Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Lavkarbo og idrett/trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-05, 13:50   #1
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Lavkarbo og idrett/trening

Prøver å finne meir info på nettet. Veit at Marius Bakken og Quinsy Douglas har lagt om ein del, men er på jakt etter fleire eksempler og forskningsresultater.

Kan nåken hjelpe meg?

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 00:23   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Et tips: bladet Mat&Helse - ellers så er det jo mange innen bodybuilding / fitnes som driver med litt lavkarbo innimellom, sjekke ut litt treningsforum kansje. www.fitnesprat.no har eget lavkarbo forum vet jeg

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 11:31   #3
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Har nettopp begynnt å abonere på m&h.

Skal myse på det forumet.

Takk skal du ha.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 14:26   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Lavkarbo og trening

Jeg har dessverre ingen rapporter om temaet... men for idretter der det kreves eksplosiv styrke vet jeg det kan være litt problemer med low carb. Men det kan løses på en enkel måte. For de fleste vil en halv dag med bare stivelse, ikke ødelegge for dietten. Så da er det bare å fylle opp glykogenlageret før konkurranse.

Hadde vært interessant å høre om litt forskjellige idrettsutøvere på lavkarbodiett.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 20:27   #5
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Fant dette: Is it true that a low-carb diet decreases your physical endurance and makes it harder to work out? I've heard conflicting reports.

A: Interesting question. Here's one way to answer it: A recent study by Phiney took olympic level cyclists and put them on a ketogenic diet. For the first week or two their performance dipped... by the end of the month it was back to their previous olympic level. No one suggests that high level athletes need a ketogenic diet. But it does appear that athletes do not need the level of carbs previously believed (ie. carb loading and so on). Many trainers use slightly higher carb intakes on training days, and drop back down on non-training days. For MOST people, doing reasonable amount of training not at the heavy, athlete level, a LOWER carb diet will do just fine. But again, everyone is different and you have to do what works for you.

på dette nettstedet http://www.lclmag.com/

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 14:56   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Fant dette: Is it true that a low-carb diet decreases your physical endurance and makes it harder to work out? I've heard conflicting reports.

A: Interesting question. Here's one way to answer it: A recent study by Phiney took olympic level cyclists and put them on a ketogenic diet. For the first week or two their performance dipped... by the end of the month it was back to their previous olympic level. No one suggests that high level athletes need a ketogenic diet. But it does appear that athletes do not need the level of carbs previously believed (ie. carb loading and so on). Many trainers use slightly higher carb intakes on training days, and drop back down on non-training days. For MOST people, doing reasonable amount of training not at the heavy, athlete level, a LOWER carb diet will do just fine. But again, everyone is different and you have to do what works for you.

på dette nettstedet http://www.lclmag.com/

Har akkurat samme oppfatning. Ikke at jeg trener på et høyt nivå , men dette gjenspeiler mine egne opplevelser av å trene og spise lavkarbo.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 15:28   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sykling

Her er det snakk om sykling... For en syklist, eller en maratonløper, eller en svømmer vil glykogenlager være et uinteressant tema. Hvis dette forsøket hadde blitt gjort på en som løper 60-meter'n (kanskje til og med 100 meter) så hadde nok resultatet blitt annerledes. Men for sporter som ikke krever eksplosiv styrke så er det helt klart en fordel å forbrenne fett istedenfor karbohydrater, altså er low-carb en naturlig vei å gå.

I denne artikkelen ser de på alle "athletes" under ett. Det blir helt ulogisk.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 21:44   #8
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Trur at dersom ein bruker fordeling f.eks. 15% karbo, 20%protein og resten fett vil fungere bedre enn 60-80%karbo som statens råd anbefaler idrettsutøverar.

Sjølv for sprinterar.

Nå synser eg litt, men eg vil vite meir om detta.
Vil gjerne sjå fleire artikler om detta.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 22:17   #9
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Marius Bakken eter fett

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/sport/d210474.htm

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 22:58   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Trur at dersom ein bruker fordeling f.eks. 15% karbo, 20%protein og resten fett vil fungere bedre enn 60-80%karbo som statens råd anbefaler idrettsutøverar.

Sjølv for sprinterar.

Nå synser eg litt, men eg vil vite meir om detta.
Vil gjerne sjå fleire artikler om detta.

Det er helt klart et interessant tema! Jeg er også overbevist om at er lavkarbohydratkosthold (sånn som Marius Bakken følger) vil være en forbedring uansett hva man driver med. Men jeg er allikevel skeptisk til det med høyintesitetsindretter i forhold til ketose og ekstrem lavkarbo. Glykogenlagrene er tross at kroppens turbo, og vil helt klart ha innvirkning på prestasjonen i enkelte grener. Hva som har mest innvirkning ville vært interessant å vite.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 23:40   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dett har jeg ikke greie på altså. Men jeg fant dette på Atkins.com

Sitat:


Er det ikke best å få i seg mye karbohydrater før trening?

Det er en misforståelse at det lønner seg å fylle seg opp med karbohydrater før utholdenhetstrening. Selv om overdrevne mengder karbohydrater kan gi deg en kort energieksplosjon, kan denne økningen føre til et voldsomt fall i blodsukkernivået, og dermed utmattelse senere i treningsøkten. Det betyr ikke dermed at du bør eliminere de fleste karbohydrater fra kostholdet ditt, men de som driver utholdenhetsidrett vil ha bedre av å innta moderate mengder av sunne uraffinerte karbohydrater som finnes for eksempel i grønnkål, spinat og brokkoli, for å stabilisere blodsukkeret under treningsøkten. En studie fra 1984 med veltrente syklister beviste prinsippet om at et karbo-kontrollert kosthold medvirker til forbedret utholdenhet. Objekter på en 7 prosent karbohydrat-diett kunne tråkke nesten dobbelt så lenge som objektene på en 74 prosent karbohydrat-diett. Hvis du vurderer å gå over til et karbo-kontrollert kosthold, gjør det i treningsperioder, aldri rett før et løp. Det vil ta kroppen din omlag to uker å tilpasse seg, så det er ingen grunn til bekymring om du ikke føler at du får ekstra energi med en gang. Mengden karbohydrater du bør innta, er også relatert til hvor mye kroppsfett du har. Hvis du er en overvektig løper, bør du holde deg på det laveste nivået for karbohydratinntak (men aldri mindre enn 20 gram) som stiller dine behov mens du fremdeles går ned i vekt. Hvis vekten din derimot er normal, kan du i tillegg til protein og sunt fett simpelthen holde deg til grønnsaker, helkorn, bær og annen frukt med lite sukker og andre sunne sammensatte karbohydrater og unngå hurtigmat og sukker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-07-05, 10:36   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

svar fra en sykkelmosjonist.

Min erfaring er at en kan godt trene i ketose, men er formålet å prestere best mulig er det karbohydratbegrensning som gjelder. Med karbohydratbegrensning mener jeg at en skal ha litt mer karbohydrater enn når du tar av i vekt men ikke mer enn du trenger for å yte maksimalt. For min del vil det si at jeg spiser en potet og en stor skål med raspet gulrot til middagen. spiser jeg mer karbohydrater enn det blir jeg tung og doven, og får hold i siden.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 20:32   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lav karbo og idrett/trening

hei! jeg vil på det varmeste anbefale isometrisk trening i forhold til en lavkarbo-diett. nå har jeg begrensa erfaring, i og med at jeg har for alvor gått inn for lavkarbo i en måneds tid. men jeg har trent yoga et par år, og det er med på å stramme opp, definere og styrke kroppen ved isolasjon av muskulaturen. om noen kjenner til charles clark, som er en lege som har ugitt bl.a en bok "slank uten å sulte -proteindietten" som baserer seg stort sett på streit lavkarbo-filosofi, så er det der beskrevet isometriske øvelser som minner om yoga.
anbefales!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:01   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Jeg trener pilates 3 ganger pr uke. Akkurat nå et program med en "magic circle" eller "ultra fit circle" - dvs. vanlige pilates øvelser med tillagt "motstand" i sirkelen. Isometrisk trening med litt ekstra hjelp, for å si det sånn. Ringen brukes til både armer, ben, mage og alle slags strekk øvelser.



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:03   #15
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Hvor får man kjøpt denne ringen Nille?..Og DVD?
Jeg har en yoga gymball DVD jeg , og ballen selvsagt
Funker det og!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:18   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Jeg kjøpte Winsor Pilates Sculpting Circle i USA. (www.winsorpilates.com) Broren min bestilte for meg og tok det med til Norge.

Ringen som fulgte med var ikke helt god syns jeg, så jeg kjøpte en ny ring på nettet (lik den på bildet) . Den kosta rundt $ 29 - men jeg klarer ikke å huske hvor.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:19   #17
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg kjøpte Winsor Pilates Sculpting Circle i USA. (www.winsorpilates.com) Broren min bestilte for meg og tok det med til Norge.

Ringen som fulgte med var ikke helt god syns jeg, så jeg kjøpte en ny ring på nettet (lik den på bildet) . Den kosta rundt $ 29 - men jeg klarer ikke å huske hvor.....

Thanks..
skal til London i desember..kanskje jeg finner noe der?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:25   #18
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Fra arkivene til Dr. Sears:

http://drsears.com/zonemondaydetailo...oneMondaysID=9

It?s time for the Boston Marathon, and one thing you can be certain of is that no American will win it. It may seem odd that the foreign runners who have dominated this event for the past 20 years rarely show up at the big pasta dinner the night before the race. Why? They want to win.

A lackluster performance in an endurance race is caused by the over-production of insulin. Excess insulin (...)

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 18:31   #19
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v, her.

Prøver å finne meir info på nettet. Veit at Marius Bakken og Quinsy Douglas har lagt om ein del, men er på jakt etter fleire eksempler og forskningsresultater.

Kan nåken hjelpe meg?

Finnes en god del om det å trene mer på fett. Det meste går ikke så langt som jeg ønsker og mener, men når vi ser retningen er det bare å ta steget helt ut………..

http://www.marathonguide.com/training/articles/MandBFuelOnFat.cfm

http://www.cyclingforums.com/showthread.php?t=87356

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m1200/is_n18_v149/ai_18283897

den ”alle” kjenner til
http://www.matoghelse.no/toppidrettsmann-paa-steinalderkost.310244-48965.html

denne er morsom og snerten
http://www.carbwire.com/2006/10/01/running_a_marathon_burn_fat_for_fuel_not_carbs

denne er sterk – undertittel av forrige
http://livinlavidalocarb.blogspot.com/2006/01/fiery-low-carber-confronts-advice-from.html

etc. etc.

Sant nok finnes det noen undersøkelser som ”slakter” fettet og hyller karbene, men……..
De er etter min mening litt pinlige for de som har utført dem og trukket konklusjonene, fordi……

1) først har atletene blitt testet på karboføde --- nb nb deres vanlige føde
2) så har de nærmest med en gang eller like etterpå blitt testet på fettføde.
Mao. Har ikke kroppen fått vent seg til å ha fett som hovedkilden…må bli galt
3) innen idretten har man vanligvis ment at karbo er ”tingen”, og vil ikke høre noe annet og er veldig vanskelige på dette området, uansett hvordan en person reagerer på karbo.

Det er vel snart 20 år siden man i USA, eller rettere sagt mange, kledde av ”karbo karbo” også på dette området til et mer balansert syn i alle fall.

La oss så resonnere litt også:
Noen kan spise karber i stor stil, uhyrlige mengder, ligge på sofaen og være tynne som spiker.
Andre blir ”runde og gode” av karber uansett om de spiser lite og trener som bare det.

Uansett hva man spiser ville neppe noen normal person regelmessig spise noe som førte til stort ubehag, gjerne smerter, oppkast, kløe, hoste, magesjau eller hva det måtte være.
Selvsagt ikke!
Ville de ta dette som treningskost? Neppe.

Trening og idrett er ikke annet enn ”livet i raskere tempo og hardere”. Hva mener jeg?
Jo, det som vi ikke vil eller kan eller skal ete i den daglige tralten, skal vi heller ikke bruke når vi trener eller sporter. For mange av oss er jo karber som gift å betrakte, så vi slenger jo ikke innpå med det som gjør oss ”dårlige” når vi skal yte mer! Gi som treningsføde det kroppen din ellers vil ha. Men det kan jo ta litt tid om man er vant til karber før alt er stilt om.



Som linkene viser og antyder, og som selv erfart: Ikke noe problem.

  Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 11:09   #20
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent
Thumbs up

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v, her.

Trur at dersom ein bruker fordeling f.eks. 15% karbo, 20%protein og resten fett vil fungere bedre enn 60-80%karbo som statens råd anbefaler idrettsutøverar.

Sjølv for sprinterar.

Nå synser eg litt, men eg vil vite meir om detta.
Vil gjerne sjå fleire artikler om detta.




Syns 10% mer karber høres fornuftig ut, jeg.

For de som trener på et 'normalt' nivå.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 11:17   #21
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lav karbo og idrett/trening

Opprinnelig lagt inn av chili, her.



Syns 10% mer karber høres fornuftig ut, jeg.

For de som trener på et 'normalt' nivå.

Du som lever etter OE kunne jo høre på en polske legen Mariusz Glowacki som er Knasniewskidisippel, men som anbefaler idrettsfolk 80 fett - 10 protein - 10 karbs. og hvor karbene som han sier helst tas fra høystivelsesprodukter eller andre hurtigkarber (som han sier for å slippe å ete de store grønnsaksmengdene)............

men skal du trene og redusere vekt med det bør du ikke ta karber av noe slag før trening.....

  Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 00:15   #22
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og idrett/trening

Som Nille nevner fra Atkins.com, å ta karbohydrater før trening er idiotisk og døden Jeg prøver å la det gå en halvtime/time før jeg trenger etter mat.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bakdeler med lavkarbo? Lotusia Lavkarbo generelt 33 17-09-07 11:28
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no