Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-07, 20:42   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Spis deg slank uten sult - Noen som har lest boken og har synspunkter? Har ikke hørt om den før, men antar det er en ganske ny bok.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 22:36   #2
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Hei!
Boken kom ut i 2007 så den er ganske ny ja. Foseid er mannen bak "olapakka" (ferdige matpakker). I perioden han drev dette firmaet gikk han opp masse i vekt selv om han spiste vanlig norsk husmannskost, mens kona hans ikke gikk opp i vekt. Han begynte derfor å forske på grunnen hvorfor og fant bla. ut om svingningene i blodsukkeret og genetiske forskjeller.

Han startet i 2004 "Senter for riktig ernæring". De spesialiserer seg på salg av ferdige lavkarbomåltider som du kan bestille på www.spisdegslank.no

Det var dette jeg begynte med for 6 uker siden. Og det fungerte veldig bra. Ble bare lei de ferdige rettene etter hvert og mange av dem er så lette å lage at jeg gikk over til å lage det meste av maten selv.

Har mange venner som har gått på dette og alle har gått ned mye.

Største forskjellen på denne dietten og det mange andre gjør er at han også begrenser kcal inntaket i slankeperioden. Dvs mindre fett en de fleste andre diettene her. Vet derfor at det er endel motstandere til Foseid.

Han er opptatt av at alle er genetisk forskjellige og må finne sine egne grenser på karbo-inntak etter man er ferdig med slankingen (ketose)

I slutten av boka er det oppskrifter. Han har lagt vekt på at de skal være lette og lage og gode å spise

Jeg synes boka var bra jeg, men jeg er jo nybegynner på lavkarbo da. Bare 6 uker siden jeg begynte så jeg lærer enda

Kan jo i hvertfall si at det funker da i og med at jeg har gått ned 10 kg på 6 uker

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 01:45   #3
KjetilH
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 58
Innlegg: 2
KjetilH er på en erverdig vei

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Heisan. Jeg vil advare mot å bestille varer på Foseids nettside spisdegslank.no

Jeg bestilte varer for postforsendelse og betalte dem (>1500 kr) 1. okt, men har fortsatt ikke mottatt varene. Forsøk på å komme i kontakt med Foseid/spisdegslank fører ikke fram da telefonnumrene ikke er i drift.
Sukk...

KjetilH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 09:27   #4
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Huff det var ikke bra! Har ikke hatt noe problem med dem selv men jeg har jo alltid hentet varene der da.

Har du prøvd å sende mail? Kanskje det fungerer bedre?

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 09:37   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Opprinnelig lagt inn av KjetilH, her.

Heisan. Jeg vil advare mot å bestille varer på Foseids nettside spisdegslank.no

Jeg bestilte varer for postforsendelse og betalte dem (>1500 kr) 1. okt, men har fortsatt ikke mottatt varene. Forsøk på å komme i kontakt med Foseid/spisdegslank fører ikke fram da telefonnumrene ikke er i drift.
Sukk...

Det virker jo som et seriøst firma, så det har sikkert skjedd en feil, men hvor fant du tlfnr som ikke er i drift?

Norsk Senter for Riktig Ernæring
AS Industriveien 20, 2020 Skedsmokorset. Tlf 992 49 801 . Fax 64 83 01 97
E-post: slanking@online.no Orgnr 986 449 922

Er det det nr du har ringt?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 17:26   #6
KjetilH
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 58
Innlegg: 2
KjetilH er på en erverdig vei

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Hei igjen! Jeg skulle kanskje ha ventet en dag med kritikken min, for i dag kom hentelapp for postpakke fra NSFRE. Har ikke hentet den ennå, så jeg er spent på innholdet.
Men jeg synes det var drøyt at det skal ta 14 dager å få varene fram....

Og jo, det er det mobnummeret jeg har ringt, men får kun melding om at abonnenten har slått av telefonen. Dårlig at man ikke kan nå firmaet på tlf....

Men nå er jeg spent på å komme igang med omlegging av kostholdsvanene mine! Tar sikte på å kvitte meg med 10 kg mage og rumpe :-)

KjetilH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:38   #7
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Jeg likte ikke dette opplegget. Var sulten hele tiden rett og slett. Maten var forsåvidt god men syntes det ble veldig dyrt.
Men tenker å bestille brød derfra etterhvert. Brødene var knallgode!

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:57   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Brødene har endel xylitol, jeg får skikkelig mageproblemer av disse.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:03   #9
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Åh. Merket ikke noe sånt jeg..
Men jeg er ikke kjempeglad i brød, så er ikke noen storspiser av det. Mer sånn for å ha muligheten når brød er "påkrevd".

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 09-02-18, 15:31   #10
unni-@hotmail.com
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 1
unni-@hotmail.com er på en erverdig vei

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Hei.Jeg har gått på kostplan 1 i 4 uker.Gått på lk i ett år.Men jeg har lavtstoffskifte-fibromyalgi og adhd.Formen er blitt mye bedre,men vekta går knapt nedover.Har jeg kjøpt feil plan? Mvh Unni Fosland.

unni-@hotmail.com er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-18, 16:55   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Thor Foseid - spis deg slank uten sult

Siden du har kjøpt kostplan så har du vel mulighet til å ringe eller sende e-post?

Hvis ikke så får du kanskje svar i Facebook-gruppen til selskapet: https://www.facebook.com/groups/1722856228004014/

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 16:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no