Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Hvor mange prosent av befolkningen i Norge har insulinresistens?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 19:11   #26
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange prosent av befolkningen i Norge har insulinresistens?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Normalt vil ikke legen oppdage insulinresistens fordi det ikke er standard å teste for. Testen som brukes heter c-peptid og måler kroppens egen produksjon av insulin. Normalt brukes denne testen når noen har fått diabetes for å sjekke om man har diabetes 1 eller 2 - hvis man ikke produserer insulin vil c-peptid være null.

De prøvene en lege typisk tar går på fastende blodsukker og langtidsblodsukker. Disse prøvene vil være innenfor normalen helt til kroppen din ikke klarer å lage nok insulin lenger. Når kroppen ikke klarer å lage nok insulin til at cellene tar opp blodsukkeret så vil blodsukkeret-verdiene begynne å stige, og legen vil se at her er det noe galt.

Så ironisk nok så vil testen som kan vise at du har insulinresistens ikke tas før insulinresistensen har utviklet seg til en fullblods diabetes.

Det kan ta lang tid å normalisere insulinprodksjonen, men det eneste som funker er det du allerede gjør - ikke spise mat som tukler med blodsukkeret.

Takk. Det er kjekt å vite. Da gidder jeg ikke gå til legen men bare passe på å spise ofte nok og lavkarbo nok.Aktivitet har jeg vært i i mange år, om ikke akkurat så hardt bestandig. Men nok vil jeg tro.

Men er det å bygge muskler i seg selv bedre enn kondisjonstrening med tanke på å forbedre følsomheten?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor store andeler protein/fett/karbohydrat i prosent daglig.. gladhverdag South Beach 4 14-04-10 14:54
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Atkins-produkter i Norge, hvor? tahk Atkins kosthold 21 19-06-09 10:50
78 prosent av dem som prøver, tar av med lav-karbo kost HP Nyheter / media 1 10-06-04 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no