Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Sprite Zero

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-05, 14:55   #1
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sprite Zero

Drakk en halvliter med Sprite Zero forrige helg, for første gang på to måneder, og nå er det helg igjen. Mener dere at jeg kan drikke en halvliter med brus én gang i uken, under Atkins Induksjon (holder den lenger enn to uker), eller bør jeg fortsette å holde meg vekke fra dette?

Er Sprite Zero et bedre alternativ enn andre lettbrus, som Pepsi Max, tab-xtra eller Fanta Free? Eller inneholder alle disse stoffer som ikke er bra for vekttapet?

*Spent på svar*

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 15:42   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Drakk en halvliter med Sprite Zero forrige helg, for første gang på to måneder, og nå er det helg igjen. Mener dere at jeg kan drikke en halvliter med brus én gang i uken, under Atkins Induksjon (holder den lenger enn to uker), eller bør jeg fortsette å holde meg vekke fra dette?

Er Sprite Zero et bedre alternativ enn andre lettbrus, som Pepsi Max, tab-xtra eller Fanta Free? Eller inneholder alle disse stoffer som ikke er bra for vekttapet?

*Spent på svar*

det er sånne ting man må finne ut selv ... noen kan drikke det mens de går ned for andre stopper vekttapet opp ... jeg tåler det helt fint, mens det er andre her inne som holder seg unna... Når det gjelder hvem lett brus som er best å drikke tror jeg det er akkurat det samme for alle disse inneholder aspartam, noen holder seg borte fra koffein under induksjonen og det er det jo i pepsi og cola,

men som sagt dette er ting du må kjenner etter selv. Lykke til ! God helg !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 15:52   #3
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Sv: Sprite Zero

Hei Remi Sture
Har drukket alle både under og etter induksjonen, og har ikke reagert negativt (etter det jeg vet). Har i alle fall fortsatt å gå ned i vekt. Men tror at det er forskjellig fra person til person. Min favoritt er sprite zero.
-V-

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 20:40   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Sprite Zero

Helt enig med de andre her - man reagerer forskjellig. Jeg tåler det fint. Men under induksjonen drakk jeg ikke brus, bare vann og litt farris. Prøvde meg en gang på et glass 7up light - men holdt på å spy fordi det var så skrekkelig søtt! Den følelsen gikk over, da...

Overdreven brusdrikking er selvsagt ikke bra, men jeg tror mange vil tåle en halvliter i ny og ne. Det er det der med aspartamen, da. Når det gjelder koffein er vi også forskjellige. For cola-elskere er det jo kommet koffeinfri cola nå. Den er vel også light - er den ikke? Har ikke drukket den her, bare i UK. Den var helt OK.

Sprite Zero pleier jeg av og til å blande med hvitvin. Greit alternativ til en kald pils på en varm dag.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 01:43   #5
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Sprite Zero

Hva er det med aspartam da? Er det det som er kreftframkallende?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 07:46   #6
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Sv: Sprite Zero

Aspartam er et søtningsstoff som kan hemme vektreduksjon. Vet ikke om det er kreftfremmkallende.. Men kan ikke "alt" det nå for tiden?!

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 08:10   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sprite Zero

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Hva er det med aspartam da? Er det det som er kreftframkallende?

Noen sier det, men jeg velger å tro det er mengdene det kommer an på.

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/20/411889.html

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no