Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-13, 19:20   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

For det første spiser jeg ikke bare kake, men jeg spise det av og til som en del av et sunt og variert kosthold, det står gjentatt i flere innlegg over, for det andre er ikke dette et spørsmål for meg om å lykkes, for lykkes har jeg allerede gjort. Jeg har "alltid" vært sunn, og jeg var det før jeg begynte på lavkarbo, det var bare det at da hadde jeg mindre overskudd enn nå. Etter jeg sluttet å spise korn og frukt har jeg mye mer overskudd, og humøret mitt er stabilt. For meg er ikke dette snakk om noen betydelig livstilsendring, men å spise kun mat som gjør meg glad og opplagt, også er det viktig for meg å ikke skeie ut i ferier eller spesielle anledninger, fordi det gir så store konsekvenser for meg at jeg er ødelagt flere dager etterpå.

I dag har jeg laget matcupcakes med røkelaks- og avokadokrem, og lodderogn. Sikkert ikke et fullverdig måltid for mange andre av dere her, men velger å kose meg med god samvittighet

Jeg tror du drar mye i land ved å fjerne ordet "fråtsing" i tittelen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:20   #27
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Sånn har jeg tolket det også, for selv om de aller fleste som har svart har sagt at kaker ikke er noe de fleste av oss anser som en naturlig del av det daglige kostholdt, så tviholder trådstarter på at det er riktig.

Jeg er ikke så opptatt av hva dere andre anser kaker som, men hvilken reel påvirkning det vil ha på kroppen å spise litt kake hver dag...
Dersom noen kommer med gode argumenter og forklarer meg hvorfor jeg ikke får i meg nok næringstoffer ved å bytte ut et måltid av grønnsaker og kjøtt, med egg, kakaopulver, litt lavkarbomel og søtning i løpet av dagen vil jeg selvsagt ta dette til etterretning.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:25   #28
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror du drar mye i land ved å fjerne ordet "fråtsing" i tittelen.

Det kan være, men tror ikke det går ann å endre tittelen. "Fråtsing" var i denne sammenhengen egentlig ment positivt ladet, som i at man koser seg litt ekstra til hverdags, og på en måte slipper seg litt løs

  Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:36   #29
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Jeg baker et brød som muligens kommer innunder kategorien kake. Det inneholder 6 egg, 1 banan, kokosmel, litt mandelmel, hampmel, sesammel, fiberhusk, knuste linfrø, kokosmelk, smør el kokosolje og noe krydder, litt søtt og salt.
Er dette kake? Ihvertfall spiser jeg det hver dag til frokost i små biter blandet med kokoskrem, tyrkisk youghurt, cottage cheese, bringebær el blåbær samt raw cacao. Videre spiser jeg 3 små skiver med en eller annen sort fisk, egg og grønnsaker el salat til lunsj. Til middag har jeg alltid fisk, fugl eller kjøtt og grønnsaker.
Selv om jeg har spist dette "kakebrødet" hver enenste dag i mange måneder, føler jeg meg frisk og fin. Jeg klarer stadig å sprenge mine grenser når det gjelder trening; cardio hver dag og styrketrening 3 dager i uka, og jeg er 60 år. Om man kan anse dette brødet mitt for kake så har jeg altså spist mengder med kake mens jeg stadig har blitt i bedre form. Jeg er ferdig slanket, har bmi på ca 20, og holder meg alltid til lavkarbo, har aldri behov for å skeie ut.
Jeg tror at dersom du ellers har et variert kosthold bare kan fortsette å kose deg med lavkarbokake med god samvittighet.

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:40   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Nå spurte du jo hva vi syntes, og svarene leser jeg ikke som kritikk rettet mot noen enkelt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:44   #31
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av fiffi, her.

Jeg baker et brød som muligens kommer innunder kategorien kake. Det inneholder 6 egg, 1 banan, kokosmel, litt mandelmel, hampmel, sesammel, fiberhusk, knuste linfrø, kokosmelk, smør el kokosolje og noe krydder, litt søtt og salt.
Er dette kake? Ihvertfall spiser jeg det hver dag til frokost i små biter blandet med kokoskrem, tyrkisk youghurt, cottage cheese, bringebær el blåbær samt raw cacao. Videre spiser jeg 3 små skiver med en eller annen sort fisk, egg og grønnsaker el salat til lunsj. Til middag har jeg alltid fisk, fugl eller kjøtt og grønnsaker.
Selv om jeg har spist dette "kakebrødet" hver enenste dag i mange måneder, føler jeg meg frisk og fin. Jeg klarer stadig å sprenge mine grenser når det gjelder trening; cardio hver dag og styrketrening 3 dager i uka, og jeg er 60 år. Om man kan anse dette brødet mitt for kake så har jeg altså spist mengder med kake mens jeg stadig har blitt i bedre form. Jeg er ferdig slanket, har bmi på ca 20, og holder meg alltid til lavkarbo, har aldri behov for å skeie ut.
Jeg tror at dersom du ellers har et variert kosthold bare kan fortsette å kose deg med lavkarbokake med god samvittighet.

Oi, dette var imponerende! Det brødet kan nok ernæringsmessig sammenlignes med kaker, lapper og pannekaker som jeg lager meg, så da kan jeg vel annse deg som et levende bevis på at slik mat daglig er helt ok. Håper jeg er i like god form som deg når jeg er 60. Skulle gjerne bakt dette brødet ditt, men jeg er dessverre allergisk mot alle meltypene

  Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:48   #32
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå spurte du jo hva vi syntes, og svarene leser jeg ikke som kritikk rettet mot noen enkelt.

Ja, jeg formulerte meg nok litt dårlig der...
Men tror jeg lar tvilen komme baksten min tilgode inntil det motsatte er bevist. Så får jeg heller endre kostholdet hvis jeg blir i dårligere form, eller føler at jeg ikke yter optimalt.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 20:53   #33
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

MAT som visuelt ligner på kake er da ikke usunt fordi det visuelt ligner på en kake? Hvis jeg spiser marsipan formet som en gulrot, er det da sunt?

Beklager om dette oppfattes sarkastisk, men jeg syns det blir litt rart å skrive, og å tillegge andre den meningen, at et måltid inneholdende avocado, røykelaks og lodderogn ikke er et fullverdig måltid. Kaker, også lavkarbokaker, er en helt annen sak. Hva hver enkelt bestemmer seg for er deres sak, men jeg kan ikke spise det hver dag. Da blir jeg stinn, får vondt i magen og legger på meg. Ikke syns jeg det er så godt heller, men det er hvertfall en smakssak.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 21:00   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

MAT som visuelt ligner på kake er da ikke usunt fordi det visuelt ligner på en kake? Hvis jeg spiser marsipan formet som en gulrot, er det da sunt?

Beklager om dette oppfattes sarkastisk, men jeg syns det blir litt rart å skrive, og å tillegge andre den meningen, at et måltid inneholdende avocado, røykelaks og lodderogn ikke er et fullverdig måltid. Kaker, også lavkarbokaker, er en helt annen sak. Hva hver enkelt bestemmer seg for er deres sak, men jeg kan ikke spise det hver dag. Da blir jeg stinn, får vondt i magen og legger på meg. Ikke syns jeg det er så godt heller, men det er hvertfall en smakssak.

Var det meg du siktet til? Da må jeg få lov til å presisere at jeg kun snakket om meg selv, og at det visuelle ikke har noe som helst å gjøre med om det er sunt eller ikke. Men FOR MEG så er det litt sånn symbolsk dette med kake og sånn, og FOR MEG skal det heller ikke være hverdagskost nettopp fordi det da mister noe av den verdien det får når jeg kun spiser det anledningsvis. Det ble spurt hva jeg syntes, og da skrev jeg hva jeg syntes. Hva andre gjør og tenker om kaker får være opp til dem, jeg dømmer ingens valg i matveien.

Ellers er vel "matmuffins" en gjenganger her, og på ingen måte en søt kake, som det var snakk om innledningsvis, og som jeg da naturligvis sa min personlige mening om.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 21:16   #35
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

MAT som visuelt ligner på kake er da ikke usunt fordi det visuelt ligner på en kake? Hvis jeg spiser marsipan formet som en gulrot, er det da sunt?

Beklager om dette oppfattes sarkastisk, men jeg syns det blir litt rart å skrive, og å tillegge andre den meningen, at et måltid inneholdende avocado, røykelaks og lodderogn ikke er et fullverdig måltid. Kaker, også lavkarbokaker, er en helt annen sak. Hva hver enkelt bestemmer seg for er deres sak, men jeg kan ikke spise det hver dag. Da blir jeg stinn, får vondt i magen og legger på meg. Ikke syns jeg det er så godt heller, men det er hvertfall en smakssak.

Jeg siktet ikke til utseendet, men det at den næringsmessig var så å si lik sjokoladecupcakene jeg laget. Den med laksekrem var salt, og den med sjokoladekrem var søt, begge inneholder proteiner, lite karbohydrater, passe mengde fett, og rikelig med vitaminer og mineraler, derfor mente jeg de var sammenlignbare..

  Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:02   #36
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Var det meg du siktet til? Da må jeg få lov til å presisere at jeg kun snakket om meg selv, og at det visuelle ikke har noe som helst å gjøre med om det er sunt eller ikke. Men FOR MEG så er det litt sånn symbolsk dette med kake og sånn, og FOR MEG skal det heller ikke være hverdagskost nettopp fordi det da mister noe av den verdien det får når jeg kun spiser det anledningsvis. Det ble spurt hva jeg syntes, og da skrev jeg hva jeg syntes. Hva andre gjør og tenker om kaker får være opp til dem, jeg dømmer ingens valg i matveien.

Ellers er vel "matmuffins" en gjenganger her, og på ingen måte en søt kake, som det var snakk om innledningsvis, og som jeg da naturligvis sa min personlige mening om.

Det var ikke til det du skrev i det hele tatt.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:42   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Det var ikke til det du skrev i det hele tatt.

Godt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 12:52   #38
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Man kan fint kose seg med mat. Man MÅ ikke ha mat for å kose seg, men når man først skal ha mat kan den like gjerne smake så godt at man både gleder seg i forkant og nyter mens man spiser
I kveld skal jeg kose meg med lavkarbogløgg

slenger meg på her og lurer fææælt på om du har og vil dele oppskriften på gløggen din??

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:16   #39
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Jeg synes ikke det er greit å legge seg til et kosthold med mye søtt til hverdags.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:46   #40
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg synes ikke det er greit å legge seg til et kosthold med mye søtt til hverdags.

Jeg har vel egentlig konkludert med at jeg kan kose meg med smoothie til frokost så lenge jeg i hovedsak søter den med stevia, pannekakene mine består for det meste av egg, og jeg spiser de med rørte bær som jeg søter med litt stevia og annet søtstoff, og når jeg lager kaker er det masse proteiner i de, og jeg lager de bare passe søte, så føler jeg holder meg godt innenfor til hverdags. Men er nøye på å spise variert og få meg i meg masse grønnsaker, fisk, kylling og kjøtt så klart. Eneste jeg kan tenke meg er at jeg får i meg litt for mye melkeprodukter, men på en annen side får det magen min til å fungere bedre, så derfor vanskelig å kutte ut..

  Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:48   #41
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

slenger meg på her og lurer fææælt på om du har og vil dele oppskriften på gløggen din??

Når jeg har funnet frem til en oppskrift jeg et 100% fornøyd med skal jeg dele den

  Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 16:15   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av madamode, her.

slenger meg på her og lurer fææælt på om du har og vil dele oppskriften på gløggen din??

Jeg har en som er fryktelig god! Men den er basert på rødvin, da. Tipper du kan dampe ut alkoholen om du vil ha uten.
Kok opp en dl rødvin (gjerne en litt kraftig en), sleng oppi tre fire nellikspiker, like mange hele kardemommer og en kanelstang eller to, la trekke godt under lokk en drøy halvtime, og la stå i kjøleskap over natta. Dagen etter siler du gløggen og varmer den opp igjen sammen med resten av vinflaska (ikke la den koke, bare bli typ "kaffevarm"). Søt til med ønsket søtstoff. Jeg bruker en blanding av stevia og sukrin. Server med hakka mandler og rosiner, evt.
Jeg har gløggfest med venner hvert år, og alle faller i staver over denne!
(Sorry for å kuppe tråden, men måtte bare dele).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:06   #43
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Men blir den lavkarbo?

  Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:18   #44
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Den høres jo lavkorbo ut, da. Det er jo bare å velge en vin med lite sukker...
Også hørtes den veldig god ut! Takk, Photo!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 21:10   #45
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Men blir den lavkarbo?

Hvorfor skulle det ikke være lavkarbo?
Men jeg tenker å skille mellom lavkarbokos og lavkarbo til hverdag er viktig også i gløggsammenhengen

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 21:11   #46
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hvorfor skulle det ikke være lavkarbo?
Men jeg tenker å skille mellom lavkarbokos og lavkarbo til hverdag er viktig også i gløggsammenhengen

*hikk*


__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 21:12   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Men blir den lavkarbo?

Kanskje du trenger lese litt mer om hva lavkarbo er?
Jeg er skråsikker på at de matkakene er mye mindre lavkarbo enn denne gløggen.

Photo, takk for oppskrift!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 21:32   #48
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kanskje du trenger lese litt mer om hva lavkarbo er?
Jeg er skråsikker på at de matkakene er mye mindre lavkarbo enn denne gløggen.

Photo, takk for oppskrift!

Den tonen der kan du godt spare deg for. For meg er ikke dette noen konkurranse om å spise minst karbohydrater, men jeg stilte et ærlig spørsmål, og fortjener et ærlig svar. Grunnen til at jeg lurte var pga vinen. Jeg vet at jeg ikke reagerer spesielt bra på alkohol, uavhengig av karbohydrater og jeg lurer på om vin det hvor alkoholen er kokt bort er lavkarbo. Ikke fordi jeg prøver å være frekk, men fordi jeg lurer.

Kjenner at jeg får lyst til å slette meg fra forumet her snart. Når folk blir usaklige og frekke gir det meg ikke då mye å være her.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 21:37   #49
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Lys gløgg uten alkohol: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1808

(kan tilsette rødvin til slutt viss ønskelig)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 21:38   #50
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hvorfor skulle det ikke være lavkarbo?
Men jeg tenker å skille mellom lavkarbokos og lavkarbo til hverdag er viktig også i gløggsammenhengen

Jeg blir syk av karbohydrater, så jeg kan dessverre ikke skille mellom fest og hverdags. Jeg trenger ikke å ligge ekstremt lavt på karbohydrater, men jeg må holde meg på det nivået kroppen tåler, og jeg føler at kanskje kroppen min tåler karbohydrater dårligere når de kommer via drikke enn sammen med mat.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbokaker fra Rosenborg bakeri! Nerthus Lavkarbo generelt 3 07-11-11 21:41
Lavkarbokaker og snop bevaremegvel Kake/dessert og snacks 2 04-04-11 12:24
Lavkarbokaker, spagetti og godis! What to do? Snehvit Ketolysekuren 12 04-05-10 10:19
Fråtsing Kristin_B Fysisk og mental helse 50 19-03-09 22:17
Fire dagers fråtsing momsi Mer enn 30 kg overvekt 18 27-02-09 20:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no