Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Helt fersk men med litt bagasje

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-12, 22:19   #1
French Fries
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 1
French Fries er på en erverdig vei
Talking

Helt fersk men med litt bagasje

Hei! Jeg har fulgt dere i flere måneder. Veldig mye hjelp å få og absolutt ingen andre nettsteder i nærheten Jeg er type "tjukktynn" (egekonstruert ord) og har prøvd lavkarbo / ketose i noen måneder, etter en litt for GOD sommer ref Italia / Paris. Siden jeg ikke er overvektig, mer 5 kg pluss kanskje, så har det ikke akkurat HAGLET av med kilo. Men merker det på bukser etc etter at jeg kuttet hovedsakelig : Hvitt brød, endel melkeprodukter, har aldri likt så mye søtt, men kuttet de meste, og så frukt / ting som viste seg å være feil søte (sjokk

Spørsmål / erfaringer (deler :

1) Ang rødvin (kjær hobby) her trodde jeg det ville være utslag på ketosestix etter noen glass en kveld, men siden jeg gikk ut av ketose i høstferien ) og tok innpå litt rødvin likevel) skjønte jeg at vin ikke slår ut på stixen, vanligvis. På meg i hvert fall. Erfaringer, andre?

2) Erfarte å ikke gå ut av ketose med en liten potet eller et halvt rundstykke - men pang ut med noe sukker / juice. Synes det "bare" er vann jeg kan drikke - hva mener dere om flaskene med vitamin D , vitamine boost etc - fåes kjøpt på Deli De Luca etc?

3) Jobber meg inn i ketose igjen etter "vanskelige" forhold mht mye selskapelighet / hytte m brødfrokost etc. Noen supertips? Jeg kutter det meste av sukker, merker det virker sært å oppta den vanen at jeg ikke spiser normal lunch (knekkebrød) - vi er bare to i nystartet firma.

4) Bivirkninger: Jeg fikk, i full ketose, veldig vondt i ben og ledd. Og det hjelp med magnesium. Dessverre merket jeg at jeg ikke KLARTE å trene / løpe. Følte at jeg ble helt ødelagt. Nå etter å ha vært delvis ute merker jeg at formen fremdeles er "slapp", men mer energi. Sliter tydeligvis på kroppen?

5) Synes det virker som om dagsrasjonen av karbo varierer fra 20 gram til 100 - er det vireklgi så individuelt. Til slutt: Mange her sier at du kan være i ketose uten utslag på stix-en og at det ikke er noe forskjell på gradene av farge etc. Min erfaring er at jeg virkelig følger fargene, dvs jeg føler meg helt satt i ketose, og så sjekker jeg = mørk lilla. Hvorfor skal ikke fargen ha noe å si, når skalaen jo finnes på stripsen? Hva skal vi med den skalaen da, om den ikke reflekterer grad av ketoseinnhold i urinen. Og - grad av ketoseinnhold, har forstått det slik at det ikke har noe mer grad av forbrenning å gjøre. Litt forvirret her, da det FØLES annerledes i kroppen fra beige til lilla

PS. Til slutt - skikkelig lett å gå i ketose med fransk ektemann. Vi nevner gåselever, baguetter, kaker, nougat, oster -

French Fries er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose off and on Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 18:31   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Helt fersk men med litt bagasje

Ost og gåselever er vel lavkarbomat eller hva?

Vil bare oppklare litt - stixen med sine nivåer viser mengde av ketoner i urinen, og stixen er ikke laget for oss lavkarbere, men i forhold til diabetikere...

Høyt utslag = mye ketoner kan betyr feks at du har drukket lite væske, eller inntatt nyss et fettrikt måltid osv.

Derfor skal du ikke henge deg så mye oppi graden - utslag er utslag og det er det viktigste. Mest riktig resultat skal fås et par timer etter dagens siste måltid.

Væskemessig kan jeg anbefale farris BRIS - de har litt smak, kullsyre men har ingen tilsetninger som en del andre "vann med smak" har.

Hvis du ikke har noe personlig i mot det, kan du drikke lettbrus eller lettsaft innimellom for variasjonens skyld.

Når det gjelder lunsj/knekkebrød, ser ikke jeg noe problem om du og jeg skulle jobbet sammen og du ikke har spist knekkebrød En omelett eller middagsrester fungerer like fint På hyttetur kan det enten være greit å være med å planlegge maten så du er sikker på at du kan spise den (i tilfelle gryterett MED ris...), evt kan du bake lavkarbobrød, skjære opp og fryse ned og bruke i slike tilfeller for å unngå å skille deg så mye ut

Favoritten MIN er ihvertfall karins "mitt aller beste brød". (ps, Ingers SUPERlavkarbobrød/-blanding du får kjøpt hos spisdegslank.no er nesten det helt samme brødet! Pass bare på at det heter SUPER i navnet)

Det kan være litt tøft for kroppen din å gå fra 20 - 100 - 20 g kh pr dag, det vil sannsynligvis si at du går inn og ut av ketose og med det vil du nok oppleve litt ubehag. Hva med å prøve å spise litt jevnt det samme inntaket og heller øke litt etterhvert?

Anbefaler at du spiser ketolysetablettene om du spiser så lite som 20g kh pr dag, ikke bare magnesium, det kan avlaste bivirkningene kanskje? Pass også på at du spiser nok FETT

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:40   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Helt fersk men med litt bagasje

Hei på deg og velkommen in hit!

Har ikke svarene på alt du spørr om men må bare skrive det jeg kan: så lenge du ikke er så veldig overvektig og ikke trenger å gå mye ned i vekt så trenger du strengt tatt ikke å være i ketose hele tia eller spise så lite karbo. Det går fint med litt høyere karboinnhold (dvs mer gode grønnsaker og bær). Føler du at du har for lite energi til å trene så er får du får lite energi i deg lever man lavkarbo er det jo fett som er energien så da er det lurt å øke inntakk av fett. Et par ss oliven olje eller kokosolje eller lignende til hvert måltid kan være lurt. Og det er helt vanlig å kjenne ondt i muskelene. Spiser man variert lavkarbo får man i seg en god del av vitameiner og mineraler, men magnesium er en av få stoffer man får for lite av og det hjelper på å ta tilskudd av den.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:22   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Helt fersk men med litt bagasje

Det er vel ikke sært å spise lavkarbo til lunch når halvparten av de ansatte gjør det?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:10   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Helt fersk men med litt bagasje

Vil bare si lykke til. Det tar tid å venne seg og kroppen til en annen næringssammensetning enn det den er vant til - både fysisk og mentalt. Jeg synes den største overgangen var å innstille meg på at fett er supert etter å ha levd etter statens anbefalinger og tenkt magert magert magert i årevis.

Ja det er mye individuelle variasjoner. Både på karbomengden og hva man spiser. Alternative brødoppskrifter er det jo masse av her og kan være greit å ty til om man vil ha noe å ha pålegg på - for variasjonens skyld. Jeg er ofte fornøyd med egg med smør til frokost. Men det hender jeg også varierer. I så måte er dette forumet virkelig supert for å hente inspirasjon og tips. Det finnes jo etterhvert mange forskjellige kokebøker...

Jeg har aldri vært i nærheten av en ketostix så der har jeg null å bidra med.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 15:33   #6
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Helt fersk men med litt bagasje

Når du er over induksjonsfasen kan du være litt mer liberal med hvor mange gram karbohydrater du får i deg.

Litt rødvin går greit på keto, for min egen del så er det skumlere når man blir full og får lyst å kjøpe seg fyllemat osv. Har heldigvis som regel vært bestandig til å kjøpe burger uten brød på vei hjem, da går det fint. Om jeg skal gå ordentlig på fylla så er vodka + sukkerfri brus bra.

Om du får veldig mørkt utslag på ketostixen så må du få i deg mer vann. Jeg bruker å klippe ketostixen i to for at de skal vare lengre. Nå bruker jeg som regel ikke ketostix annet enn å sjekke hydrering, man lukter det på morgenurinen om man er i ketose.

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar

Emneord
fresh & french fries


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt fersk MizzEve Ketolysekuren 4 15-08-07 20:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no