Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Dine beste vaffeltips?

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-14, 23:22   #26
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Funker det ikke med adapter på såpass strømkrevende ting?

Jeg vil helst slippe adapter om jeg kan. Ikke bare fordi det er upraktisk og potensielt skummelt med strømkrevende saker, men også slik at jeg slipper å bestille eller hente et jern helt fra Norge. Bruker heller de 20 kiloene jeg har til rådighet for innsjekket bagasje til ymse norsk mat.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:32   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg og flere jeg kjenner har dette Wilfa-jernet med 6 store hjerter og det er helt topp! Tidligere har jeg og flere jeg kjenner prøvd Wilfas dobbelt-jern, men det var bare møkk.

Dette har foreldrene mine (bare at det er en dobbeldecker, forsåvidt), og det er det beste vaffeljernet jeg har prøvd! Mitt funker kjempefint, men er nok en laangt billigere variant - dette var rolls royce!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:42   #28
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette har foreldrene mine (bare at det er en dobbeldecker, forsåvidt), og det er det beste vaffeljernet jeg har prøvd! Mitt funker kjempefint, men er nok en laangt billigere variant - dette var rolls royce!

Har de 6-hjerters dobbeltjern? Jeg har prøvd Wilfas 5-hjerters dobbeltjern (både jeg og mine to søstre) og det var helt elendig syntes vi alle. Faktisk fikk vi pengene tilbake fra Wilfa da vi ikke hadde kvitteringen lenger og butikken ikke ville refundere (og det skjønner jeg jo at de ikke ville!), så kred til Wilfa der.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:43   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har de 6-hjerters dobbeltjern? Jeg har prøvd Wilfas 5-hjerters dobbeltjern (både jeg og mine to søstre) og det var helt elendig syntes vi alle. Faktisk fikk vi pengene tilbake fra Wilfa da vi ikke hadde kvitteringen lenger og butikken ikke ville refundere (og det skjønner jeg jo at de ikke ville!), så kred til Wilfa der.

Helt ærlig husker jeg ikke antall hjerter, men det var i alle fall et jern over all pari! Jeg brukte Nannahs oppskrift, og de var sprø helt til de ble kalde.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 16:03   #30
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har de 6-hjerters dobbeltjern? Jeg har prøvd Wilfas 5-hjerters dobbeltjern (både jeg og mine to søstre) og det var helt elendig syntes vi alle. Faktisk fikk vi pengene tilbake fra Wilfa da vi ikke hadde kvitteringen lenger og butikken ikke ville refundere (og det skjønner jeg jo at de ikke ville!), så kred til Wilfa der.

Det hadde jeg før. Elendig jern!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 10:19   #31
Lilium88
Juniormedlem
 
Lilium88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 11
Lilium88 er på en erverdig vei

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg liker denne oppskriften best!
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html
6 vafler

1 boks philadelphia kremost (200 g)

2 - 3 ss sukrinmelis

noen klyper vanilje

et par klyper malt kardemomme (malte frø fra 1 kardeommebelg for de som maler kardemommen selv)

4 egg

1 1/2 ts bakepulver

1 1/2 ss fiberhusk

Lilium88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less karbs høres bra ut :) Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 23:12   #32
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg og flere jeg kjenner har dette Wilfa-jernet med 6 store hjerter og det er helt topp! Tidligere har jeg og flere jeg kjenner prøvd Wilfas dobbelt-jern, men det var bare møkk.

Vi har også det jernet og det er greit nok, men jeg gikk fra å få sprø vafler til å få soggy vafler da det kom i hus. Det gamle åviken gav alltid sprø vafler uansett oppskrift(lavkarbo altså). Så jeg slutta i grunn å lage lavkarbovafler, for smaken blir jo anderledes også. Jeg vurderer å kjøpe et jern til, til lavkarbobruk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 11:29   #33
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Dine beste vaffeltips?

Jeg er veldig fornøyd med de jeg lagde sist.,

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33944

Oppskrift finner du ved å følge linken.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 22:28   #34
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg er veldig fornøyd med de jeg lagde sist.,

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33944

Oppskrift finner du ved å følge linken.

Kruskakli? Det har jeg ikke prøvd i vaffler. Blir dem veldig grove?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:17   #35
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Dine beste vaffeltips?

Så... la oss si at jeg bør finne et jern over 1200w. Gjelder det også dobbeltjern? Eller blir det litt lite for et større jern? Jeg kan ikke sånt!!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 13:20   #36
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Dine beste vaffeltips?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Kruskakli? Det har jeg ikke prøvd i vaffler. Blir dem veldig grove?


Nei. En mellomting. De metter litt mer da . Prøv deg frem!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er dine beste ... Janeymaleney Mer enn 30 kg overvekt 23 18-08-12 12:23
Dine beste dipper -tråden Kanskje Annen mat 15 15-02-11 19:28
Dine beste London-tips! Melania Generell diskusjon 11 28-11-09 20:05
Dine beste kosekveld-oster? Imse Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-09-09 00:02
Dine beste skjønnehetsprodukter Sugarpill Generell diskusjon 21 07-08-07 12:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no