Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger oppskrifter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 18:58   #1
LittEngel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 12
LittEngel er på en erverdig vei
Exclamation

Trenger oppskrifter

Jeg har spist lavkarbo siden sensommeren, og vært veldig fornøyd med det. Vekten gikk ned, jeg var motivert, kroppen min hadde det bedre, smertene forsvant, fordøyelsesproblemene forsvant, ja, jeg var generellt sett et mer fornøyd menneske.
Mannen min ble inspirert av min lykkelige endring, og var dessuten litt misunnelig på all den gode maten, så han gikk også over til lavkarbo...

Så, siden nyåret omtrent, har jeg vært så utrolig lei. LEI LEI LEI!!!!
Jeg er dessverre ganske kresen, og har prøvd å presse i meg både det ene og det andre for å lære meg å like flere ting. Noe går, mens andre ting klarer jeg bare ikke.
Blomkål ble en lett følgesvenn, men nå kjenner jeg at jeg grøsser bare ved tanken! Lukten alene dreper matlysten.
Min mann spiser det han får, og er stort sett blid og fornøyd så lenge han blir mett. Jeg derimot, er slik at hvis jeg prøver å spise noe jeg absolutt ikke har lyst på, så går det rett og slett ikke ned. Tror kanskje det er "senskader" av lange tider med matintoleranse med medfølgende magesmerter og/eller oppkast.

Her i huset er det slik at det er jeg som tar ansvaret for både planlegging og laging av maten, siden jeg går hjemme for tiden. Og jeg har bare totalt mistet inspirasjonen, oversikten og lysten.
MEN JEG HAR IKKE LYST TIL Å SLUTTE MED LAVKARBO HELLER!!!!!

Som et siste forsøk ber jeg nå om hjelp!
Jeg kjenner at jeg knapt nok orker å lete opp oppskrifter på egenhånd. Så jeg ber dere på mine knær, om det er mulig for noen av dere å servere meg litt hjelp på sølvfat.

Hvis noen av dere bare kunne lagt inn 1 eller flere gode middagsoppskrifter her, så hadde jeg blitt fantastisk lykkelig! Jeg trenger sårt noen kraftige støttepilarer nå, ellers går det nedenom og hjem med hele livsstilen.

Hvis oppskriftene ikke er sånn superdyre (som f.eks vilt, fisk etc), så hadde det vært supert. Og hvis de er blomkål-frie hadde det nesten vært enda bedre...

(tror forsyne meg jeg poster denne flere steder også, for her er det virkelig helt krise... Må ærlig innrømme at trangen til å trøstespise gjør at nesa omtrent står på kanten av iskrem-boksen, klar til å stupe....)

__________________
Er utrolig stolt av meg selv for at jeg har meldt meg inn her!




LittEngel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å forstå lavkarbo-jungelen Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:02   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger oppskrifter.

Jeg flytta tråden til "Lavkarbo generelt" og endra overskrifta litt, slik at det blir litt bedre forklaring på hva tråden handler om.

Du trenger IKKE poste tråden flere ganger.
Gerd

Klikk på oppskriftene i signaturen min, der ligger det masse, + bilder.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:02   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger oppskrifter.

Fisk trenger ikke være så dyrt da... Ica har titt og ofte 40% på alt av Findus f.eks., eller 10-kronerssalg der de bl.a. har laksebit til 10,- for ca. 125 gram.

Jeg deler gjerne en sånn i terninger, hiver i stekepanna med en neve ferdig kokte bønner eller linser (om du kan spise det) fra fryseren, grønnsaker etter smak og enten litt rømme eller fløte med sennep og karri, eller litt soyasaus og østerssaus, gjerne med en liten sprut lime eller sitronsaft.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:06   #4
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger oppskrifter.

Kjenner meg igjen, har også hvert litt middagslei i det siste, men i dag laget jeg ganske enkelt wok. Hadde blomkålris til, men det kan sikkert sløyfest

2 kyllingfileter kuttet i biter
1/2 gul pspriks
1 boks mini mais
1/2 brokkoli
1 løk (kan sløyfest om en ønsker ferre karber)

Saus:
5 dl kraft
2 ts ingefær
1 ts soyasaus

Stek kyllingen først, tilsett så grønnsakene og la steke litt før du har over sausen og la det hele trekke til grønnsakene er slik du liker det. Server

Ellers har jeg mange tips i bloggen min- vil gjerne hq tilbakemelding om hva du syns om den? Link i signaturen min "min mat"

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:13   #5
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger oppskrifter.

Kokosis

hellman-kylling:
4 kyllingbryst
1.5 dl hellmans majones
0,5 dl revet parmasan (eller en annen ost)
baconcrisp

Bland majones og parmasan, smør dette utover kyllingbrystene. Lag små smuler av baconcrispen og strø det over kyllingen. legges på bakepapir og stekes i 20 min på varmluft 200 grader


kokos-is: er ikke akkurat middagsmat, men du så god den er hvis man først skal trøstespise is
1 beger kremfløte
1 boks kokosmelk
1 vaniljestang
70 gram sukrin
2 eggeplommer
saften av en lime


Snitt vaniljestangen på langs og skrap ut frøene. Bland ingrediensene - og ha blandingen i en ismaskin. Når konsistensen er riktig har du isen over i en plastboks, og har den i fryseren til servering. Server med limebåter.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:31   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger oppskrifter.

Hei,
Jeg har ryddet opp i flere samletråder med ulike matoppskrifter og de finner du i denne tråden her: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:06   #7
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger oppskrifter.

Dette er favoritten min for tiden:


http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37014

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 22:20   #8
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger oppskrifter

Kikk gjennom Gerd sine oppskrifter, de er motiverende

OG! Nannah sine oppskrifter.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:21   #9
Frk S
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 1
Frk S er på en erverdig vei

Sv: Trenger oppskrifter

Her er superenkel og superbillig oppskrift på svinegryte!

1 pk strimlet svinekjøtt fra rema (ca 16 kr pakken!)
1 box skinnnfrie tomater fra landlord (2,5 g karbo pr 100g)
1 hønsebuljongterning
1/4 løk i små biter
1/2 brocoli eller andre grønnsaker du liker
1/2 dl god olje,(oliven eller rasp extra virgin f.k.s
3 dl vann

Dette er til 2 personer uten tilbehør, hvis 2 stk spiser potet eller noe annet til er det sikkert nok til 3

Forstek gjerne kjøttet litt, bland alt i en gryte og kok en halvtimes tid.
Trenger ikke krydder da hønsebuljongen setter så god smak.
Ta på en desj rømme på talerkenen hvis du syns set blir for lite fett.

Enjoy!

Frk S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Del deres beste oppskrifter med mandelmel....Jeg trenger inspirasjon og tips Live77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 18-03-13 12:24
Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter) misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 06-11-10 23:15
Trenger oppskrifter (low carb+low fat) tiwas Oppskrifter 2 31-05-10 08:42
Oppskrifter Stilken Ketolysekuren 1 06-10-08 13:20
Trenger desperat oppskrifter :( tinkerbell00 Ketolysekuren 11 15-10-07 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no