Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Superenkel granateplemousse-ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-10, 16:30   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Superenkel granateplemousse-ostekake

Tester litt forskellige desserter med gelatin.
Denne ble god.

1 1/2 dl Fun Light Granateplesaft
1 dl kokende vann
6-8 plater gelatin
1 boks kesam (vanlig)
1 dl fløte.
En neve hakkede mandler eller en annen type nøtter etter smak. Kan også sløyfes.

Legg gelatinplatene i kaldt vann mens du koker opp vann, måler opp saft, pisker fløten til krem og hakker opp mandlene (Jeg kjører de i blenderen til stavmikseren. Passer på å ikke hakke de for mye.)

Klem vannet av gelatinplatene, løs de opp i det varme vannet og bland ut med saften. Dette burde være relativt avkjølt nå, evt la det avkjøles litt til.

Rør inn en boks kesam, deretter har du i kremen.
Hell over i en liten form og strø over mandlene. Hvis du ikke vil at de skal synke til bunnen, så kan du godt vente til blandingen har stivnet litt.

Denne stivnet ganske raskt i kjøleskapet, tror det tok to timer??
Jeg brukte 8 plater gelatin, men det hadde kanskje holdt med 6 eller 7.

Denne skal jeg servere med pisket krem og kanskje litt bringebær!

(Jeg er veldig glad i ostekake, men bare fyllet, egentlig... så denne er perfekt )

EDIT:
Den gikk IKKE greit å fryse!!
Konsistensen ble helt merkelig og den ble vassen.
Men den holder seg godt i kjøleskapet opp mot en ukes tid - en annen sak er at den vil være oppspist lenge før den går "ut på dato"

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 17-04-10 kl 20:50.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
gelatin, granateple, kesam, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Superenkel pannacotta Liv Kake/dessert og snacks 19 28-12-11 00:09
Superenkel fiskerøre/-mousse til hverdag og fest mål:littavetmenneske Festmat 2 18-10-09 21:33
Ostekake Nevrotica Ketolysekuren 1 09-05-09 21:47
Superenkel ketosevennlig blomkålsalat som tilbehør Lykkelig Middag 2 11-09-08 18:54
Ostekake Marthe Spørsmål og svar 2 15-07-08 17:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no