Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tilbake og leter etter gamle favoritter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-18, 23:28   #1
Søstra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2018
Innlegg: 1
Søstra er på en erverdig vei

Tilbake og leter etter gamle favoritter

Hei!

Jeg var medlem her for ca. 10 år siden. Drev da med keyolysekosthold i 2 år. Trivdes i grunn godt med kostholdet og kroppen fungerte bedre. Mange grunner til at jeg ikke fortsatte. Men nå har jeg et ønske om å prøve å vende tilbake til et lavkarbo-kosthold. Nå sitter jeg og tenker på hvilke oppskrifter jeg brukte mest som jeg likte godt. Dessverre husker jeg de ikke helt, og jeg finner de ikke nedskrevet. Kanskje det er noen av dere som vet hvilke oppskrifter jeg mener 🙂
Den ene jeg leter etter, var noen grove brødlapper som inneholdt egg og cottage cheese. Så bakte jeg et brød med mye egg, frø og kruskakli blant annet. Lagde også noen pannekaker med cottage cheese, lurer på om de heter "Frokostpannekaker". Leter også etter noen muffinser som var erstatning for søte boller.

Søstra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat
Gammel 04-07-18, 09:00   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake og leter etter gamle favoritter

Velkommen tilbake! Send meg en PM hvis du husker det gamle brukernavnet ditt eller e-posten din så kan jeg hjelpe deg å finne kontoen din.

Her er den originale frokostpannekaken:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607

Og Gerds frokostpannekake:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39496

Når jeg lager så gjør jeg det veldig enkelt:
2-3 egg, 1dl Cottage Cheese, 1ss havregryn og litt kanel. Stavmikses. Steker i godt smør. Nytes med bær. Ha i litt vanilje og server med krem så blir det mer kake.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 04-07-18 kl 09:36. Årsak: + vanilje og krem
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-07-18, 16:10   #3
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tilbake og leter etter gamle favoritter

Hei, jeg har kommet luskende tilbake i ganske nøyaktig samme ærend. Ønsker deg lykke til!

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-07-18, 17:03   #4
emin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 42
Innlegg: 22
emin er på en erverdig vei

Sv: Tilbake og leter etter gamle favoritter

Flere på oppskriftsjakt ja

__________________
emin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen+ type maks 20 karber daglig Svar med sitat
Gammel 11-07-18, 15:15   #5
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake og leter etter gamle favoritter

Karin's "Mitt aller beste brød" ble svært populært - lurer på om det er det ts snakker om?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....r+beste+br%F8d

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 10:25   #6
Elisa86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 37
Innlegg: 19
Elisa86 er på en erverdig vei

Sv: Tilbake og leter etter gamle favoritter

Tilbake jeg også. Var medlem her i 2011. Har fått mitt første barn, så nå har kiloene krøpet på igjen...

Elisa86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-18, 21:24   #7
Fru Løvetann
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2018
Innlegg: 1
Fru Løvetann er på en erverdig vei

Sv: Tilbake og leter etter gamle favoritter

Ja, jeg er også luskende tilbake her nå …

Fru Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf lindberg + torkil p Svar med sitat
Gammel 22-07-18, 21:29   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Tilbake og leter etter gamle favoritter

Opprinnelig lagt inn av Fru Løvetann, her.

Ja, jeg er også luskende tilbake her nå …

Velkommen tilbake. Hvis du husker det gamle brukernavnet (eller e-posten du brukte) så kan jeg koble den gamle kontoen med den nye for deg.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
leter etter ketolyseforum Ole Brum Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 15-03-11 21:07
Leter etter hurtigmat Sophie Spørsmål og svar 22 27-08-08 14:47
Jeg leter etter en vits... Summer Generell diskusjon 4 18-08-05 17:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no