hehe.. Ja, jeg var ikke fristet til å spise sjokolade idag for å si det slik, noe effekt må gårsdagen ha hatt. Cavalier fikk jeg også kjempe vondt i magen av, skikkelig avføringsmiddel.

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 08:37   #15
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Klør meg i hodet ...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Jeg får trøste meg med at det ikke er sukker. Motivasjonen er fortsatt på topp. Jeg bare sitter og klør meg i hodet på hvorfor jeg spiste de...

Av og til føles det som man er passasjer i sin egen kropp Sukkeravhengighet ER verre for noen enn for andre, og det at du får skikkelig cravings er bare hodet ditt som vil ha mer. Søtstoff kan også dempe og vedlikeholde suget.

Som du nevner så er det lurt å huske på hvordan du hadde det etterpå, siden du trolig (jaja jeg vet jeg spekulerer) får en sånn tur igjen om en uke. Men når du klarer å holde deg så blir det lengre mellom hver gang.

Når du har holdt deg leeenge så kommer du til å tro at du kan smake på ting, og vips er du på kjøret igjen. Så er det på an igjen, med mer selvinnsikt neste gang man tenker at det ikke skader å smake... Det var dagens projeksjon hehe

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:14   #16
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet ...

Som ein student i motivasjonspsykologi så kunne eg gitt deg ein stor avklaring ang. driftsteori

Men det er som når du er sulten/tørst/kåt. Det er DET som ligger i hjernen din, hjernen din registrerar lavt blodsukker og du får opplevinga av å ha lyst på "noe". Det er alltid litt vanskeleg i starten, men det går betre etter ei veka og to, når kroppen begynner å venna seg til ketose heller enn blodsukkerets bølgjedalar.

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:41   #17
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Klør meg i hodet ...

Ved søtbehov så finner jeg meg en kopp med bær (jordbær/bringebær)og fløte - vips så er alt greit igjen.

__________________


September trening: 540/750

Sist redigert av Lill-B : 08-09-10 kl 14:42.
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 14:14   #18
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Klør meg i hodet ...

Ja, kropp og psyke går som hånd i hanske. Jeg har ikke hatt lyst på noe i ettertid og satser på at det holder seg slik
Det hjalp veeeldig å få skrevet det ned her, vil anbefale det til andre som har en liten "sprekk" (det kan jo skje fra tid til annen).

Tusen takk for alle gode råd og innspill

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslett som klør ved ketose ... prilla Ketolysekuren 13 26-03-21 12:10
Klør i ansiktet og nyser om morran ... mofe Fysisk og mental helse 5 24-11-09 15:52
Hår (på hodet) Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 5 31-10-07 20:58
Zoë klør seg i hodet.... Zoë Induksjonen 4 14-04-04 15:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no