Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

+8 kg etter to ukers høykarboferie!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-13, 16:03   #1
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

+8 kg etter to ukers høykarboferie!

Hjelpes altså! Levd et liv i sus og dus i to uker i Syden. Trødd nedpå med alt jeg ikke har godt av.. havnet i en ond sirkel, klarte rett og slett ikke stoppe Sjokolade, potetgull...chips, ris, sukker.. you name it, I ate it.

Følte meg jo ikke bra i det hele tatt, men allikevel! Dette er hvorfor karbohydrater ikke er bra fot meg.. Er tilbake der jeg vil i dag med kostholdet, men føler meg fremdeles oppblåst og jævlig
Lurer fælt på hvor mange kilo som er "ekte" og hvor mye som er vannvekt..

Første sprekken min på 9 mnd, aldri mer!!

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 16:13   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Sikkert 50/50 vann og fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 16:21   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Siden 1g karbo binder 2,7g vann er det vel mer 1 del fett og 2 deler vann. Mao ca 6 kg vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 16:29   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Akkurat som med kaloritelling så er det neppe noe eksakt vitenskap.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 17:20   #5
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Skjønner stresset. Jeg hadde en 9 dagers utskeielse som tok slutt for 8 dager siden. Spiste masse masse dritt.. Gikk opp 6 kg på vekta kom såvidt i ketose i forrigårs, og veide meg i dag. Alt av vekt var borte + en kg ekstra masse vann med andre ord.. Tar meg lang tid å komme i ketose, men så lenge kiloene kan (tisses ut) er det greit Du har nok ikke gått opp 8 kg i fett vekt. Det kommer raskt av igjen. Fjorten dager er egentlig ikke så lenge når man tenker på det

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 18:13   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Når jeg går opp så mye på så kort tid, pleier det nok å være minst 5-6kg vann av 8kg +, jeg binder sykt med vann pga sprekker og der det varmt og jeg har spist mye salt, så blir det mange kilo vann. Men å få de av kan ta noen uker med strikt kost.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 21:37   #7
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Opprinnelig lagt inn av FrøkenStress, her.

Skjønner stresset. Jeg hadde en 9 dagers utskeielse som tok slutt for 8 dager siden. Spiste masse masse dritt.. Gikk opp 6 kg på vekta kom såvidt i ketose i forrigårs, og veide meg i dag. Alt av vekt var borte + en kg ekstra masse vann med andre ord.. Tar meg lang tid å komme i ketose, men så lenge kiloene kan (tisses ut) er det greit Du har nok ikke gått opp 8 kg i fett vekt. Det kommer raskt av igjen. Fjorten dager er egentlig ikke så lenge når man tenker på det

Håååper håper det er en del vann.. Men, den som vil være med på leken må tåle steken? Har lært til neste gang for å si det sånn
Nå er jeg på sukkeravrusning, syykt sukkersug

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 21:42   #8
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Når jeg går opp så mye på så kort tid, pleier det nok å være minst 5-6kg vann av 8kg +, jeg binder sykt med vann pga sprekker og der det varmt og jeg har spist mye salt, så blir det mange kilo vann. Men å få de av kan ta noen uker med strikt kost.

Takk Imse
Va så fortvila at jeg måtte felle noen tårer rett og slett. Ikke nødvendigvis pga vekta, men skuffelsen over at jeg lot meg selv gå så langt. Trodde virkelig jeg var blitt sterkere..

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 22:01   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Takk Imse
Va så fortvila at jeg måtte felle noen tårer rett og slett. Ikke nødvendigvis pga vekta, men skuffelsen over at jeg lot meg selv gå så langt. Trodde virkelig jeg var blitt sterkere..

Jeg har gått i samme fella selv mang en gang. Det er en grunn til at jeg har gått ned ca 70kg og er fortsatt 40kg overvektig. Jeg har gått ned samme kilo mang en gang. Det verste var da jeg la på meg 25kg på en sommer og de kiloene har jeg brukt nesten 2 år på å bli kvitt.
Jeg måtte lære meg å takle en og en utfordring: Først bursdager, lærte meg å kose meg på slike tilstendninger der det serveres kake uten å spise kake selv.
Så tok jeg tyren ved hornene og lærte meg å takle jul og påske med kun lavkarbokaker/godteri( for DET tillater jeg meg).
Så lærte jeg meg å takle en ukes telttur med kjølebag tilgjengelig.
Så en uke i Spania uten utskeielser, DVs jeg drakk så mye vin jeg ville( og det var ikke noe søt vin, mest tørr)
Og nå har jeg vært på 16dagers villmarkstur med hjemmetørket ketogen mat. Og jeg koste meg og hadde fantastiske dager med padling og vandring.
Jeg har tatt en og en utfordring. Å gape over alt på en gang klarte jeg ikke, da følte jeg meg bare mislykket og skeit i hele greia og gikk opp enda flere kilo.
Denne prosessen har tatt meg flere år.

I 2009 følte jeg at jeg kunne klare alt, det kunne jeg ikke. Jeg måtte jobbe beinhardt for å få med hodet. Jeg har for så vidt jobba beinhardt med å gå ned mine snart 35kg og.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 22:13   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713
Bør leses.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 22:20   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713
Bør leses.

Absolutt verdt! Bare det at det for noen tar litt lengere tid enn to uker å bli kvitt avhengigheten for raske karber, det tok meg 4 år med kamp med meg selv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:43   #12
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har gått i samme fella selv mang en gang. Det er en grunn til at jeg har gått ned ca 70kg og er fortsatt 40kg overvektig. Jeg har gått ned samme kilo mang en gang. Det verste var da jeg la på meg 25kg på en sommer og de kiloene har jeg brukt nesten 2 år på å bli kvitt.
Jeg måtte lære meg å takle en og en utfordring: Først bursdager, lærte meg å kose meg på slike tilstendninger der det serveres kake uten å spise kake selv.
Så tok jeg tyren ved hornene og lærte meg å takle jul og påske med kun lavkarbokaker/godteri( for DET tillater jeg meg).
Så lærte jeg meg å takle en ukes telttur med kjølebag tilgjengelig.
Så en uke i Spania uten utskeielser, DVs jeg drakk så mye vin jeg ville( og det var ikke noe søt vin, mest tørr)
Og nå har jeg vært på 16dagers villmarkstur med hjemmetørket ketogen mat. Og jeg koste meg og hadde fantastiske dager med padling og vandring.
Jeg har tatt en og en utfordring. Å gape over alt på en gang klarte jeg ikke, da følte jeg meg bare mislykket og skeit i hele greia og gikk opp enda flere kilo.
Denne prosessen har tatt meg flere år.

I 2009 følte jeg at jeg kunne klare alt, det kunne jeg ikke. Jeg måtte jobbe beinhardt for å få med hodet. Jeg har for så vidt jobba beinhardt med å gå ned mine snart 35kg og.

Du inspirerer Imse!
Jeg må komme meg gjennom dette og. Har hvertfall prøvd en sprekk og sett at kroppen ikke liker det!

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 21:32   #13
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Er det virkelig mulig å putte i seg såååå mye drittmat i to uker og ikke legge på seg noe fett?
Tilbake der jeg var før jeg reiste, hurra!!

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 21:36   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Er det virkelig mulig å putte i seg såååå mye drittmat i to uker og ikke legge på seg noe fett?
Tilbake der jeg var før jeg reiste, hurra!!

Så godt at kiloene er av. 8 kg vann er vondt å ha på kroppen!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 22:34   #15
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: +8 kg etter to ukers høykarboferie!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så godt at kiloene er av. 8 kg vann er vondt å ha på kroppen!

Det kan du si!!

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
BLI MED * 10 ukers konkurranse - ingen konkurranseavgift LanoGakkGakk Trening 4 26-01-11 12:35
To-ukers matplan fra atkins.com Areola Induksjonen 1 29-04-10 08:35
Sug etter karber etter utskeielse! Maissa89 Lavkarbo generelt 9 30-12-09 21:13
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no