Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Sliter med å få nok fett i forhold til proteiner, forslag?

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-08, 16:35   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sliter med å få nok fett i forhold til proteiner, forslag?

Når jeg setter opp frokost, lunsj og middag. Og regner ut alt, så er det alltid litt for høyt protein. Karbo går lekende lett, men proteinet holder ofte følge med fettet.

Jeg skal ha 80g protein, 200-280g fett og 40-64g karbo til dagen

Er 1.80 mann 80 kilo. så da blir det dette regnestykket.

Noen som har bra ingredienser som jeg kan improvisere med når jeg lager meg måltider, som inneholder mye mer fett enn protein? tenker da på animalsk fett siden det er det viktigste.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 09:35   #2
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Sliter med å få nok fett i forhold til proteiner, forslag?

Hei. Jeg sliter også litt med det samme som du gjør. Skal ha 80 gram proteiner, men ligger på vel 110 pr. dag. Skal jo bli mett også tenker jeg. Vet ikke om det har noe å si?? Jeg øker fettandelen min ved å spise litt majones, rømme og fløte da.

Forholdstallet i forhold til Skaldemann er ihvertfall bra hvor fettandelen ligger i overkant av 75 %, proteiner på rundt 20 %. Litt lite karber, men det vil jo variere fra dag til dag tenker jeg.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 23:28   #3
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Sliter med å få nok fett i forhold til proteiner, forslag?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Noen som har bra ingredienser som jeg kan improvisere med når jeg lager meg måltider, som inneholder mye mer fett enn protein? tenker da på animalsk fett siden det er det viktigste.

Jeg bruker primært smør, svinefett (spekk) og bacon for å dra opp fettinnholdet. Det gjør susen for meg i alle fall. Et litt artig triks er jo te/kaffe med en spiseskje smør etter maten... ;-p

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 00:07   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å få nok fett i forhold til proteiner, forslag?

Seterrømme, meierismør, fete sauser (sandefjordsmør, eggesmør, hollandais), fløte etc.
Det er faktisk den beste måten å dra opp fettandelen på, og det funker fett (hehe) for meg, i ok mengder, og jeg ligger jevnt på 70/75 prosent stort sett hele tiden.
Ellers så må man nesten velge de feiteste kjøttstykkene på dyra, kylling med skinn framfor fileter, laks og makrell framfor andre fisketyper, etc etc...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no