Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Grønnsakssmoothie - ikke den søteste, men god og næringsrik!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-11, 14:40   #1
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Grønnsakssmoothie - ikke den søteste, men god og næringsrik!

Man kan så klart variere mengden som man selv ønsker, her kommer versjonen jeg lagde i dag. Jeg lagde på slump men målte alt jeg brukte, slik at dere får en nøyaktig oversikt over næringsinnhold.

Dette er ingen supergod dessertsmoothie, men den er full av gode næringsstoffer og smaker helt OK! Jeg liker følelsen av å helle i meg masse sunt og godt. Fin som mellommåltid eller frokost.

Ingredienser:
64 gram Eldorado frosne bringebær
32 gram Jarrow coconut oil extra virgin (fra iHerb)
(Varmet bær og kokosoljen sammen i en kjele til bringebærene var varme og oljen smeltet.)
34 gram agurk
42 gram avocado
124 gram squash
70 gram cottage cheese
60 gram tomat (en liten smakstomat)
1 rått egg
6 gram sitronsaft
4 gram fiberhusk
Litt søtt, f.eks. stevia eller sukrin

Fremgangsmåte:
Blant alt i en blender sammen med en god mengde vann. Vannmengden justerer man etter hvert, fiberhusken gjør at alt stivner litt sammen, så man trenger gjerne litt ekstra vann på slutten.

Næringsinnhold:
(Omtrentlig en halv liter eller deromkring, man trenger ikke å drikke alt)
567 kcal
49 g fett
19.2 g proteiner
10 g karbohydrater

I tillegg får du i deg dette av vitaminer o.l. Tallene er i prosentdel av anbefalt daglig inntak, i følge fitday.com. Vet ikke om de er generelle eller basert på min kropp, i så fall er jeg 173 cm høy og veier 64 kg, og har en rolig livsstil.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Grønnsakssmoothie.jpg (19,6 KB, 83 visninger)
  Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 15:48   #2
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsakssmoothie - ikke den søteste, men god og næringsrik!

Brukte i dag litt mer bær og hadde dessuten oppi sesamfrø uten skall. Kjørte sesamfrøene litt i blenderen først, slik at de ble mer hakket opp, før jeg tok oppi det andre.

Smakte godt med mer bær, og sesamfrøene gir jo utrolig mye god næring! (Deriblant jern, kobber, magnesium og sink)

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det ikke rart hvordan selvbildet ikke følger speilbildet? Imp Generell diskusjon 4 09-04-11 01:24
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 01:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no