Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-12, 01:02   #16801
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

E-vitamin

Nå har jeg lest, googlet og bestilt e vitaminer fra iherb, men er fortsatt usikker på dosering og type.

Har lest at den som er dry e-vit er vannløselig, men kunstig, men virker mye fortere.
Eller skal man kjøpe tradisjonell E vitamin?

Tenker: I forhold til at jeg er 52 år og i overgangsalder at E vitamin ofte anbefales for det, og da ca 300 mg (og mer) pr dag.

Har også lest at det ikke er kjente bivirkninger med for mye e-vitamin (bortsett at følsomme personer kan få kvalme og diare i begynnelsen ved doser over 1000 mg .)

Noen med efaring her?

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 15-10-12 kl 01:11.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 15-10-12, 06:59   #16802
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

E-vitamin

Nå har jeg lest, googlet og bestilt e vitaminer fra iherb, men er fortsatt usikker på dosering og type.

Har lest at den som er dry e-vit er vannløselig, men kunstig, men virker mye fortere.
Eller skal man kjøpe tradisjonell E vitamin?

Tenker: I forhold til at jeg er 52 år og i overgangsalder at E vitamin ofte anbefales for det, og da ca 300 mg (og mer) pr dag.

Har også lest at det ikke er kjente bivirkninger med for mye e-vitamin (bortsett at følsomme personer kan få kvalme og diare i begynnelsen ved doser over 1000 mg .)

Noen med efaring her?

Erfaringer med E-vit og overgangsalder ? Jepp, det har flere av oss.
Ta en titt på denne tråden
Kort oppsummert så bruker 2 av oss 410 mg pr dag nå, og er symtomfrie på det

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-10-12, 10:04   #16803
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For å få løyst ut depositum for ei leigd leiligheit, må ein møte opp saman med huseigar i banken? Kan ein gå kvar for seg? Eller er det nok å ha med ei erklæring underteikna av huseigar? Nokon som veit?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-10-12, 10:45   #16804
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dere som har barn/små barn, hvor mye ser dere til de i løpet av dagen? Mellom barnehage, jobb osv... Og, har dere tid til et liv selv?

Leser med interesse og drepende dårlig samvittighet diskusjonene i aftenposten, og vil gjerne høre hvordan folk egentlig har det....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-10-12, 15:35   #16805
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere som har barn/små barn, hvor mye ser dere til de i løpet av dagen? Mellom barnehage, jobb osv... Og, har dere tid til et liv selv?

Leser med interesse og drepende dårlig samvittighet diskusjonene i aftenposten, og vil gjerne høre hvordan folk egentlig har det....

Nå er mine barn ganske store, men jeg kan jo fortelle hva vi gjorde. Da de gikk i barnehagen var vi så heldige at vi begge hadde fleksibel arbeidsdag. Jeg startet i otta og mannen min startet sent. Han leverte barna ved halv-ni/ni-tiden. Jeg var ferdig rundt 14.30, hjemme rett etter tre, og hentet barna da. Og så kom mannen min ved fem-tiden. Barna la seg ved syv-tiden.

Dette fungerte greit for oss, men jo eldre ungene ble, jo surere ble de fordi de ble hentet "tidlig" i barnehagen . Noen barn, som mine, elsker barnehagen, og de lekte med de samme ungene både der og hjemme. Så om de lekte i barnehagen, hjemme hos oss eller hos venner var ikke så farlig da de ble eldre.

Det vi alltid var veldig obs på var at vi hadde voksentid, hvor vi var kjærester, ikke bare foreldre. Og vi har alltid funnet på ting, hver for oss, som ga oss sosial input (hver for oss mest fordi vi ikke hadde barnvakt).

Jeg tror at det som er viktig er å føle hva som er riktig for en selv og barnet, og ikke grave seg ned med dårlig samvittighet. En venninne av meg hadde stadig dårlig samvittighet pga datteren, hun følte at de ikke fikk nok tid sammen, at hun var mye syk, osv. Og hun lurte fælt på om det var hennes skyld. Da hun tok opp dette med mannen og lurte på om han følte det samme fikk hun til svar at det han tenkte var "det var som pokker". Jeg tror at det er noe vi må bli flinkere til, rett og slett bare tenkte "det var som pokker"!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-10-12, 15:49   #16806
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

På en tur over grensen så jeg de hadde okselår i skiver (med lårbeinet "i midten") til salgs. Siden jeg ikke aner hvordan jeg kan bruke det, så kjøpte jeg ikke. Men om de har neste gang - er det noen som har en ide om hvordan det bør brukes?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 15-10-12, 16:01   #16807
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

På en tur over grensen så jeg de hadde okselår i skiver (med lårbeinet "i midten") til salgs. Siden jeg ikke aner hvordan jeg kan bruke det, så kjøpte jeg ikke. Men om de har neste gang - er det noen som har en ide om hvordan det bør brukes?

Jeg ser for meg at de brukes som flintstek på grillen eller brunes i panne/kjele og serveres med en god saus! Det demrer liksom noe fra barndommen i bakhodet mitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-10-12, 16:09   #16808
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg ser for meg at de brukes som flintstek på grillen eller brunes i panne/kjele og serveres med en god saus! Det demrer liksom noe fra barndommen i bakhodet mitt!

Synes det er spennende å smake på flere deler av dyret. Så er nok ikke umulig at det blir testet om de har neste gang også
Takk for tips

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 15-10-12, 16:41   #16809
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg tenkjer at lårkjøt er store musklar som treng mykje behandling, eller lang steike-/koketid... Men eg kan vere heilt på viddene, altså!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-10-12, 16:43   #16810
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

På en tur over grensen så jeg de hadde okselår i skiver (med lårbeinet "i midten") til salgs. Siden jeg ikke aner hvordan jeg kan bruke det, så kjøpte jeg ikke. Men om de har neste gang - er det noen som har en ide om hvordan det bør brukes?

http://ndla.no/nb/node/6749

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 15-10-12, 17:02   #16811
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk til Furine og Gerd også

Jeg tenkte også at kanskje langkoking kunne bli bra, googlet og fant noe om grillet okselår - men det var nok hele lår siden de skulle grilles i et døgn omtrent. Veldig nyttig link Gerd. Den er lagt i favoritter så jeg kan finne informasjon senere også

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 15-10-12, 21:47   #16812
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

For å få løyst ut depositum for ei leigd leiligheit, må ein møte opp saman med huseigar i banken? Kan ein gå kvar for seg? Eller er det nok å ha med ei erklæring underteikna av huseigar? Nokon som veit?

Det vanligste er vel å bruke dette til å betale de(n) siste måneden(e)?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 15-10-12, 22:06   #16813
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det vanligste er vel å bruke dette til å betale de(n) siste måneden(e)?

Hæ? Aldri hørt om, og ikke vanlig praksis hos noen seriøse aktører. Depositum er en sikkerhet. Den KAN brukes til å betale husleie, dersom den blir misligholdt, men i hovedsak er det snakk om at den eventuelt kan brukes til å dekke skader eller unormal slitasje etter at boforholdet er avsluttet, og boligen inspisert.

Furine: Depositumet kan betales ut av utleier via banken, men kun sammen med deg, gitt at det er en seriøs person som har fulgt vanlig prosedyre, altså at depositumet opprettes i ditt navn, men at begge skriver under, sånn at ingen kan disponere det, og du har tilgang på eventuelle renter når leieforholdet sies opp. Når du sier opp må begge signere under på at kontoen er avsluttet (mener det varierer litt om man begge går i banken, eller om du bare signerer etterpå), og er du og huseier enige om at ingenting skal trekkes, så får du tilbake depositumspengene i sin helhet, med renter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-10-12, 22:11   #16814
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på om det går an å bruke lakrisrotpulver i vodka, slik at det blir en god shot etter noget lagring.....
Lagde jo shot med tyrkisk pepper i min ungdom

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-10-12, 22:13   #16815
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lurer på om det går an å bruke lakrisrotpulver i vodka, slik at det blir en god shot etter noget lagring.....
Lagde jo shot med tyrkisk pepper i min ungdom

Her tror jeg Kitt sitter med svaret!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-10-12, 22:13   #16816
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

vaniljepulver i vodka funker knall, så hvorfor ikke?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-10-12, 22:14   #16817
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lurer på om det går an å bruke lakrisrotpulver i vodka, slik at det blir en god shot etter noget lagring.....
Lagde jo shot med tyrkisk pepper i min ungdom

Godt spørsmål det er bare å prøve seg frem

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 15-10-12, 22:14   #16818
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Her tror jeg Kitt sitter med svaret!

Aha - jeg venter i spenning

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-10-12, 22:15   #16819
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

vaniljepulver i vodka funker knall, så hvorfor ikke?

Vaniljevodka ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-10-12, 22:18   #16820
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

har du ikke prøvd det? kjempegodt med cola! absolut og smirnoff har vaniljevodkaer, men syns faktisk den vi lagde selv var best. men mye gris da, siden vaniljepulveret må filtreres bort etterhvert. og den ble bare bedre jo flere dager den stod og gogjorde seg ^^

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-10-12, 22:18   #16821
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lurer på om det går an å bruke lakrisrotpulver i vodka, slik at det blir en god shot etter noget lagring.....
Lagde jo shot med tyrkisk pepper i min ungdom

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Her tror jeg Kitt sitter med svaret!

Jepp!
Eller, altså, min vaiant av Tyrker, da!
Eneste problemet er at den blir nesten alt for god og jeg får masse "kjeft" fordi folk blir full!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Grunnoppskriften er noe sånt, men jeg brukte nok mye mer sprit og mindre zero, ja:
Med sukker:
En pakke tyrkisk pepper knuses.
Bland i 0,5 liter cola
Så 1dl hjembrent 96%


Og sånn gjorde jeg:
Brukte Spejder fra Fribol, Cola Zero og Absolutt vodka.
Kjørte dropsene til pulver i den lille stavmikserbollen først. Hadde det over i et glass med lokk. Tilsatte vodka til det dekket pulveret og hadde så opp i litt cola zero.
OOOOPPPPPSSSS! Hell brusen litt og litt veldig forsiktig. BRUSER noe enormt.
Rørte godt hver gang jeg var på kjøkkenet og resten løser seg helt opp over natten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-10-12, 22:21   #16822
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg lagde faktisk den tyrkern til kitt ifjor en gang. står i kjøleskapet ennå. var en bismak der jeg ikke likte. men jeg er rar

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-10-12, 22:24   #16823
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ååå, jeg synes tyrkern til Kitt er barnslig god!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-10-12, 22:25   #16824
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vaniljestang i vodka funkar som berre det! Det same med frosne bringebær! Det smakar vanilje og bringebær, men utan å vere søtt, nam!

Takk Photo! Eg sende ein epost til banken og fekk svar der også i ettermiddag. Kontoen står i mitt namn, ja, dei skreiv at eg måtte ha skriftleg frå huseigar at det kunne løysast ut, eller at huseigar kom til banken før meg og skreiv under på at det var OK. Har ikkje akkurat all verdas lyst til å møte opp i banken saman med henne.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-10-12, 22:26   #16825
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jepp!
Eller, altså, min vaiant av Tyrker, da!
Eneste problemet er at den blir nesten alt for god og jeg får masse "kjeft" fordi folk blir full!

Takker og bukker
Huff, kan hende jeg blir full hvis dette skal testes.
Brukte du hele boksen med Spejder-drops ?
Jeg fikk lyst til å prøve med lakrisrotpulver...... *tenke på saken*.
Skal på fjelltur først i november, og da hadde det vært moro å hatt med

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no