Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Proteinbrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-08, 13:50   #26
Mamzen5
Juniormedlem
 
Mamzen5 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 47
Mamzen5 er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Hvor mye "tør" dere spise av dette brødet pr. dag. Jeg har brukt litt til frokost og litt til lunch. Vet ikke om dette blir for mye pr. dag? Synes brødet er veldig godt og mettende. Er også letter å komme på do etter at jeg begynte med dette.

__________________





Mamzen5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 13:54   #27
firren
Sperret
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
firren er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Gleder meg til å høre hvordan resultatet ditt ble!

firren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 23:02   #28
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Proteinbrød

Brødet inneholder 2 karber pr skive (tynn skive) så jeg er forsiktig. Maks 1 skive til dagen er min grense.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:45   #29
Båten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 42
Innlegg: 20
Båten er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Bruker du vanlig brødform til dette? Blir ikke det veeeeeldig lavt?

Båten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 19:47   #30
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Proteinbrød

Jo - litt lavt blir det jo - men det gjør ingenting for min del!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 21:49   #31
Båten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 42
Innlegg: 20
Båten er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jo - litt lavt blir det jo - men det gjør ingenting for min del!

Har bakt det nå, gleder meg til å smake. Er dette noe jeg kan spise et par ganger i løpet av en dag når jeg bare tenker generelt lavkabo? Skal ned ca 5 kg.

Båten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:03   #32
Mamzen5
Juniormedlem
 
Mamzen5 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 47
Mamzen5 er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av Båten, her.

Bruker du vanlig brødform til dette? Blir ikke det veeeeeldig lavt?

Jeg skjærer skiven litt bred siden brødet ikke er høyt, og så deler jeg det på langs igjen. Da blir det omtrent som en vanlig skive. Liker brødet veldig godt, og merker at det har vært bra for magen.

__________________





Mamzen5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 11:39   #33
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinbrød

muffinsformer?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 11:53   #34
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Jeg syns det her er det beste lavkarbobrødet.. Å det billigste. Bra for magen er det også

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:32   #35
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinbrød

Dette brødet var utrolig godt, kommer ikke til å slutte med dette selv om jeg engang skulle bli ferdigslanket. Tro hvor lenge det holder seg i kjøleskapet? Noen som vet?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 00:17   #36
Mamzen5
Juniormedlem
 
Mamzen5 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 47
Mamzen5 er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Tok siste skiva i dag av et brød jeg har hatt i kjøleskapet i en uke. Det var akkurat like saftig og godt. Nå må jeg ta opp et til fra fryseboksen!

__________________





Mamzen5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 11:35   #37
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Ja, det er godt det brødet her

Skal bake idag jeg, så jeg har brød i helgen

Jeg ser noen lurer på om jeg bruker brødform.. Ja, det gjør jeg, å jeg kler den med bakepapir før jeg har i deigen, for det er litt vanskelig å få det løs fra forma

Jeg kan tenke meg brødet blir veldig flatt uten brødform.. Det er mulig å fylle noen muffinsformer også Bare ikke stek de så lenge som 55 min..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:25   #38
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Det er litt i underkant av 25 karber i hele brødet

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:51   #39
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Hei!

Dette brødet har jeg brukt veldig mye, syntes det ble litt lavt så derfor har jeg brukt å tredoble oppskrifta og så fordelt i to former, da synes jeg det blir to flotte brød. :-) Jeg har spist to skiver av dette til frokost, og av og til også to til lunsj, har fungert fint for meg, har gått ned hver uke allikevel.

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:57   #40
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Ja, det var lurt! Steker du det lenger da?

Nå har jeg akkurat smakt på en skive av brødet jeg bakte idag, å jeg syns det smakte utrolig godt. Jeg hadde i en dasj med salt, å det gjorde smaken ennå bedre..

Smaker godt med smørost med urter

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 19:40   #41
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Nei, steker det ikke lenger. Skal prøve å ha i litt salt neste gang, men har gått lei av det nå, for har spist det mye, og siden jeg nå er mer på vedlikehold så har jeg faktisk begynt å spise knekkebrød, og jeg går fortsatt ned. Jippi! Tror faktisk jeg er så heldig at jeg tåler en del karber, har virka sånn på ting jeg har spist før også.

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:50   #42
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Det er litt i underkant av 25 karber i hele brødet

Jeg får mer enn 25 skiver av hvert brød. Jeg har regnet meg frem til at hver skive inneholder mindre en 1 karb. Jeg er meget fornøyd med brødet. Anbefales!

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 09:01   #43
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Hørtes godt og enkelt ut

Men behøver vi å regne med karbene i kruskakli? Er ikke det bare fiber?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 10:11   #44
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Hørtes godt og enkelt ut

Men behøver vi å regne med karbene i kruskakli? Er ikke det bare fiber?

Det overlater jeg til andre å svare på

Men jeg venter i spenning.. Så fint om vi kunne trukket fra det asså! Brødet er forresten veldig mettende!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 18:58   #45
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteinbrød

Har bakt brødet igjen - synes det er et veldig godt brød, men denne gangen prøvde jeg med mindre linfrø siden jeg ikke er så veldig glad i linfrø.

Her er bilde (Det ble litt dårlige bilder - er så vanskelig å ta bilder om kvelden, uten skikkelig lys, mener jeg):


Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 01:30   #46
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Proteinbrød

Har bakt brødet. Kuttet kesamen og fiberen for å lage melkefritt og glutenfritt. Jeg bare økte mengden linfrø, men kjørte de i mikseren. Nøtter er veldig godt i, bare å spe på med det du liker. Og så smeltet jeg mye smør og helte forsiktig i slik at bare fettet kom med. Anbefaler også å prøve å droppe sesanfrø. De smaker litt bittert. Prøv også gjerne med hvetekim.

Det er jo eggene som holder det sammen og bakepulveret virker uansett. Så man kan leke seg med mye finhakket fra nøtte, frø og kornverden om man vil.

Man kan ha i mye smeltet smør om man vil for å øke fettgraden.

Prøvde det lavkarbobrødet med cottage cheese en gang, men tror den osten klisser det til litt for mye. Dette brødet var iallefall svinenkelt å lage. Tok ikke tiden engang, bare lot det steke til det var passe hardt mot en liten kakk med fingeren.

Endelig kunne jeg kose meg med nybakt brød og smør igjen. Det er min favoritt :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:50   #47
Nenne
Juniormedlem
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 36
Nenne er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Har bakt dette brødet flere ganger og er kjempefornøyd, kan anbefales på det sterkeste. Deilig å ha mulighet til å spise brød, noe jeg har savnet, og enkelt å smøre med seg to skiver i veska dersom man skal 'ut på tur'. Hadde opp i 1 ts kanel og litt hi-maize nå i det siste brødet, det var knallgodt og lukter nydelig. Legger du skivene noen sekunder i mikroen så har du alltid 'nybakt' brød - yammi ! Sist, men ikke minst, er jeg veldig fornøyd for at det hjelper godt på magen.

Nenne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 16:18   #48
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Det er utrolig godt det brødet her ja
Skal jammen bake en ny runde i kveld

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:14   #49
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Nå baker jeg brødet, å jeg tilsatte 50 g smør istede for olje + litt hakka mandler
Jeg skal legge litt baconterninger på brødet før jeg steker det, det blir sikkert godt Og litt raspa ost..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:30   #50
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Proteinbrød

Herregud, det var godt!
Det beste brødet jeg har bakt så langt

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Brød med ost og bacon.JPG (41,3 KB, 58 visninger)
__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Benedictes proteinbrød xeena82 Bakst 46 28-10-08 11:39
Oi,oi,oi, ang Hildebjørgs grove proteinbrød Trolla Ketolysekuren 18 19-07-07 08:31
Proteinbrød... elian Induksjonen 1 18-08-04 16:42
Basis proteinbrød (veldig godt) Iset Bakst 5 11-02-04 17:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no