Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lakris uten sukker-kan jeg spise den?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-09, 22:50   #1
Chris85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I Nord
Innlegg: 5
Chris85 er på en erverdig vei

Lakris uten sukker-kan jeg spise den?

De bron Lakris Kløver heter en godterpose med salt lakris som jeg har lyst å prøve. Men jeg ble ikke klok på hvor mye karbohydrater det er i den. Noen som kan hjelpe? hva er starch?
her er innholdet:

Ingredienser: Maltitol, liquorice extract, salammoniac, salt, Arabic gum, Vegetable oil
Næringsinnhold per 100 g: Energy 139 Kcal | Total protein 1,01 gram | Total carbohydrates 54,19 gram, of which sugars 0,0 gram, of which starch 54,19 gram, of which polyols 0,0 gram | Total fat 0,31 gram | Fibres 26,76 gram |

Chris85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:54   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: lakris uten suker-kan jeg spise den?

Starch er stivelse.
Nå ble jeg veldig i tvil også. Trodde de kunne spises, men vi skal jo ikke ha masse stivelse på lavkarbo!

Håper noen vet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 23:30   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lakris uten sukker-kan jeg spise den?

Hm, det står starch som jeg tolker til stivelse, men når man ser innholdet så hadde jeg spist av de og prøvd.. Men jeg er ikke sikker... Det står jo ikke noe om stivelse i innholdet da..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 23:34   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lakris uten sukker-kan jeg spise den?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hm, det står starch som jeg tolker til stivelse, men når man ser innholdet så hadde jeg spist av de og prøvd.. Men jeg er ikke sikker... Det står jo ikke noe om stivelse i innholdet da..

Nei, men hva inneholder dette: liquorice extract?

Trenger jo ikke spise hele posen, da! Malitol er laksernede og det samme er lakris!

I tillegg gir lakris forhøyet blodtrykk! Om noen lurte på det, lissom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 00:50   #5
Chris85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I Nord
Innlegg: 5
Chris85 er på en erverdig vei

Sv: Lakris uten sukker-kan jeg spise den?

takk for alle svar. har bestilt den og skal prøve meg fram forsiktig, hehe. men hvis noen vet mer om dette setter jeg pris på flere svar=)

Chris85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
godteri, karbohydrater, starch


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sju slag til jul uten sukker Kitt Festmat 32 11-12-08 21:03
Peanøttsmør uten sukker? kristine89 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 22 19-08-08 04:41
Finnes det noe uten sukker?! Amalie22 Lavkarbo generelt 9 04-07-07 22:14
Ripsgelé uten sukker? Lovinda Lavkarbo generelt 3 11-09-05 14:25
En uke uten sukker smosje Generell ernæringsdebatt 15 11-02-05 17:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no