Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Etter kuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-11, 21:21   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Etter kuren

Når jeg har gått ned til det jeg vil, har jeg tenkt til å finne på noe smart slik at jeg ikke går opp igjen. Skal kjøpe den boken "etter kuren" eller hva den heter, men er det mulig å ha en skeie-ut-dag i uken og så leve ketolyse resten av uken? Da går jeg nødvendigvis ikke ned, men holder meg der jeg er. Er det mulig å gjøre det, eller er det ikke bra for kroppen med et karbo-sjokk midt i uka?
Leser så utrolig mye forskjellig, men vet at etter jeg var ferdig på ketolyse sist, så gikk jeg ganske fort opp igjen når jeg økte karboene og minket fettet, og jeg vil kunne spise litt mer karbo etterhvert.
Tusen takk for svar.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:34   #2
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Etter kuren

Jeg gikk ned 30 kg på ketolyse for noen år siden.
Etter jeg jeg var "ferdig" med nedgangen levde jeg slik som du skriver.
Lavkarbo i ukedagene og full karbofest på lørdager.
Gikk kjempefint det for min del i ca 2 år, helt til det ble flere og flere dager i uken med full karbo .
Så hvis du klarer å være streng med å ha en dag i uken så kan jeg ikke se noe problem i det.
Men om det er noe ekspertene annbefaler er en annen sak.

Lykke til, og gratulere med nedgangen.
Deilig å være slank å sexy?

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:38   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Etter kuren

Nei, man får vondt i magen. Bedre å spise litt mer karbo hver dag, av grønnsaker, poteter, nøtter, rå sjokolade etc.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 00:33   #4
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Etter kuren

For meg har det aldri vært noe problem å gå inn og ut av ketose, og jeg har det slik som spør om; ganske så lavt på karber på ukedagene, og litt mer kos/ karbo i helgen. (Jeg spiser forresten bare lite karber og sjekker aldri om jeg er i ketose siden jeg ikke ser poenget med det så lenge jeg har kontroll på karbo-inntaket. Er dessuten vektoperert så går jo foreløpig ned i vekt uansett pga det... Spiser lavkarbo fordi jeg anser det som det sunneste kostholdet, og ønsker ikke å spise så mye kh til vanlig.) Kroppen min har ikke reagert på det en eneste gang siden jeg begynte med lavkarbo i 2006, og det har blitt maaaange ganger inn og ut av ketose på disse årene... Men vi er alle forskjellige, er jo de som blir uvel i en uke etter de er tilbake i ketose.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 02:13   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Etter kuren

Ja Lemen, om du gjør kroppen vant til det fra begynnelsen går det nok greiere. Men prøver du å gå ned i vekt?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:47   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Etter kuren

Nja, sånn egentlig er jeg fornøyd med det jeg veier nå, kan gå ned 6-7 kg til, men jeg jobber ikke aktivt for det med å telle og styre, men lar mine kost- og treningsrutiner ta seg av det, slik jeg har gjort i lang tid nå. Jeg kan ikke helt sammenligne meg med dere andre, siden jeg er vektoperert så er det også en viss effekt igjen av operasjonen enda (1,5 år siden) som gjør at jeg fortsatt sakte går litt nedover.

Poenget med innlegget mitt var å si at for meg så går det fint å gå inn og ut av ketose uten ubehag.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:44   #7
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Etter kuren

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Bedre å spise litt mer karbo hver dag, av grønnsaker, poteter, nøtter, rå sjokolade etc.

Jeg kan ikke støtte meg på noe vitenskapelig her, men jeg stiller meg bak dette. Det virker veldig fornuftig.

Om en holder seg rundt 70 - 100 gram karbs pr. dag - så tror jeg det vil gå greit. En må selvsagt ha et blikk på kcal også - men en kan nok fint ha en spisedag i uken hvor en blåser taket av kcal tellinga, bare en holder seg noenlunde innenfor 70 til 100 grams regelen på karbs.

Selv er jeg et uforbedrerlig matvrak - det vil si at jeg elsker velsmakende mat, god drikke og gode venners lag. Så jeg ser mot samme utfordring som trådstarter her.

Vi er alle forskjellige men min erfaring er at en må bearbeide sine "demoner" mens en er på vei mot målet. Snop, kaker, chips - det er ikke lenger noen demoner for meg. Savner det ikke noe særlig. Iskrem derimot - det jobber jeg med å finne gode løsninger på, for jeg savner det og vet at jeg fort kan dette utpå.

Brødmat er jeg fostret opp på og selv om livstilsendringen min nå tilsier at jeg ikke savner det så fælt, så vet jeg at det ligger noen mønstre i underbevisstheten som vil gjøre det farefult å flørte for mye med denslags bakst. Men - det har jeg jobbet med. Lavkarbobrød gir meg en mulighet til å spise noen skiver hver dag om jeg måtte ønske det. Ihvertfall om det faktisk er som jeg tror - at et karboinntak på mellom 70 og 100 gram pr. dag, samt et blikk på kcal - vil kunne holde meg stabil på ønsket vekt. Nå er jeg heldig å bo i en større by hvor det selges gode lavkarbobrød på bakerutsalgene.

Poteter, ris, pasta - slikt er jo sosialt å høflig å kunne spise, må vite - men det går helt fint å spise LITT av dette om en er på besøk, på restaurant osv. (Pasta kan være vanskelig å begrense inntaket av siden det er en omsluttet del av matretten) Pizza likeens. Frukt - er det et savn? Vel - vi er alle forskjellige og jeg har personlig aldri vært noen stor fruktspiser, så for min del så er ikke det heller en demon.

Det jeg vil frem til er at det kan være et sjakktrekk å tenke nøye igjennom HVA som kommer til å få deg til å sprekke nå mens du fortsatt er så fokusert at du ikke sprekker. Være ærlig med seg selv og søke å fine de gode løsningene FØR en sprekker.

Livet er herlig og mat er en viktig faktor for nytelse - at en må endre livstil på grunn av overvekt og/eller medisinske utfordringer endrer IKKE på det faktum. Hør her: Jeg har ikke lyst å skrive på dette forumet om et år. Jeg har ikke lyst å tenke på lavkarbo-spørsmål om et år. Jeg har lyst at mitt forhold til mat skal være naturlig, preget av automatikk, faste mønstre, trifredshet og nytelse. Og jeg vil at det, helt umerkelig, skal virke til det beste for min egen helse og velferd. Skal jeg komme dit, så er det bare mine egne lyster, laster, behov og mønstre som kan adresseres - og det er utelukkende jeg som kan gjøre det. For jeg antar at når en er kommet så langt at en har nådd i mål med vektproblematikk, diabetes 2 regulering, blodtrykksregulering, kolestrolnivåer - så har en skaffet seg den kunnskapen som må til. Deretter blir det snakk om å optimalisere kostholdet til å ivareta både helse og nytelse.

...og oftere enn en kanskje kan tro, så er det to sider av samme sak!

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:51   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Etter kuren

Ja, å heller velge kalorioverskudd en dag av og til grunnet mer fett og holde seg under 72 g karbohydater, tror jeg også er mye bedre for fettforbrenningen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:57   #9
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Etter kuren

Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.

Iskrem derimot - det jobber jeg med å finne gode løsninger på, for jeg savner det og vet at jeg fort kan dette utpå.

Iskrem lagde jeg enkelt med kremfløte, eggeplommer, og bær som eneste søtning. Kjempegodt og du kan spise ubegrenset

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Telling av KH, og etter kuren Clockwork Ketolysekuren 2 08-07-10 21:32
Etter kuren Elinee Ketolysekuren 3 16-05-10 22:40
Holde vekt nede etter kuren janne87 Ketolysekuren 3 10-07-09 21:32
Etter det som føles som uker av kuren Lovehandle Ketolysekuren 1 04-10-07 12:40
ka skjer etter ketolyse-kuren desperado Ketolysekuren 8 05-06-06 17:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no