Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kviser, Diane, lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-11, 21:05   #1
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Kviser, Diane, lavkarbo

I det siste har jeg slete veldig med kviser som nekter å forsvinne. Før gikk jeg på diane, men sluttet da jeg mistenkte at de var grunnen til at jeg var så nedstemt i en periode. Jeg er nå "sugen" på å begynne på de igjen, men vet ikke om jeg tørr mht vektøkning/stagnering. Jeg har gått på atkins i snart to uker og gått ned nesten fire kilo. Noen som har noen innspill om hva jeg eventuelt burde gjøre? eller erfaringer fra samme problemstilling?

Mvh Slankepia :-)

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:36   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, diane, lavkarbo

For meg henger melk og kviser tett sammen.... Ikke sikkert det gjelder deg, men du kan jo forsøke uten en periode (14 dager bør klare seg) for å se om det bedrer seg uten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:38   #3
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Kviser, diane, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

For meg henger melk og kviser tett sammen.... Ikke sikkert det gjelder deg, men du kan jo forsøke uten en periode (14 dager bør klare seg) for å se om det bedrer seg uten.

Drikker ikke melk :-( Og har kuttet ut osten i tillegg en periode uten bedring. Bruker litt fløte og litt rømme men i så små mengder at jeg ikke tror det skulle gjort utslag :-|

Tror egentlig kvisene mine er et hormon problem.. Spørsmålet blir vell egentlig hva som er viktigst, renest hud eller vektnedgang :-S

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 21:40   #4
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Kviser, diane, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Drikker ikke melk :-( Og har kuttet ut osten i tillegg en periode uten bedring. Bruker litt fløte og litt rømme men i så små mengder at jeg ikke tror det skulle gjort utslag :-|

Tror egentlig kvisene mine er et hormon problem.. Spørsmålet blir vell egentlig hva som er viktigst, renest hud eller vektnedgang :-S


Må forresten legge til at dette er kanskje ikke dagen å "klage" over overfladiske ting på. Som resten av landet og store deler av verden er jeg rystet og sjokkert over det som har skjedd og burde vell egentlig være takknemlig for at meg og mine er i live! :-(

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 22:10   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, diane, lavkarbo

Vel - jeg tror ikke man glemmer det som har skjedd selv om man snakker om andre ting.

Tilbake til kvisene. Som sagt - for meg kan det virke som at daglig inntak av smør er nok. Men det er meg. Mel fikk dem også til å blusse opp. Tinninger, panne og hake er mine områder. Og jeg er 37... har hatt kviser fra 13 til nå. Ble bedre på cerazette, men bra ble jeg først nå - uten mel og melk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 09:53   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, diane, lavkarbo

Er du helt fersk på lavkarbo og induksjon? Jeg kan fortelle deg at jeg, som aldri hadde kviser i ungdomstida, plutselig fikk kviser og fet hud i et par uker etter at jeg begynte med ketogent kosthold. Det gikk over, jeg kan ikke huske hvor lang tid det tok, men et par tre uker, kanskje? Det var for meg kroppen som renset seg, og da kommer det gjennom alle porer og åpninger! Lukta skikkelig sur svette gjorde jeg også mens det holdt på ...
Med det sagt så får jeg utslett i ansiktet som kan minne om kviser, men mer som rosacea av ost, ettersom jeg ikke tåler melkeprotein. Men da snakker vi om en del ost, altså. Smør spiser jeg uten problemer. Littegrann rømme en sjelden gang går også bra.

Jeg må si jeg har fulgt så intenst med de siste par dagene, og vært så sterkt følelsemessig påvirket av det som har skjedd, at det er godt å komme på forumet og lese om hverdagsligheter, bare for å få bekreftet at verden ikke står stille, men at livet går videre. Så ikke tenk på det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 13:20   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kviser, diane, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel - jeg tror ikke man glemmer det som har skjedd selv om man snakker om andre ting.

Tilbake til kvisene. Som sagt - for meg kan det virke som at daglig inntak av smør er nok. Men det er meg. Mel fikk dem også til å blusse opp. Tinninger, panne og hake er mine områder. Og jeg er 37... har hatt kviser fra 13 til nå. Ble bedre på cerazette, men bra ble jeg først nå - uten mel og melk.

Akkurat samme her også. Har vært helt avholden når det gjelder melkeprodukt og da er alt fint. Så tok jeg litt fløte til jordbær så nå har de kommet i ansiktet igjen. Blæææh... merkelig.
Og jeg er 35 år og av og til har sett ut som en fjortis med kjempeproblem. Men ligger jeg unna melk uansett så holder de seg borte.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 16:01   #8
Snorkfrøken....
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 31
Snorkfrøken.... er på en erverdig vei

Sv: Kviser, Diane, lavkarbo

Jeg gikk på diane i 4 år og ble kvisefri av det. Men så sluttet jeg på diane og etter 2 mnd blusset kvisene opp igjen (jeg var sterkt angrepet).

Jeg begynte på diane igjen men det funket ikke i denne omgang. Etter å ha brukt mange tusen på hudprodukter som ikke virket gikk jeg til lege som henviste meg til hudlege. Der fikk jeg kuren roaccutan, en hestekur som tok bort problemet.

På bakgrunn av erfaringer vil jeg råde deg til å oppsøke lege.

Snorkfrøken.... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 16:39   #9
tinamejo
Juniormedlem
 
tinamejo sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
Alder: 36
Innlegg: 33
tinamejo er på en erverdig vei

Sv: Kviser, Diane, lavkarbo

Jeg blei kvisefri på Diane og lavkarbo. Men har hele tiden en eller to hissige kviser, den slår aldri feil..
Men PASS PÅ når du går til legen. Det h*n kan gjøre er å sende deg til en hudlege som kan anbefale deg at du går på en antibiotika som heter noe med Tetracyclid eller noe sånn. Det må du for all del være forsiktig med. Langvarig bruk av antibiotika kan gi Candida, en forstyrrelse du IKKE vil ha. Jeg tror jeg kan ha fått den etter å ha gått på antibiotika i 1,5 år (!!!!!). Eller kanskje av Keflex, som er en av verstingene - fikk den etter en infeksjon i en piercing.

Bare nevner det.......

__________________



Er intolerant mot melkeprodukter, soya, egg, gluten, sukker og gjær - er ingen enkel ting å passe på på lavkarbo, men jeg tar utfordringen!
tinamejo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 17:23   #10
Femella
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 11
Femella er på en erverdig vei

Sv: Kviser, Diane, lavkarbo

Mannen min får kviser etter inntak av fet mat. De kommer gjerne 1 eller 2 dager etter... kjenenr andre som reagerer på krydret mat, og andre igjen honmonelt betinget - rundt mensen f.eks.

Femella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 21:37   #11
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Kviser, Diane, lavkarbo

Dette lurer jeg også på?? Skal begynne på Diane igjen fordi jeg sliter fremdeles med hudproblemer. Har hatt en pause på ca 1 år tenket kroppen hadde godt av en kvil Men som sagt skal nå begynne igjen, tenker dere at jeg risikerer og gå mye opp i vekt pga Diane? Hope not

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mer kviser? Kpia Spørsmål og svar 11 07-02-14 01:43
Diane (p-pillen) Tussa PCOS og karbohydratkontroll 7 02-11-07 22:39
kviser! TinaF Atkins kosthold 14 27-05-05 20:31
Kviser Diva Generell diskusjon 5 10-03-05 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no