Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-10, 00:00   #1
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Hei hei.
Har vært medlem her en stund, men har liksom ikke kommet meg i gang med lavkarbo, men nå er det på tide. Har en sønn på 8,5 år som har fått diagnosen ADD. Han begynte på Ritalin i februar og det gikk veldig fint i begynnelsen, men nå i det siste syns jeg at han har blitt så trist

Etter litt søking på nettet, fant jeg masse info om at et kosthold uten gluten, meieri produkter og e-stoffer kan gi samme, og enda bedre virkning enn ritalin. Så dette har jeg lyst å prøve. Har samlet meg masse oppskrifter her inne og takker alle dere som legger ut. Gull verdt. ..

Nå er det sånn at jeg ikke vil bruke kunstig søtning, men heller ty til sukrin i hans kosthold. Er det noen som har erfaring med dette? Og med barn på lavkarbo? Snakker om en ganske så spinkel gutt, så vil ikke at han skal gå ned i vekt, så vi skal ha fast veiedag en gang i uken, både jeg og han(vil da selvfølgelig følge samme kosthold selv). Kommer ikke til å kutte frukt hos han, så han får i seg de gode karbohydratene, men kutter det litt mer hos meg selv, siden jeg har en 14 kg jeg vil bli kvitt..

Skal bake brød og gjøre klart alt i helga, blir shoppingtur på onsdag på helsekosten, så da skal vi være klar til å begynne for fullt på mandag. Gutten min er veldig motivert, så vi har laget ett belønningsskjema for hver nye ting han smaker og spiser opp, så får han ett klistremerke. I helgene skal vi bake. istedenfor snop, så blir det snop kun når han skal i bursdag(siden de kun er 11 i klassen, så blir ikke det så ofte). Håper han selv vil lære at snop ikke er bra for han etterhvert og heller ville ha med seg sitt eget

Ønsk meg lykke til folkens. Kommer til å være fast her inne fremover

Tar gjerne imot tips

misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:06   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn ed ADD..

Lykke til!
Spennende! Og så flott hvis dere kan få det til med kosten.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:15   #3
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn ed ADD..

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Lykke til!
Spennende! Og så flott hvis dere kan få det til med kosten.

Takk Håper dette vil fungere Vil få tilbake den lykkelige gutten min Så ett program på islandsk tv der en mor hadde gjort dette og gutten hennes gjorde det strålende både på skolen og sosialt og sa nå, etter 2 år med slikt kosthold nei takk til "nei" mat selv. **Håpe håpe**

misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 08:44   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn ed ADD..

Har du lest boken "Kjernesunn familie"?
Sønnen der kom til og med ut av autisme ved hjelp av kostomlegging!

Masse lykke til!



(Men du, det finnes ikke "sunne" karbohydrater, selv ikke i frukt! Som diabetiker får jeg skyhøyt blodsukker av frukt og det er vel disse toppene du også håper sønnen din vil slippe!)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 09:55   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Så spennende! Krysser fingrene for dere

Kitt har rett. Det finnes hurtige og langsomme karbohydrater derimot, og frukt ligger nok gjerne mer mot det første ettersom fruktose er en enkel sukkerart som ikke spaltes, men går rett i blodet ... Men det behøver ikke å bety at sønnen din trenger å kutte ut frukt helt, men det kan være greit å spise det sammen med noe som har fett i seg, som litt nøtter om han liker det, ost etc. Det vil dempe blodsukkerstigninga.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 10:14   #6
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Dette her synes jeg er veldig spennende

Håper virkelig du merker forandring, så han kan slippe medisin
Ingenting er vel bedre enn å kunne spise seg frisk

Lykke til

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:07   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

En annen diett du kan prøve er Feingolddietten..

Det er diett uten kunstige tilsetningsstoffer. Man bruker EKTE sukker hvis man må. Jeg var selv lærer for ei jente et år og vi introduserte denne dietten for henne. Jenta ble utadvent, gladere, flinkere skolemessig etc etc.. MEN det ble for vanskelig å gjennomføre denne dietten da ho var 15 år, småtrassig og ville gå egne veier. Så på en måte saboterte ho seg selv.. Men det funka og jeg kan anbefale den!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:35   #8
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Spennende! Så et Ophera show om glutenfri mat med tanke på bedring av ulike sykdommer etc-var en autist der som var mye mye bedre pga omlegging av kost.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:40   #9
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn ed ADD..

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du lest boken "Kjernesunn familie"?
Sønnen der kom til og med ut av autisme ved hjelp av kostomlegging!

Masse lykke til!



(Men du, det finnes ikke "sunne" karbohydrater, selv ikke i frukt! Som diabetiker får jeg skyhøyt blodsukker av frukt og det er vel disse toppene du også håper sønnen din vil slippe!)

'

Tusen takk for boktips Den skal kjøpes Må undersøke det her med frukt. Er tross alt ett barn her som er ganske spinkel, så noe slankekur vil vi ikke ha.Han har ingen allergier heller.. Men skal lese boka med en gang jeg får tak i den

misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:43   #10
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Takk for oppmuntring. I en travel hverdag skal dette bli en utfordring, derfor vil jeg ikke sette i gang før jeg er skikkelig forberedt. Skal lese og suge til meg all informasjon som jeg kan finne. Venter på en bok fra island om dette, så skal jeg kjøpe den boken som står ovenfor.
Har veldig stor tro på dette, hadde jeg bare visst om dette før. Gutten min har blitt en trist innelukka gutt som ikke gjør det bra på skolen, så jeg håper jeg får tilbake den blide søte gutten min før det er for sent..

misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:05   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Hei,
Lavkarbo er ikke slankende det er vektregulerende, de som er for tynne vil faktisk gå opp til normalvekt… så, ikke noe å bekymre seg for der. Det står en bra historie om undervekt og lavkarbo i boka ’Bedre uten brød’ av Lutz.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:26   #12
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Åja.. det er kjekt å vite arnakristin ( si meg er du islandsk? Tanta mi heter Arna Kristin, bor på Island:P)

Da blir det reduksjon av frukt til å begynne med, for så å se om han er villig til å kutte det helt ut

I dag ovnsbakte jeg ørret med dill, salt og pepper på, med stekt kål, gulrøtter og brokkoli i fløtesaus, med blomkålsstappe. Han spiste alt sammen med godt mot. Han har belønningssystem nå i begynnelsen, siden han er redd for ny mat, så hver gang han smaker noe nytt og spiser det opp, får han ett klistremerke. Når han har samlet 20 stk tar vi en tur på kino, biblioteket etc som belønning

misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:22   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Åja.. det er kjekt å vite arnakristin ( si meg er du islandsk? Tanta mi heter Arna Kristin, bor på Island:P)

Da blir det reduksjon av frukt til å begynne med, for så å se om han er villig til å kutte det helt ut

I dag ovnsbakte jeg ørret med dill, salt og pepper på, med stekt kål, gulrøtter og brokkoli i fløtesaus, med blomkålsstappe. Han spiste alt sammen med godt mot. Han har belønningssystem nå i begynnelsen, siden han er redd for ny mat, så hver gang han smaker noe nytt og spiser det opp, får han ett klistremerke. Når han har samlet 20 stk tar vi en tur på kino, biblioteket etc som belønning

Hei,
Ja, jeg heter det faktisk, jeg er halvt islending.
Hmmm… kanskje det er tanta de folk prøde å få tak i via msn for noen år siden – mange islendinger som prøvde å legge meg til men ingen jeg kjente men de trodde de kjente meg, he, he…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:32   #14
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Ja, jeg heter det faktisk, jeg er halvt islending.
Hmmm… kanskje det er tanta de folk prøde å få tak i via msn for noen år siden – mange islendinger som prøvde å legge meg til men ingen jeg kjente men de trodde de kjente meg, he, he…

Hehe.. morro Jeg er fullblods islending selv :P

I dag var jeg da på helsekosten og fikk tak i mye, men ikke alt. Mangler syltetøy med sukrin og mandelmel hvertfall. Skal se på nett senere og bare bestille. Skal til sandnes 5-7 november og tenkte da at jeg tar turen innom meny på Hillevåg. har hørt at de har bakemiks og diverse varer. Noen som vet om de har det enda? Tråden jeg fant var fra 2007 :P

misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barn på lavkarbo mamma87 Barns kosthold 136 27-02-13 19:11
Mer om lavkarbo til barn? Caprifolium Barns kosthold 2 10-01-09 08:03
Barn og lavkarbo Sense Ketolysekuren 10 18-06-08 20:28
Barn på lavkarbo? Eliram Ketolysekuren 3 26-09-07 23:54
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 06-03-05 23:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no