Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Bringebærkonfekt

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-10, 19:05   #1
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Bringebærkonfekt

Vel, har man bursdag så har man bursdag - og når man for en gangs skyld får foreldre på bursdagskaffe-/kake, så må man jo finne på noe Så i dag har jeg virkelig laga noe som var SUPERGODT! Bringebærkonfekt! At jeg ikke har tenkt på det før!? Det er jo lavkarbo som juling! Det er kanskje 0,3 gram karbo pr. konfektbit når jeg brukte en 75 grams mørk sjokoladeplate med Cavalier, hvor 100 gram hadde 1 gram karbo... Også brukte jeg frosne bringebær uten sukker. Så det er nok ikke så mange karbene pr bit nei!

Slik gjorde jeg:
Delte opp 1,5 plate Cavalier Dark og Extra Dark i små biter i en liten bolle. Satte bollen i en større bolle med kokt vann for å smelte sjokoladen. De frosne bringebærene ble tatt ut av fryseren og skylt raskt i lunket vann for å fjerne mesteparten av isen/skille dem fra hverandre.
Nå brukte jeg sånne folie"kopper" som egentlig skal brukes for å stabilisere stearinlys, for jeg fant ikke små konfekt"kopper" :P Men det dugde veldig bra!

Vel, tok en liten dæsj med smelta sjokolade i bunnen, la en bringebær i og klattet over litt mer sjokolade som dekket bæren. Det var det letteste. Prøvde først å tre en og en bær på en tynn trepinne og dæsje sjokolade på med en teskje, men det tok for lang tid, pluss at jeg brukte veldig mye sjokolade pr bær.

De stivnet rimelig fort, og slik ser de ut! Gleder meg til å servere dette til familien!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0995.jpg (725,5 KB, 97 visninger)
__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 19:11   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Bringebærkonfekt

Og hvordan smakte de???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 19:32   #3
linams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 15
linams er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

De så gode ut ihvertfall

linams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 21:03   #4
Titt1Tei
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 21
Titt1Tei er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

De så innmari gode ut!! Dette må jeg prøve

Titt1Tei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 21:17   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Kjempenkelt jo! Takk skal du ha

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 21:32   #6
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Og hvordan smakte de???

Det smakte NYDELIG! Stivnet sjokolade med "bløte" bringebær inni... Ubeskrivelig!

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:59   #7
Monica M
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 4
Monica M er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Fenemonalt

Monica M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: adhf Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 02:13   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

bare husk å alltid fortelle de som skal spise at du serverer ting med kunstig søting De så veldig veldig gode ut

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 09:28   #9
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Veldig bra tips!!! Ga meg flere ideer..legge en mandel oppi,en kule sukkerfri marsipan....takk skal du ha :-)

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 10:53   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Så spennende!

Men husk 0g si at de er med sukkerfri søtning ja, veldig viktig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:13   #11
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

bare husk å alltid fortelle de som skal spise at du serverer ting med kunstig søting De så veldig veldig gode ut

Hvorfor må jeg huske det? Fordi det er en moral i det? :P "Det går an å lage nydelige ting uten sukker også!", eller...?

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:16   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Fordi folk kan få mageproblemer av sukkerfritt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:24   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Hvorfor må jeg huske det? Fordi det er en moral i det? :P "Det går an å lage nydelige ting uten sukker også!", eller...?

F0rdi s0m Gerd sier,f0lk kan få diarè 0g magetrøbbel. Dessuten gir du vel ikke kunstige ting til f0lk uten å si i fra? Kunstig søtning er j0 n0e man generelt ikke skal spise så mye av pga ukjente bivirkninger. Min barn får abs0lutt ikke aspartam, maltit0l el.l.De får sukrin, men ikke disse andre. Aspartam er katrg0risert s0m en nervegift.. Gir du det til gjestene uten å si i fra?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:27   #14
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

F0rdi s0m Gerd sier,f0lk kan få diarè 0g magetrøbbel. Dessuten gir du vel ikke kunstige ting til f0lk uten å si i fra? Kunstig søtning er j0 n0e man generelt ikke skal spise så mye av pga ukjente bivirkninger. Min barn får abs0lutt ikke aspartam, maltit0l el.l.De får sukrin, men ikke disse andre. Aspartam er katrg0risert s0m en nervegift.. Gir du det til gjestene uten å si i fra?

Vel, jeg har aldri servert noe tidligere som har vært sukkerfritt, så jeg har ikke hatt noen grunn til å si ifra om det. Men jeg har ikke engang tenkt over det, for mer eller mindre alle vennene og familien min har fått smake på diverse sukkerfri sjokolade tidligere - og såvidt meg bekjent er det ingen som har reagert på det. Følte liksom jeg ble en liten smule angrepet her...

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:31   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Vel, jeg har aldri servert noe tidligere som har vært sukkerfritt, så jeg har ikke hatt noen grunn til å si ifra om det. Men jeg har ikke engang tenkt over det, for mer eller mindre alle vennene og familien min har fått smake på diverse sukkerfri sjokolade tidligere - og såvidt meg bekjent er det ingen som har reagert på det. Følte liksom jeg ble en liten smule angrepet her...

Det er ikke meningen å angripe deg.Men på samme måte s0m man ikke dukker 0pp i selskap h0s en s0m ikke tåler parfyme 0g dynker seg med parfyme, så sier man i fra 0m kunstig søtning. Veldig mange er i m0t slik. Jeg gir feks heller ungene litt sukker enn kunstig søtning, f0rdi man er ukjent med langtidsvirkningene. Kunstig er sjelden bra.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:34   #16
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Ok, men da vet jeg at man alltid sier ifra dersom det er kunstig søtning i noe. Ikk at det egentlig kunne falt meg inn i IKKE si noe, bare rett og slett fordi det er morsomt å lage noe godt uten sukker. Noe mine foreldre virkelig trenger å se. Spesielt siden de tror jeg spiser skikkelig kjedelig innimellom...

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:35   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Bare si i fra 0gså sier du i samme slengen at de er sabla g0de

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:37   #18
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Bare si i fra 0gså sier du i samme slengen at de er sabla g0de

Det skal jeg gjøre
*gratulerer med dagen til meg i dag*

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:52   #19
Titt1Tei
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 21
Titt1Tei er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

*gratulerer med dagen til meg i dag*

__________________
Titt1Tei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:04   #20
floppy
Seniormedlem
 
floppy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 538
floppy er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Først!!!

Gratulerer med dagen

Takk for at du deler oppskrift

Det var da voldsomt til pepring bare for å dele ut en oppskrift,,det skaper uhygge her inne,,dere angriper henne jo uten å vite hva hun sier til gjestene sine,,ser ikke hun har skrevet noen steder at hun ikke informerte sine gjester om at det var sukkerfritt,,

Går i fryseren for å finne bringebær,,denne må jeg prøve ut med det samme.

__________________
Journalen

floppy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:10   #21
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av floppy, her.

Først!!!

Gratulerer med dagen

Takk for at du deler oppskrift

Det var da voldsomt til pepring bare for å dele ut en oppskrift,,det skaper uhygge her inne,,dere angriper henne jo uten å vite hva hun sier til gjestene sine,,ser ikke hun har skrevet noen steder at hun ikke informerte sine gjester om at det var sukkerfritt,,

Går i fryseren for å finne bringebær,,denne må jeg prøve ut med det samme.

Tusen takk
Og, ja, det var litt sånn jeg følte det også... "pass deg så du ikke serverer nervegift i konfekten din", liksom...

Lykke til, Floppy De er supre!

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:22   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Jeg sa ikke at du peprer gjestene dine med nervegift, jeg skal du skulle si i fra i tilfelle du ikke hadde tenkt på det. Det var et vennlig råd i en verden der veldig mange er 0pptatt av ren mat 0g skyr kunstig søtning s0m pesten. I min 0mgangskrets er dette n0e man sier i fra 0m enkelt 0g greit. 0m du tar dette s0m pepper 0g kritikk, så var det leit, men det var ikke slik jeg skrev det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:05   #23
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg sa ikke at du peprer gjestene dine med nervegift, jeg skal du skulle si i fra i tilfelle du ikke hadde tenkt på det. Det var et vennlig råd i en verden der veldig mange er 0pptatt av ren mat 0g skyr kunstig søtning s0m pesten. I min 0mgangskrets er dette n0e man sier i fra 0m enkelt 0g greit. 0m du tar dette s0m pepper 0g kritikk, så var det leit, men det var ikke slik jeg skrev det.

Det var bare måten du skrev det på som virket som om det var krass kritikk. Spesielt i og med at jeg ikke sa noe om hva jeg forteller mine gjester. Men nå er det jo bare mine foreldre som skal komme, og de er veldig klar over hva jeg spiser og ikke spiser. Jeg sa ikke noe om at jeg skulle informere dem, nettopp fordi jeg er klar over at de tåler kunstig søtning - fordi de har spist det før.

Dette ble bare en haug med misforståelser og tolkninger av situasjoner, når det egentlig bare skulle være en god oppskrift. Har muffinser i ovnen nå, og satser på at også de blir gode. Beklager at jeg misforsto deg, og jeg hadde faktisk ikke tenkt på det - men jeg har uten å tenke på det alltid sagt ifra hva som var innholdet når jeg har servert noe til venner.

Håper uansett at folk vil like konfekten, for den var virkelig god
Ha en fin dag

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 23:07   #24
Nahla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Nahla er på en erverdig vei

Sv: Bringebærkonfekt

Jeg syns oppskriften så kjempegod ut! Kanskje jeg prøver den i morgen Takk for at du delte den me oss ^^,

Nahla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 23:43   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bringebærkonfekt

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Vel, jeg har aldri servert noe tidligere som har vært sukkerfritt, så jeg har ikke hatt noen grunn til å si ifra om det. Men jeg har ikke engang tenkt over det, for mer eller mindre alle vennene og familien min har fått smake på diverse sukkerfri sjokolade tidligere - og såvidt meg bekjent er det ingen som har reagert på det. Følte liksom jeg ble en liten smule angrepet her...

Følte du virkelig at du ble angrepet fordi at jeg sa at du måtte huske på å si i fra at det var kunstig søting i dem før du serverte?

Var ikke ment sånn altså.

Men det er nok en "moralsk" sak ja. Er ikke alle som ønsker å spise kunstig søting og det må vi lavkarbere respektere

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no