Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningstråden for november

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-12, 13:49   #51
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Mulig du definerer treninga di som møkkatrening.....I beg you to differ

Det var en møkkatrening fordi jeg var ufokusert, uinteressert, ukonsentrert. Og det irriterer vette av meg det med frontbøyen... Så det så.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 15:14   #52
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Det var en møkkatrening fordi jeg var ufokusert, uinteressert, ukonsentrert. Og det irriterer vette av meg det med frontbøyen... Så det så.

Mottatt!

  Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 16:00   #53
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for november

hei Hypa og Gamlebyen ,ser at dere begge trener svært bra for tia,innspirerende.

Jeg har prøvd meg inne på tredemølle noen ganger ,synes ikke det er noe gøy.
Idag har jeg løpt en mil ute på bra tid 6,06min/km ,la inn flere intervaller siste 2 km.Vet det vistnok er lurt med 4min intervaller, men synes ikke det er morsomt,løper heller ca et min. så fort det er mulig for meg og deretter ett min ca rolig,det er gøy.( dette tror jeg er et råd fra deg Hypa)

Har kjøpt meg nye trenings klær ,det var også gøy,har bestemt meg for å pigge et par sko og kjøpe løse brodder og fortsette mitt uteliv.En gang i uka inne for å få løfta litt.God trening folkens.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:57   #54
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for november

Cable Triceps Pushdown 25.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,3 0.0x8
Dip 0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x4,0.0x5
Back Extensions - Hyperextensions 10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,1 0.0x8
Dumbbell Standing Triceps Extension 20.0x8,20.0x8,22.5x8,22.5x8,22.5x8,22.5x8,22.5x8,2 2.5x8


Som vanlig, 25 sek mellom

Endelig løsna det litt. Var egentlig innstilt på bare å komme meg gjennom denne uka og denne siste treninga, men da gikk det greiere. Følte jeg fikk dratt litt på, fokuset var der. Økte på pushdowns og tricep extensions. Og klarte et par flere dips (men lenge til målet om 8x8)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:58   #55
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

hei Hypa og Gamlebyen ,ser at dere begge trener svært bra for tia,innspirerende.

Jeg har prøvd meg inne på tredemølle noen ganger ,synes ikke det er noe gøy.
Idag har jeg løpt en mil ute på bra tid 6,06min/km ,la inn flere intervaller siste 2 km.Vet det vistnok er lurt med 4min intervaller, men synes ikke det er morsomt,løper heller ca et min. så fort det er mulig for meg og deretter ett min ca rolig,det er gøy.( dette tror jeg er et råd fra deg Hypa)

Har kjøpt meg nye trenings klær ,det var også gøy,har bestemt meg for å pigge et par sko og kjøpe løse brodder og fortsette mitt uteliv.En gang i uka inne for å få løfta litt.God trening folkens.

Høres ut som en meget bra plan! Stå på! (selv om jeg ikke skjønner dette med løping.... men det er nå meg, hehe)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:59   #56
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Mottatt!

Nemlig!!!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:53   #57
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for november

Blei skikkelig jalla trening på meg i dag. Skulle være hyggelig og bli med kona på en treningsøkt, men etter ca 10 minutter på mølla så kjente jeg at dette ikke var dagen....
Satte meg så på spinningsykkelen og tråkka i 20-30 min før jeg bare innså at idag var det ikke noe futt å hente. Skyldes at jeg nå er på et ketogent kosthold for å få igang fettforbrenningen igjen etter en hel høst og sommer med sportsernæring i form av karbohydrater. Kjenner godt igjen den slappe følelsen før kroppen venner seg til det, så skal roe litt ned på kardio kanskje ei uke til, før jeg trår til. I mellomtiden blir det styrke ja. Krever ikke så mye innsats egentlig ift løps/sykkeltrening, men bevares, jeg blir dødssliten av tung styrke, men det er på en annen måte allikevel.

Så idag har hypah blitt våt av svette vha lapskaus og kukerundttrening. Var forresten behagelig trening.

  Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 14:56   #58
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for november

Skulle trene bein i dag, men fikk ikke noe kontakt. Tror det er fordi at korsryggen min kjennes litt skjør ut, og da tør jeg liksom ikke gjøre ting skikkelig.. Teknikken blir bare helt koko. Ble mer fokus på rumpe isteden.

Oppvarming: 10 minutter ergometersykkel og Pile squats 12 x 2 - 5 kg

Zercher squats/frontbøy: 5 x 5 30/34/34/40/45 kg
Rumenske markløft: 3 x 8 40/40/43 kg
Smal beinpress: 3 x 8 100/110/110 kg
Glute bridge: 3 x 8 30 kg pinglevekt.. hadde klart minst 20 kg til..
Sumomarkløft: 3 x 8 50 kg
Leg extentions: 3 x 8 40 kg


Også avslutta jeg det hele med ettbeins strakmark 5 x 5 (x 2 altså 5 runder på hvert bein) med 5 kg's manual
Og freehand jumpsquats 10/8/9 reps.

Speedreps på de to siste.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 18:54   #59
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for november

Starting strenght program B.

Knebøy 3-4 oppvarmingssett, 5x100kg 3 sett
Militærpress 2 oppvarmingssett, 5x35kg 3 sett
Pendlayrow 2 oppvarmingssett, 5x65kg 3 sett
Markløft 2 oppvarmingssett, 5x90kg 3 sett
Planke og sideplanke

Bedre feeling i dag, men fremdeles tung.

  Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 14:26   #60
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for november

Da ble det en gåtur mellom regnbygene i dag. Fortsatt sniletempo, men alt er bedre enn ingenting... 4,8km og 1t 15min.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 15:49   #61
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for november

Og her bled det hagearbeid - raking, tømming av to kompostkasser og kjøring av full trillebår i bakker. Ikke direkte tungt, men adskillig mer enn den sedvanlige kontorjobben min.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 18:41   #62
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for november

Har vært kjempeflink hele november synes jeg sjøl. Styrkeøkt (på matte hjemme med vekter og noe strikk) 30 min annenhver eller tredjehver dag + 2-3 gode turer med vekselsvis hurtig gange / jogging i uka. Merker godt fremgang både på kondis og på styrke og det er kult!

Fryktelig irriterende at det er blankis overalt ute her... Har joggesko med pigg, men tør ikke ta den helt ut allikevel.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 18:42   #63
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Og her bled det hagearbeid - raking, tømming av to kompostkasser og kjøring av full trillebår i bakker. Ikke direkte tungt, men adskillig mer enn den sedvanlige kontorjobben min.

Haha, hvis jeg reiser meg mer enn 2 ganger ila arbeidsdagen så har jeg trent bra ift min kontorjobb....

  Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 14:17   #64
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for november

Løp en fin rolig tur,i går,8 km fart 7 min pr km . Litt regn og haggel , men hadde det bra i min nye jakke

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 15:50   #65
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Haha, hvis jeg reiser meg mer enn 2 ganger ila arbeidsdagen så har jeg trent bra ift min kontorjobb....

Vel - tror ikke jeg skal kalle det Trening, iallfall ikke med stor T? Men økt hverdagsbevegelse - enten det er tur, løpe trapper, jobbe i hagen eller skuffe sand i hullene i veien er utvilsomt bra i forthold til å slite sofa/konstorstol.

I dag har jeg lappet vei og haget litt mer. Lettere hagearbeid, men jeg har fått tøyd ut baksidemuskulaturen iallfall.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 16:29   #66
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Da ble det en gåtur mellom regnbygene i dag. Fortsatt sniletempo, men alt er bedre enn ingenting... 4,8km og 1t 15min.

Så hyggelig å se deg i treningstråden igjen VSB,fortsatt god bedring.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 19:35   #67
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for november

Takk Lich

Går sakte framover her. Like lang tur i dag (men forskjellige løyper) omtrent samme tid, men i dag med litt mating av fugler ved Østensjøvannet, så tempoet når vi gikk var jo litt høyere. Trim er kanskje overdreven betegnelse, men der har jeg 4-ukers karantene så...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 20:22   #68
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for november

Løp en tur på 8 km,hadde tenkt meg mer,men det blir så fort mørkt.
Det gikk ikke så fort 6,50/km, sa til bena fort,fort,men de sa ikke f.vet ikke helt hvorfor.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 00:07   #69
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for november

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Løp en tur på 8 km,hadde tenkt meg mer,men det blir så fort mørkt.
Det gikk ikke så fort 6,50/km, sa til bena fort,fort,men de sa ikke f.vet ikke helt hvorfor.

Jens Voigt bruker også snakke til beina sine...Han sier "Shut up legs!" og det funker for han fordi han bare sykler videre, mens jeg derimot....blæææh. Når det er vondt i beina og jeg sier "Shut up legs!", så lystrer de ikke.
Google "Shut up legs" så ser du hva Jens Voigt mener :-)

Her er et fantastisk klipp fra youtube som beskriver hva han mener :-) http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=eSokDsOwE1g

  Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 16:47   #70
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for november

Jeg har vist klipp til beina mine,de sa de skulle tenke på saken

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 09:18   #71
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningstråden for november

Gårsdagens trening. Som vanlig, 25 sek mellom settene

Dumbbell Bench Press 20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x6,2 0.0x5 (økning, yay)
Dumbbell Zottman Curl 12.5x8,12.5x6,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,1 0.0x7 (forsøkte meg på økning, ikke fullt så yay)
Dumbbell Fly 17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x7,17.5x7,17.5x6,1 7.5x6
Barbell Drag Curl 27.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,1 7.5x8

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 09:37   #72
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for november

Endelig har jeg fått tatt en treningsøkt. Jeg ble sjuk for en god uke siden og turte ikke presse meg selv( pga ME har jeg veldig dårlig imunforsvar, vi snakker gjerne 6-7 runder streptokokker i halsen i året, forkjølelser hver 14.dag hele vinteren osv ), og jeg var så sliten at jeg knapt orket å gjøre det jeg måtte.

Men nå er jeg i form igjen. I dag syklet jeg 8km trimsykkel på 26:16, nesten den beste tiden jeg har hatt tror jeg.
Blir opphold i morra, svigermor kommer og overnatter og eneste gjesterom og oppholdsrom OG trimrom er stua.. Jeg klarer ikke å trene rett foran svigermor( og jeg har et kjempegodt forhold til henne). Ny runde på fredag og siden hver dag neste uke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 14:46   #73
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for november

Fulgte jentungen et stykke på vei til skolen i dag og tok meg en runde med det samme, det endte med 40 min / 3,5 km i godt tempo. Da jeg kom hjem tok jeg en styrkeøkt hvor jeg ga på en del i 35 min. Føles godt! Og ekstra artig at jeg tydelig merker fremgang!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 19:25   #74
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for november

8,5 km løpt,fart 6,30 min/km .

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 21:06   #75
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for november

Tur i dag, 8km og 1t 30min. Tempoet øker, særlig tatt i betraktning bytur med trafikk og lyskryss. Ble banen hjem igjen da...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treningstråden for oktober 2012 Lich Trening 91 01-11-12 06:27
Treningstråden for september 2012 gamlebyen Trening 80 02-10-12 15:16
Treningstråden for juni 2012 gamlebyen Trening 190 02-07-12 22:11
Treningstråden for mai 2012 nellie Trening 222 11-06-12 20:12
Treningstråden for gravide Carisma Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 23 20-07-11 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no