Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Superas oppussingsprosjekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-10, 23:56   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Men det er jo ikke så rart, ettersom folk flest har nok hvite kjøkken

Med andre ord; Folk flest er kjedelige!

Aeryth: Jeg glemte å forklare hva jeg mente med åpen hylleløsning. Forsøkte å google etter bilder, men fant ikke. Siden kjøkkenet i svart vil få litt industripreg så har jeg sett noen utrolig kule glasshyller en gang som hang i stålvaiere fra taket. Med glass og urtepotter på f.eks. Veldig stilrent, og som sagt litt røft industrikjøkkenpreg
Nesten som dette, men med kraftigere vaier: http://www.viivilla.no/gjor-det-selv...-skohylle.aspx


Har du forresten sett på Svart eik? Det er utrolig stilig, siden man såvidt kan se strukturen i det: http://www.kvik.com/no-NO/kjokken/pr...ra_kjokken.htm

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 00:24   #27
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Med andre ord; Folk flest er kjedelige!

Aeryth: Jeg glemte å forklare hva jeg mente med åpen hylleløsning. Forsøkte å google etter bilder, men fant ikke. Siden kjøkkenet i svart vil få litt industripreg så har jeg sett noen utrolig kule glasshyller en gang som hang i stålvaiere fra taket. Med glass og urtepotter på f.eks. Veldig stilrent, og som sagt litt røft industrikjøkkenpreg
Nesten som dette, men med kraftigere vaier: http://www.viivilla.no/gjor-det-selv...-skohylle.aspx


Har du forresten sett på Svart eik? Det er utrolig stilig, siden man såvidt kan se strukturen i det: http://www.kvik.com/no-NO/kjokken/pr...ra_kjokken.htm

Åh, de hyllene var utrooolig kule! Kanskje litt farget av at jeg forelsket meg helt i de turkise skoene, men ...

Kult at du vil gå for svart synes jeg, Aeryth! Du har helt tydelig din egen smak og stil, så gå for det du vil ha! Man skal selvsagt tenke igjennom valgene man gjør, men kommer det innenfra i stedet for å bare være en motesak, så tror jeg ikke man skal være redd for å gjøre det litt annerledes enn det som er vanlig Og som du sier, du er bare 26. Du trenger ikke tenke på alderdommen riktig ennå

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 06:50   #28
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Aeryth, du behøver jo ikke ha svart både oppe og nede. Svarte benker og hvite overskap f.eks.? Og svart kjøkken blir utrolig stilig om helheten blir riktig. Svart kjøkken, hvite overskap, turkise fliser og vegger/tapet som passer til kjøkkene. Det er detaljene som bestemmer om kjøkkenet blir fint eller ikke. Hva slags kran og oppvaskum, belysning, dørhåndtak, benkeplate osv. Når alt dette passer sammen, kan du ha nesten hva som helst av kjøkkeninnredning.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 08:13   #29
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Med andre ord; Folk flest er kjedelige!

Andre skal få lov til å ha hvitt kjøkken altså, men jeg synes det blir litt kjedelig.,"Alle" har jo det. Men for all del, det er en "ren" stil, og jeg liker "ren" stil. Mange fine, hvite kjøkken.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Aeryth: Jeg glemte å forklare hva jeg mente med åpen hylleløsning. Forsøkte å google etter bilder, men fant ikke. Siden kjøkkenet i svart vil få litt industripreg så har jeg sett noen utrolig kule glasshyller en gang som hang i stålvaiere fra taket. Med glass og urtepotter på f.eks. Veldig stilrent, og som sagt litt røft industrikjøkkenpreg
Nesten som dette, men med kraftigere vaier: http://www.viivilla.no/gjor-det-selv...-skohylle.aspx

Hm. De var jo litt kule, men jeg ser ikke for meg de henge fritt over baren. I så fall måtte det være noen korte på tvers av baren på veggen. Hm.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du forresten sett på Svart eik? Det er utrolig stilig, siden man såvidt kan se strukturen i det: http://www.kvik.com/no-NO/kjokken/pr...ra_kjokken.htm

Jeg har sett på de fleste fargene, føler jeg. Men det er stilig når man kan skimte strukturen bak, hm... Men når man først skal se strukturen, så synes jeg at man skal se den litt mer enn man så på den svarte eika.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Kult at du vil gå for svart synes jeg, Aeryth! Du har helt tydelig din egen smak og stil, så gå for det du vil ha! Man skal selvsagt tenke igjennom valgene man gjør, men kommer det innenfra i stedet for å bare være en motesak, så tror jeg ikke man skal være redd for å gjøre det litt annerledes enn det som er vanlig Og som du sier, du er bare 26. Du trenger ikke tenke på alderdommen riktig ennå

Hehe, det er ikke noen motesak som gjør at jeg har lyst på svart, nei. Og jeg er ikke redd for litt annerledes! Det er jo det som er gøy! Det er ikke gøy å ha likt alle andre. Er det nå jeg skal nevne at jeg skal ha en U-sofa med to små bord i stua? Jeg ser for meg at det blir kult, muligens med en sjeselong på den ene siden, så nesten en G-sofa? Men stueprosjektet kommer senere. Nå er kjøkkenet viktigere, og kanskje også de to badene.

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Aeryth, du behøver jo ikke ha svart både oppe og nede. Svarte benker og hvite overskap f.eks.? Og svart kjøkken blir utrolig stilig om helheten blir riktig. Svart kjøkken, hvite overskap, turkise fliser og vegger/tapet som passer til kjøkkene. Det er detaljene som bestemmer om kjøkkenet blir fint eller ikke. Hva slags kran og oppvaskum, belysning, dørhåndtak, benkeplate osv. Når alt dette passer sammen, kan du ha nesten hva som helst av kjøkkeninnredning.

Jeg har sett noen med svart nede og hvitt oppe, men jeg synes det blir snodig med forskjellige farger på skapene. Jeg synes det stykker opp kjøkkenet og at det blir mindre helhetlig bilde. Jeg er fan av å holde seg til farger og ikke bare putte ting inn. Mitt kjøkken nå er furudører (tror jeg) med hvit benk. Men det er mange fargeklatter som passer sammen til det anonyme kjøkkenet. Limegrønne barstoler, håndklær, boller, stearinlys. Det meste er limegrønt. Det blir så mye bedre helhet av slikt, synes jeg. Selv om kjøkkenet i seg selv er stygt, så blir det OK på grunn av detaljene.

Jeg har sett noen bilder av svarte kjøkken, så jeg vet at det KAN bli fint. Om JEG klarer å få det fint er en annen sak... Jeg vil gjøre ett forsøk i alle fall. Jeg er litt bekymret for at det blir mørkt, samtidig som jeg vet at det er utrolig mye lys som kommer inn, så jeg tror det skal gå.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 10:42   #30
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Jeg har sort steinplate, ikke helsort, men med noen blåaktige "spetter" innimellom. Jeg er kjempefornøyd, jeg elsker den benkeplaten. Vi har sånn barløsning med to barstoler mot stue delen, og ingen overskap. Vi har det veldig høyt under taket så det har aldri vært aktuelt heller. Jeg har hengt noen lyslykter til stearin over benkeplaten slik at det på en måte blir et slags visuelt skille mellom stue og kjøkken. Lys lyktene er glass og svart stål. Vi har lys under overskapene og dermed blir det godt med lys selv om du har sort benkeplate. Synes ikke benkeplaten er spesielt vanskelig å holde ren. Jeg har kirsebærtre skap og planen var sorte hvitevarer, men leverandøren klarte ikke å levere det i rimelig tid så det ble rustfritt stål i stedet. Vi har skifer mellom overskap og benkeplate og det er jeg også fornøyd med selvom det selvfølgelig også sluker litt lys.Jeg prøvde å se for meg at jeg skulle ha kjøkkenet i evig tid, jeg syns kjøkken er så dyrt at det er uaktuelt å skulle skifte det ut. Synes kjøkkenet ditt høres spennende ut.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 15:56   #31
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jeg har sort steinplate, ikke helsort, men med noen blåaktige "spetter" innimellom. Jeg er kjempefornøyd, jeg elsker den benkeplaten. Vi har sånn barløsning med to barstoler mot stue delen, og ingen overskap. Vi har det veldig høyt under taket så det har aldri vært aktuelt heller. Jeg har hengt noen lyslykter til stearin over benkeplaten slik at det på en måte blir et slags visuelt skille mellom stue og kjøkken. Lys lyktene er glass og svart stål. Vi har lys under overskapene og dermed blir det godt med lys selv om du har sort benkeplate. Synes ikke benkeplaten er spesielt vanskelig å holde ren. Jeg har kirsebærtre skap og planen var sorte hvitevarer, men leverandøren klarte ikke å levere det i rimelig tid så det ble rustfritt stål i stedet. Vi har skifer mellom overskap og benkeplate og det er jeg også fornøyd med selvom det selvfølgelig også sluker litt lys.Jeg prøvde å se for meg at jeg skulle ha kjøkkenet i evig tid, jeg syns kjøkken er så dyrt at det er uaktuelt å skulle skifte det ut. Synes kjøkkenet ditt høres spennende ut.

Og jeg synes ditt kjøkken høres spennende ut! Har du lyst til å dele bilder? Svarte hvitevarer! Det hadde vært noe. Men jeg er ikke så kresen der. Så lenge de blir samme farge, så er det det samme om de er hvite, grå eller svarte.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 17:09   #32
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Åh, i dag tegnet jeg badet som skal være nede. Fargene aner jeg ikke. Aner ikke materialet en gang. Så det er bare valgt noe og er ikke endelig. Badet nede skal være "finbadet" i motsetning til hverdagsbadet/vaskerommet oppe. Så kan jeg dusje og rote oppe til vanlig og så kan det nede være representabelt til enhver tid. Jeg er fornøyd med planløsningen, bortsett fra at veggen med vinduet vil se litt rar ut... Det er på påbygget, og det vil bli kun ett smalt, halvhøyt vindu nesten mot det ene hjørnet... Jeg vil ikke ha vinduer i gangen, fordi der vil jeg ha garderobeskap over hele den veggen. Jaja...

Det var ikke så mye å velge mellom i det tegneprogrammet (viseno), men vegghengt toalett, noe vaskgreier og to skap (muligens høyskap) langs veggen til høyre. Og så er det plass til en skittentøyskurv innerst i hjørnet med vinduet.

Men fantastiske naboen som er ex-rørlegger som tipset meg om at man kan få hjørneboblebad-og-steamdusj til ti-tolv tusen!

Funksjoner:
- Steam
- Ryggmassasje
- Akupunkturmassasje
- Fotmassasje
- Troperegn (takdusj)
- Justerbar hånddusj
- FM Radio
- CD/MP3 tilkobling
- Høyttalere
- Rensesystem (ozonsterilisering)
- Fjernkontroll
- Fluoriserende display
- Computerstyring
- 6mm herdet glass
- Ventilator
- Steam tempratur og tidsinnstilling
- Bakgrunnslys
- Taklampe
- Nødstopp
- Speil
- Dusjhyller
- Hånklestativ
- Nakkeputer


Jeg var hos sønnen hans og sjekket det ut. Det så enda bedre ut når det var installert. Lys og greier. Rett og slett orgasmisk! Det så så nice ut at jeg nesten hadde lyst til å flytte inn i steambadet hans! Jeg glemte å spørre hvor de kjøpte dem. Håper jeg også får tak i en slik en til en så fin pris.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg steambad.JPG (35,0 KB, 24 visninger)
Filtype: jpg Bad nede planløsning.JPG (14,0 KB, 14 visninger)
Filtype: jpg Bad nede 3D.jpg (77,0 KB, 17 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 18:00   #33
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Ytterdør i boks! Moi er hovedsetet til NorDan (vinduer og dører) og så er det også en Gilje-fabrikk (dører) på andre siden av veien. Så jeg så på ukurante vinduer og dører. NorDan hadde masse vinduer, men ingen som passet. Gilje hadde masse ukurante dører. Jeg fant to som passet og som var aktuelle.

Jeg vil helst ha hvit dør og fant en som passet som egentlig ikke var så fin, men den vil stå fint med resten av huset tror jeg. Fant også ett sidefelt som hadde vært kult (tok bilde med sidefelt), men den tanken har jeg lagt fra meg. Liker ikke så godt sånne freste sporer i ytterdører... Den var så kjedelig...

Og så fant jeg en teakdør som jeg synes var nydelig. Den hadde profiler. Men... Når det først er teak, så er det kjipt å male den. Og så vet jeg ikke om teak passer til resten av huset.

Jeg endte på teakdøra. Den var så utrolig mye finere. Jeg får heller male den hvit hvis den ikke passer til huset. Den kostet bare 3000 uansett. Eller hva sier dere?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Ytterdørhvit.jpg (80,9 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg Ytterdørteak.jpg (135,0 KB, 31 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 22:48   #34
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg endte på teakdøra. Den var så utrolig mye finere. Jeg får heller male den hvit hvis den ikke passer til huset. Den kostet bare 3000 uansett. Eller hva sier dere?

Jeg hadde valgt den hvite. Men du og jeg har ikke samme smak når det kommer til innredning ser det ut til og det er jo du som skal like den.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 22:51   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Jeg hadde også valgt den hvite. Den i teak så så påklistra ut... Med mindre de utforingene var utfreste....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:09   #36
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Hehe, jeg har merket at jeg har en forskjellig stil fra de fleste. Jeg spurte forresten bare menn om hva de synes før jeg kjøpte den, og alle tre var enige med meg. Faren min, snekkeren og lærlingen hans. Men så har jeg lite feminin stil.

Hva er utforingene? På den hvite stikker rammen rundt glasset ut fra døra, men resten er hull inn i døra. På teakdøra stikker alle detaljer ut fra døra. Hvis det var svar på spørsmålet ditt.

Her er ett bilde av den hvite døra fra Gilje sine sider.


Teakdøra er en som har vært spesialtbestilt siden det er så mange som synes det er fyfy å bruke teak, så den har de ikke på nettsidene.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:21   #37
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Angående sporer... Jeg har forresten også en liten "beef" med byggefirmaet som snekkeren bruker. Jeg var og så på Huntonit-veggplater (sånne fantastisk veggplater som er ferdigmalt og bare å smekke opp på stenderne) og alle sammen hadde sporer. Type sånt liksom:


De hadde en type med kun sporer på kantene, altså hvert sekstiende cm. Men spor ble det uansett, det fantes ikke uten, påstod de.

Jeg ble lite fornøyd. Faren min var lite lysten på veggplate, sparkel, tapet og sånt over alt og sa klart ifra at han kom ikke til å hjelpe til med det overalt. Noen få vegger var greit, men hvis jeg skulle ha nesten hele huset, så fikk jeg gjøre det selv. Og min personlige smak er at malt panel er butt ugly. Jeg kunne hatt det i ei hytte, men i huset mitt? NEI!

Jeg fant selvfølgelig flate plater på nettet på Huntonit sine sider da jeg kom hjem. Selvfølgelig finnes det, dumme byggefirmafolk! Grrr!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 23:30   #38
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hva er utforingene? På den hvite stikker rammen rundt glasset ut fra døra, men resten er hull inn i døra. På teakdøra stikker alle detaljer ut fra døra. Hvis det var svar på spørsmålet ditt.

Jeg antar hun mener om utforingene er limt på døra eller om de er frest ut i samme treet som selve døra. Vi har "eikedører" hvor utforingene er pålimte og jeg synes de er stygge... Men det sier jeg jo ikke til Lille Gubben som liker dørene sine veldig godt og som får hysterisk anfall om jeg så mye som tenker på å henge opp noe på dem. I år ble adventskransen hengt under vinduet ved siden av døren. *hehe*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:33   #39
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg antar hun mener om utforingene er limt på døra eller om de er frest ut i samme treet som selve døra. Vi har "eikedører" hvor utforingene er pålimte og jeg synes de er stygge... Men det sier jeg jo ikke til Lille Gubben som liker dørene sine veldig godt og som får hysterisk anfall om jeg så mye som tenker på å henge opp noe på dem. I år ble adventskransen hengt under vinduet ved siden av døren. *hehe*

Åh. Jeg vil tro de er limt på, men jeg aner ikke. Falt meg ikke inn å sjekke. Hehe, det var mannen som valgte døra hos dere altså? Litt greit å ha all kontrollen selv uten å måtte gjøre kompromisser.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 07:19   #40
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Jeg har teak ytterdør, og jeg skal ha malt når jeg skifter. En gang var en katt oppe på trappa og tissa på døren! Det var et he--- å fjerne det. Selv om jeg hadde oljet døren med teakolje flere ganger før det. Det har også blitt et mørkt felt på døren, under dørhåndtaket. Antagelig må jeg til med trerens, pusse døren og sette den inn med olje x antall ganger. Jeg ser for meg at det er enklere vedlikehold med en malt dør.


Sist redigert av mam : 08-12-10 kl 07:34.
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 07:32   #41
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Åh. Jeg vil tro de er limt på, men jeg aner ikke. Falt meg ikke inn å sjekke. Hehe, det var mannen som valgte døra hos dere altså? Litt greit å ha all kontrollen selv uten å måtte gjøre kompromisser.

Huset ble bygget lenge før vi ble i lag. Jeg hadde aldri valgt de dørene, det er helt sikkert. *hehe*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 07:59   #42
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har teak ytterdør, og jeg skal ha malt når jeg skifter. En gang var en katt oppe på trappa og tissa på døren! Det var et he--- å fjerne det. Selv om jeg hadde oljet døren med teakolje flere ganger før det. Det har også blitt et mørkt felt på døren, under dørhåndtaket. Antagelig må jeg til med trerens, pusse døren og sette den inn med olje x antall ganger. Jeg ser for meg at det er enklere vedlikehold med en malt dør.

Jau, jeg ser den. Men så er jeg ikke fremmed for tanken på å male døra. Det er litt kjipt å ha en teakdør og så male den, men jeg valgte ikke døra fordi den er teak - jeg valgte utifra selve designet på døra. Så en slik dør, bare hvitmalt hadde vært perfekt. Men jeg prøver først umalt så får jeg se hvordan det står til resten av huset.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:47   #43
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Det blir visst ikke den døra likevel. Vi har funnet ut at den blir for høy. Vi satte gamledøra (som er 210 cm høy) i den nye døråpningen som "byggedør", og den tok i taket da den ble åpnet. Så da kan jeg ikke ha 210 cm-dør. Så da blir det en annen en.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 16:45   #44
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Huntonittplater er jo flate fra gammelt av (sånne hvite takplater). Men hvis du skal tapetsere og male, hvorfor kjører du ikke bare gips-plater? Bedre isolering, billigere og mye enklere....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 16:58   #45
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Gipsplater er ikke så enkelt å henge opp ting i. Men det er forskjellige kvaliteter og tykkelser der også.

Men uansett ville jeg henge opp overskap og tunge ting i spikerslagene, men det finnes de som bare bruker gipsanker.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 17:52   #46
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Huntonittplater er jo flate fra gammelt av (sånne hvite takplater). Men hvis du skal tapetsere og male, hvorfor kjører du ikke bare gips-plater? Bedre isolering, billigere og mye enklere....

Hm, kanskje det! Jeg har tett i tett med planker på hele veggen, så jeg kan velge gips OG kunne henge opp ting likevel. Googlet litt, og siden jeg vil ha slette vegger, så er det ca samme arbeidet med huntonit som med gips visst (sparkling). Så da er det ikke umulig at jeg bruker gips i stedet for huntonit. Takk for tips! Skal høre med snekkeren min i morgen hva han synes.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:02   #47
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Gipsplater er ikke så enkelt å henge opp ting i.

Da vi pusset opp kjøkkenet oppdaget vi at joda, det var stendere bak gipsplatene. Problemet var bare at de var ikke festet i taket! Så hele veggen stod egentlig ved hjelp av sin egen tyngde

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:47   #48
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Da vi pusset opp kjøkkenet oppdaget vi at joda, det var stendere bak gipsplatene. Problemet var bare at de var ikke festet i taket! Så hele veggen stod egentlig ved hjelp av sin egen tyngde

Haha, det kunne endt dårlig. Men dere spikret vel stenderne fast i veggen da dere merket det?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 21:24   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Haha, det kunne endt dårlig. Men dere spikret vel stenderne fast i veggen da dere merket det?

De ble skrudd fast i taket

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 21:33   #50
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De ble skrudd fast i taket

Bra, bra. Jeg mente forresten taket og ikke veggen i forrige melding, fnis.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no