Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Forslag til mellommåltider

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-10, 18:22   #1
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Forslag til mellommåltider

Jeg synes mellommåltider er veldig vanskelige, da jeg er ganske sulten sånn i 2 tiden på jobb, men ikke vil spise et fullt måltid.

Her er Lindbergs forslag til mellommåltider:

  • 1 eole, appelsin, pære, fersken eller nektarin
  • 2 kiwi eller klementiner
  • 4 plommer
  • 1/3 honningmelon
  • i skive vannmelon
  • i dl. druer
  • 1 lite beger yoghurt naturell
  • 1 beger youplait 0,1% uten sukker
  • 1 dr. Lindbergs bar
Hvis noen har noen andre forslag til Lindbergvennlige mellommåltider tas de imot med takk. Jeg synes Lindbergbarene inneholder veldig mye karbo. Er det okei med atkins tror dere?

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 18:36   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mellommåltider

Nøtter, egg, Babybel ost...

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 08:50   #3
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Forslag til mellommåltider

Jeg er helt fersk i Lindberg-gamet, men jeg har forstått det sånn at det også er veldig viktig med sammensatte mellommåltider. Mener å ha lest at man bør slenge på noen nøtter og gjerne noen bær sammen med youghurten f eks?

Ang Fedonbar ift Atkinsbar så lurer jeg på det samme. Har ikke sjekke karboinnhold, men kunne ikke finne annet enn Atkinsbarer i butikkene her.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:44   #4
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Forslag til mellommåltider

Jeg tror nok Atkins barene er vel så bra som Lindberg. Var innom helsekosten og begynte og snakke med damen der litt om karbohydrater etc, og Lindberg barene inneholder jo faktisk 3 ellr 4 forskjellige sukkerslag, deriblant vanlig sukker.. Så jeg tror jeg holder meg til Atkins sine de gangene jeg trenger de.

Jeg reiser alltid rett på trening etter jobb, så føler jeg trenger litt mer enn et mellommåltid før jeg drar dit, så mine "mellom måltider" kan da gjerne være omelett, skyr el youghurt de gangene jeg ikke hadde det som frokost, proteinbrød, i dag har jeg laksefilet og kokt egg...
Bllir det litt mye tror dere? Kan jo på en måte se det som middag da, så får det jeg spiser når jeg kommer hjem som egentlig er middag bli kveldsmat...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 13:32   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mellommåltider

Opprinnelig lagt inn av Tonje85, her.

Jeg synes mellommåltider er veldig vanskelige, da jeg er ganske sulten sånn i 2 tiden på jobb, men ikke vil spise et fullt måltid.


Hva spiser du tidligere på dagen da når du er så sulten kl. 14? Jeg spiser frokost kl. 7 og lunsj i 12-13-tiden og da holder jeg helt fint til middag i 17-tiden. Varierer litt hva jeg spiser, men gjerne 2 stekte egg + ca. 100 g stekt falukorv (med jarlsberg!) eller 3 kokte egg med smør, pepper og kaviar f.eks. Kan godt ha det ene til frokost og det andre til lunsj.

Hvis du spiser mer fett i lunsjen vil jeg tro du ikke trenger det mellommåltidet lenger.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:12   #6
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Forslag til mellommåltider

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvis du spiser mer fett i lunsjen vil jeg tro du ikke trenger det mellommåltidet lenger.

Vi Fedon'ere skal vel ikke ha så mye fett, og da fungerer ikke den "mett på fett" greia så godt. Etter at jeg gikk over fra Ketolyse til Fedon blir jeg fortere sulten igjen. Heldigvis skal vi spise 3 hovedmåltid og to mellommåltid hver dag, så jeg rekker ikke å være sulten så lenge

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:15   #7
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Forslag til mellommåltider

Ja, det tenker jeg også. Vi skal jo være moderate med fettet, så da blir man fortere sulten. Men i dag ble det et eple og 10 mandler. Det burde holde frem til middag:-)

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:33   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mellommåltider

*lukker øynene og ønsker seg veeeeldig hardt at dere medLindbergere bare kunne glemme alt dere har lært om Atkins/Ketolyse osv og bare fokusere på Lindbergprinsippene isteden*

Funka det?

Hehe, neida. Eller.. Jo litt
Stol på`n Fedon og glem det de andre snakker om.

Jeg spiser veldig sjeldent mellommåltider egentlig..
Blir veldig ofte f.eks et knekkebrød med pålegg har jeg merka.
Skulle jeg spist mellommåltider så hadde jeg nok spist f.eks et halvt eple + noen mandler..
Eller noen osteskiver med skinke og paprika.
Eller en liten salat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mellommåltider Marianne Mellommåltider 66 28-04-14 14:38
Mellommåltider? Gwen Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 20-05-10 18:58
Forslag til mellommåltider Sunniva31 Dr Lindbergs 1 26-05-09 12:51
Mellommåltider? Marij Ketolysekuren 5 22-10-08 20:11
Mellommåltider? smosje South Beach 9 14-12-04 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no