Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Eurodiet, amming og lavt stoffskifte?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-05, 18:29   #1
serafina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 61
Innlegg: 4
serafina er på en erverdig vei

Eurodiet, amming og lavt stoffskifte?

hei

jeg er ny her, veier alt for mye, fødte en gutt for ett år siden, ammer litt ennå. jeg har slitt med lavt stoffskifte i mange år, og det er fremdeles ganske ustabilt.
Jeg har nettopp fulgt fedon lindberg kurs, men gikk veldig lite ned. Gikk ned en del fett men la på meg vann....det ble anbefalt å prøve eurodiet, skal ringe lege på fedon klinikk snart, men er det noen som har erfaring om jeg kan begynne på dietten når jeg har lavt stoffskifte og ammer, (kan slutte med det, ammer bare om morgenen og har lite melk)

Serafina

__________________
serafina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 20:02   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: eurodiet,amming og lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av serafina

men er det noen som har erfaring om jeg kan begynne på dietten når jeg har lavt stoffskifte og ammer, (kan slutte med det, ammer bare om morgenen og har lite melk)

Serafina

Hei Serafina !
Jeg er ikke 100 % sikker, emn jeg mener bestemt at du er i ketose på Eurodiett og da er det ikke anbefalt at du ammer. Men siden du ammer så lite kan du jo snakke med legen om hans syns det er greitt...

MHM, Fedonisten og HP er de her inne som vet mest om det opplegget. De kommer nok inn her snart.... *roper på dem*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 22:34   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: eurodiet,amming og lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av serafina

hei

jeg er ny her, veier alt for mye, fødte en gutt for ett år siden, ammer litt ennå. jeg har slitt med lavt stoffskifte i mange år, og det er fremdeles ganske ustabilt.
Jeg har nettopp fulgt fedon lindberg kurs, men gikk veldig lite ned. Gikk ned en del fett men la på meg vann....det ble anbefalt å prøve eurodiet, skal ringe lege på fedon klinikk snart, men er det noen som har erfaring om jeg kan begynne på dietten når jeg har lavt stoffskifte og ammer, (kan slutte med det, ammer bare om morgenen og har lite melk)

Serafina

Eurodiett er en diett som du følger i samarbeid med en eurodiett-lege. Så det er bare å ta kontakt med en Lindberg klinikk, og finne ut om det holder til en eurodiett-lege i nærheten av deg. Legen vil da kunne svare på alle spørsmål i forbindelse med amming osv.

En nedtrapping mot "full" eurodiett vil også være en ide, noe du har begynnt med iom at du har tatt kurs. Men ta kontakt med en eurodiett-lege så planlegger dere det sammen, etter at blodprøver er tatt og analysert.

Lykke til! Håper du vil dele dine erfaringer her på forumet!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 22:45   #4
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: eurodiet,amming og lavt stoffskifte?

Jeg fikk klarsignal fra min Lindberglege, samt ernæringsfysiolog, til å være i ketose ved å bruke mat eller bruke eurodiet, mens jeg ammet (fullammet poden på 4 mnd`er da). Valgte selv og vente.

Nå spiser poden 4-5 måltider pr dag (grøt, frukt, brød og middag). Han er 9 mnd`er og ammer stort sett bare 2 ganger i døgnet. Så jeg følger opplegg for kostindusert ketose nå.

Men ta kontakt med lege. Er jo fint å ha konkrete råd å forholde seg til, samt ta nødvendige blodprøver mm.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 11:11   #5
serafina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 61
Innlegg: 4
serafina er på en erverdig vei

Sv: eurodiet,amming og lavt stoffskifte?

Tusen takk for svar, da er det egentlig bare å vente og se, jeg har fått time neste fredag, altså om en uke, og jeg skal prøve og se om jeg kan følge opp her inne også...

__________________
serafina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 22:21   #6
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: eurodiet,amming og lavt stoffskifte?

Er litt nysgjerrig jeg nå. Du hadde vel time i dag. Hvordan gikk det?

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 21:24
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 12:01
Hva skal til for at det defineres som lavt stoffskifte? Nooria Stoffskifte / hormonproblemer 22 07-02-05 22:23
Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra?? Iset Stoffskifte / hormonproblemer 2 19-03-04 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no