Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dovaner ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-07, 14:44   #1
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Dovaner ...

Jeg har et lite spørsmål om dovaner Har søkt i forumet og fått mange gode råd om treg mage og forstoppelse. Har lest flere steder at det er vanlig at man går sjeldnere på do når man holder på med ketolysekuren. Mitt spørsmål er da, HVOR mye sjeldnere da??? Jeg har min 14. dag i dag og tror jeg har vært på do 2 ganger siden start. Synes det er litt i overkant sjeldent!! Føler jeg har mat opp til hårrøttene. Magen buler.....altså mye mer enn vanlig Føler jeg kommer til å eksplodere snart

Spiser brokkolig eller blomkål hver dag, drikker mye vann og jeg trener på stepper 30-40 min mer eller mindre hver dag + situps. Hva gjør jeg galt??
Er svært takknemmelig for svar, før jeg starter mitt eget lille fyrverkeri her

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:49   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dovaner......

Det som skjer med kroppen din nå er at den klarer å utnytte maten du spiser til det fulle, og derfor blir det ikke så mye avfallsstoffer. Den følelsen du sitter med er nok mentalt betinget, for når man er vant til å kvitte seg med mye så er det rart når det plutselig ikke er så mye. Fortsett med vanndrikkinga og treninga, og varier grønnsakene. Så skal du se det blir fart i sakene!

  Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:04   #3
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dovaner......

Får håpe det løsner snart, for nå føler jeg meg 10 kg tyngere enn når jeg starta. Har ikke orket å måle i cm heller, for jeg ser jo at magen er sprengt som et trommeskinn Så istede for å bli skuffet, så venter jeg heller til O STORE tømmedag.....når den nå måtte komme Må jo kommer før eller senere

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:25   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dovaner......

Hvis det blir for ille kan du spise en hel pose karameller etc. med sorbitol. Det setter også i gang systemet.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:27   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Dovaner......

Får du rikelig med fett? Tror jeg ville satset på litt ekstra fett for å komme på do. Høres ubehagelig ut når det går så lenge og du føler deg så full. Tror nesten jeg ville jukset med en microlax eller noe slikt hvis det ikke skjer noe i dag eller i morgen. Hvis du føler deg veldig hard i magen også, så kan det jo bli ubehagelig når tømmetid inntreffer.

Uansett, så går det seg nok til etter hvert, og magen blir så god og velfungerende atte

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:30   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Dovaner......

Så ikke Albertines råd. Tror jeg ville prøvd det først.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:38   #7
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dovaner......

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvis det blir for ille kan du spise en hel pose karameller etc. med sorbitol. Det setter også i gang systemet.

Har de slike karameller på vanlig butikk? Er det så lurt å spise sånt når man er på ketolyse? Har forstått det slik at man ikke skal spise sukkerfrie "søtsaker" som inneholde ting som slutter på -ol, eller er det helt feil?
Men forsåvidt, fungerer det så prøver jeg det likevel . Tenkte at når det engang løsner, så skal jeg starte med å spise linfrø på morgenen. Kanskje det blir bedre da.....

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:12   #8
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Dovaner ...

Du kan jo evnt. prøve med fribol med lakrissmak, eller IFA.
MorStine har visst erfart at store mengder med dette, virker som avføringsmiddel...:=)
Men da i store mengder, 1 pose eller nåke...

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:17   #9
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dovaner ...

Opprinnelig lagt inn av solsikke, her.

Du kan jo evnt. prøve med fribol med lakrissmak, eller IFA.
MorStine har visst erfart at store mengder med dette, virker som avføringsmiddel...:=)
Men da i store mengder, 1 pose eller nåke...

Akkurat nå hiver jeg i meg Store Ifa for harde livet Men lurer kanskje på om de fribol-greiene har større effekt

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:59   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Dovaner ...

Hei

Jeg ville ha kjøpt magnesiumoxid, et gammelt avføringsmiddel. Fås på NOEN apoteker eller skaffes hjem. 1/2 - 1 ts i et glass vann. Pass på, skikkelig krudt.

Et alternativ er oljeklyster hvis du tror det sitter en "kork" bak.



Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:12   #11
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dovaner ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Jeg ville ha kjøpt magnesiumoxid, et gammelt avføringsmiddel. Fås på NOEN apoteker eller skaffes hjem. 1/2 - 1 ts i et glass vann. Pass på, skikkelig krudt.

Et alternativ er oljeklyster hvis du tror det sitter en "kork" bak.



Torkil

Mulig dette er et dumt spørsmål, men kommer det med en gang når man tar sånt?? Eller går det noe tid før det skjer noe action?

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:47   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Dovaner ...

Dersom du tyr til klystèr (f.eks microlax) er du meget dyktig om du klarer å holde deg i 15 min. etter du har tatt det!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:59   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Dovaner ...

Jeg har visst tatt overdose av Friboldrops... Spiste vel 8 stk i går og gikk på do mange ganger. Værst er det egentlig med lufta og den grusomme gassen

Jeg hadde samme problem i starten, var på do to ganger på to uker, begynte å bake nabobrødet med masse linfrø, spiste to skiver om morgenen med det og da løsnet det kort tid etter. Men jeg er fortsatt mye sjeldnere (heter da ikke det, trøtt, fant ingen annen formelering) på do, og det kommer som regel bare bitte litt. Details, folkens, details

Lykke til med magen fremover, det løsner nok på den ene eller andre måten, men det er uvant når man er vant til å komme på do hver bidige dag...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:20   #14
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: Dovaner ...

Uff, høres ikke særlig behagelig ut, og du bør nok få "lette på trykket" litt oftere enn du har gjort til nå vil jeg tro?
Hva om du gjør som Torkil sier nå først, og så kanskje begynne å spise mer av ting som setter fart på avføringen?
Det ble litt bedre fart i systemet mitt etter at jeg begynte å bake lavkarbo brød.
Jeg har bakt Lollypop sitt brød til nå, det er det masse linfrø i.
Skal snart få kjøpt meg bakemixen slik at jeg kan få variere litt.

Lykke til

Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:28   #15
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Dovaner ...

Daglig inntak av MCT-olje gjør susen!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 00:02   #16
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dovaner ...

Tror kanskje jeg skal prøve å løsnet "proppen" (enda flere detaljer MorStine), og deretter skal jeg prøve å bake et lavkarbobrød tror jeg. Magen min er fra før vant me masse fiber (havregrøt, grovt brød og grove knekkebrød), så tror kanskje den har gått inn i sjokk eller no stakkar.
Vel, tusen, tusen takk for mange svar. Nå skal det ut, koste hva det koste vil, for nå begynner det å gjøre vondt i magen.

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 01:49   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Dovaner ...

Ville bare si at det er ikke alle som får "tømmehjelp" av å spise sukkeralkoholer altså ... Noen (f eks meg) får bare grusomme luftsmerter. Anbefales IKKE!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:21   #18
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Dovaner ...

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ville bare si at det er ikke alle som får "tømmehjelp" av å spise sukkeralkoholer altså ... Noen (f eks meg) får bare grusomme luftsmerter. Anbefales IKKE!

Signerer.....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:40   #19
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Dovaner ...

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvis det blir for ille kan du spise en hel pose karameller etc. med sorbitol. Det setter også i gang systemet.

Det kaller jeg råd. Funker på meg iallefall, men jeg ville nok rpøvd med litt mindre mengde først. Nå har ikke jeg hatt problemer med treg mage, det skyldes nok delvis gener og delvis hva jeg spiser. Fett får i gang min mage. De siste dagene har jeg spist et par skiver av lollypopbrødet, og da er det lettere enn normalt. Det er veldig regulerende på min mage. Nesten litt *for* regulerende, har faktisk hatt litt luft også.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:52   #20
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Dovaner ...

Jeg tar en toppet teskje Natron i et glass lunken vann, om morgenen på fastene hjerte. Innen det er gått en halv time er tarmsystemet skikkelig tømt, det skal være sikkert!!! Utrolig deilig etterpå!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:57   #21
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Dovaner ...

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

Jeg tar en toppet teskje Natron i et glass lunken vann, om morgenen på fastene hjerte. Innen det er gått en halv time er tarmsystemet skikkelig tømt, det skal være sikkert!!! Utrolig deilig etterpå!

OWÆ!!! Er ikke natron utrolig sterkt???

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 05:11   #22
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Dovaner ...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

OWÆ!!! Er ikke natron utrolig sterkt???

Hvis du mener virkning, jo så er det det, det kan man tryggt si!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 00:30   #23
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dovaner ...

Men lurer på hvor lenge det går før dette "treg-mage"-opplegget går over??? Jeg har fremdeles problemer med dette. Dvs. mer eller mindre bom stopp!!! Jeg har nå gått på ketolyse i 5 uker, og en skulle jo da tro at magen begynte å normalisere seg, men neida, ikke min ihvertfall! Er litt slitsomt i kroppen at det går en uke eller så mellom hver gang jeg er på "kontoret"

Hvis man skal ta slik MCT-olje, hvor mye tar dere da? Har kjøpt slik nå, så tenkte å prøve det. Varmet opp noe kjøttdeig for en tid tilbake, med en god dæsj sånn olje, og da gikk det ikke så lang tid før jeg parkerte på "kontoret". Var meget fornøyd etterpå Kanskje litt mye detaljer, meeeen det tåler dere vel kanskje....

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 08:54   #24
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Dovaner ...

Ah,dette var den rette tråden å komme over for meg en lørdags morgen.Snart 2 og en halv uke på ketolyse og tror har vært på do 3 ganger,med minimalt resultat Følte meg litt "stuffa" idag tili,så etter frokost med egg og bacon så tok jeg en halv kopp kruttsterk kaffi.Hadde litt effekt da,men godt å finne andre tips.

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 09:50   #25
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Dovaner ...

Hver sine problemer ser jeg, jeg opplever det motsatt. Ikke forstoppet, men må på do en gang om dagen, men da må jeg ofte veldig fort på do da..

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no