Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-11, 08:49   #11326
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er det forsåvidt ingenting i veien for å gjøre jobben selv om man er trekvart døv med tinnitus, så lenge formen ellers er grei Men klart, om jeg fortsatt har vondt og sliter med bihulene må jeg jo få forlenget sykemeldingen. Er det forresten noen som vet hvor lang tid det bruker å ta gjennomsnittlig å få time hos ØNH spesialist. Jeg innbiller meg at det kan ta måneder ..?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-11-11, 09:02   #11327
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det kan ta måneder, men ring og purr! Fortell hvordan du har det og hør om det er m ulig med en øyeblikkelig- hjelp time.
Det er mer enn 6 måneders ventetid hos min øyelege, men jeg får komme til i løpet av en time om det er akutt!

Ring og forhør deg, du!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-11-11, 09:04   #11328
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Han er faren, og har like stort ansvar som deg. Det hadde vært egoistisk om du ikke hadde latt ham få slippe til.

Han slipper til. Har begynt å gi flaske på kvelden, og det er det som regel han som gjør, og legginga tar oftest han. Og på lørdager går han tur med han mens jeg rydder...
Det jeg mener med egoistisk er at han må sitte hjemme, mens jeg kan gjøre hva jeg vil (selv om vi snakker om en kveld på fem mnd... ) og at jeg ikke er tilgjengelig med pupp om babyen ikke roer seg. (du får ikke mat fordi jeg ikke gidder å være hjemme, liksom).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-11, 09:07   #11329
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, det var det jeg tenkte at det kunne ta sin tid. Jeg vet ikke hvor legen min har sendt henvisning, men det er jo ikke verre enn å spørre henne. Kanskje til og med hun kan purre på å få en time raskt, siden jeg har blitt såpass mye verre siden hun sendte den. Men da har jeg bestemt meg for å ringe legen på mandag (hvis jeg klarer å høre noe i telefonen da ) og i hvert fall få vite hvor henvisningen er sendt Takk for innspill

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-11-11, 09:16   #11330
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Carisma, du er ikke egoistisk og det tror jeg også du innerst inne vet. Det fins nok av martyrkvinner der ute som ikke har vært ute med venninene sine eller gjort noe som helst på egen hånd gjennom hele permisjonstiden p.g.a. en misforstått ide om at poden ikke klarer å roe seg uten pupp og at da blir det så synd på far. Det kan godt være at det tar litt lengre tid for gutten å roe seg uten puppen den første gangen. Så lenge han ikke er sulten, så er det vel bare positivt at han lærer seg alternative måter å søke trøst og trygghet i, som f.eks. å ligge på brystkassa til far. Og er han sulten kan han jo få flaske. Og far er det ikke synd på. Tvert imot syns han sikkert det er stas å endelig kunne være kilden for trøst og kos, uten pupp. I hvert fall syns min mann det, og det var da de virkelig begynte å knytte sterke bånd til hverandre.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-11-11, 09:36   #11331
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nå er det forsåvidt ingenting i veien for å gjøre jobben selv om man er trekvart døv med tinnitus, så lenge formen ellers er grei Men klart, om jeg fortsatt har vondt og sliter med bihulene må jeg jo få forlenget sykemeldingen. Er det forresten noen som vet hvor lang tid det bruker å ta gjennomsnittlig å få time hos ØNH spesialist. Jeg innbiller meg at det kan ta måneder ..?

Du klarer ikke å levere 100% i en slik situasjon, og om du begynner å jobbe igjen for fort vil du sannsynligvis slite med infeksjoner i månedsvis. Arbeidsgiver vil jo heller ha noen som kan levere 100% om et par uker enn noen som bare klarer å yte 40-50% i flere mnd.

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Carisma, du er ikke egoistisk og det tror jeg også du innerst inne vet. Det fins nok av martyrkvinner der ute som ikke har vært ute med venninene sine eller gjort noe som helst på egen hånd gjennom hele permisjonstiden p.g.a. en misforstått ide om at poden ikke klarer å roe seg uten pupp og at da blir det så synd på far. Det kan godt være at det tar litt lengre tid for gutten å roe seg uten puppen den første gangen. Så lenge han ikke er sulten, så er det vel bare positivt at han lærer seg alternative måter å søke trøst og trygghet i, som f.eks. å ligge på brystkassa til far. Og er han sulten kan han jo få flaske. Og far er det ikke synd på. Tvert imot syns han sikkert det er stas å endelig kunne være kilden for trøst og kos, uten pupp. I hvert fall syns min mann det, og det var da de virkelig begynte å knytte sterke bånd til hverandre.

Ja, deg går vel mest på at jeg tenker at jeg ville jo aldri latt være å reise på jobb fordi jeg hadde lyst til å gjøre noe annet enn dag, hvordan kan jeg da gjøre det nå? Dette er jo viktigere enn en jobb.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-11, 12:40   #11332
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er man egoistisk om man lar sambo passe lillegutt på 5 mnd noen timer, bare fordi man trenger en time-out?
(Sambo maser om at jeg må komme meg ut, det er jeg som føler meg som en elendig mor... )

Nei!

Luft for mamma, og gleden over to ledige hender, vil hjelpe deg veldig! Rask gange med svingende armer, vindusshopping, frisørtime, soving...
Tenk på noe helt annet, glem dårlig samvittighet og vær glad og fornøyd når du kommer tilbake... (Og ta for guds skyld lett på at bodyen kneppes utenpå strømpisen og denslags)

Og som de sier på fly; hjelp deg selv før du hjelper barnet. Her får du hjelp av sambo til å hjelpe deg selv. feks til å ikke bli en sånn mamma som er den eneste som kan ordne opp i noesomhelst med ungen... Det er bjørnetjeneste det!

Du vet jo at babyer kan sovne på et blunk der det ikke lukter melk...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 18-11-11, 12:58   #11333
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har sjekket denne kaka?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-11-11, 17:03   #11334
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Du vet jo at babyer kan sovne på et blunk der det ikke lukter melk...

Ja, som sagt tar pappa'n seg av legginga som regel uansett
Og jeg er defnitivt ikke redd for å la andre fikse opp i ting med han. Både mora mi, sambo, broren min, veninner +++ får gjerrne dille med han. Men jeg vil jo liksom at de skal se den hyggelige sida av han, og defor må jeg være tilgjengelig for å ta over når han blir vrang og vanskelig føler jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-11, 17:23   #11335
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er man egoistisk om man lar sambo passe lillegutt på 5 mnd noen timer, bare fordi man trenger en time-out?
(Sambo maser om at jeg må komme meg ut, det er jeg som føler meg som en elendig mor... )

Øh? Det er vel like mye hans barn som ditt. Selv begynte jeg på ridekurs en kveld i uka da poden var 5 uker gammel og jeg badet ham ikke før han var over året - det var pappans kosestund med guttungen.


Slipp pappan til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-11-11, 17:27   #11336
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men jeg vil jo liksom at de skal se den hyggelige sida av han, og defor må jeg være tilgjengelig for å ta over når han blir vrang og vanskelig føler jeg.

Ikke gjør dere selv den bjørnetjeneste at du blir den eneste som klarer å roe ned ungen..! Kom deg ut du - kos deg og kom tilbake med nye krefter og ny energi!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-11-11, 18:23   #11337
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke gjør dere selv den bjørnetjeneste at du blir den eneste som klarer å roe ned ungen..! Kom deg ut du - kos deg og kom tilbake med nye krefter og ny energi!

I den grad jeg får mer energi av å føle meg egoistisk som drar ut... jeg syns ikke jeg kan forvente å ha et liv selv når jeg har tatt på meg ansvaret for et barn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-11, 18:42   #11338
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I den grad jeg får mer energi av å føle meg egoistisk som drar ut... jeg syns ikke jeg kan forvente å ha et liv selv når jeg har tatt på meg ansvaret for et barn.

Jeg regner med at pappan ikke har sittet hjemme hver eneste kveld siden gutten ble født? Hvorfor skal da du det? Ta deg en frikveld du, om du mistrives og ikke klarer å slappe av så er det jo bare å dra hjem igjen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-11-11, 18:46   #11339
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, som sagt tar pappa'n seg av legginga som regel uansett
Og jeg er defnitivt ikke redd for å la andre fikse opp i ting med han. Både mora mi, sambo, broren min, veninner +++ får gjerrne dille med han. Men jeg vil jo liksom at de skal se den hyggelige sida av han, og defor må jeg være tilgjengelig for å ta over når han blir vrang og vanskelig føler jeg.

Han må da få sjansen til å ta seg av ungen sin uansett hva slags humør han er i? Litt merkelig å sette samboeren din i samme "bås" som mora di og venninner der.. Du er 100% mamma, samboeren din er 100% pappa.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 18-11-11, 19:28   #11340
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har sju eggehviter, hva bruker jeg de til?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-11-11, 20:02   #11341
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi skal med fly fra Seattle til Oslo i mars og jeg skal bestille flybilletter nå. Det er en times mellomlanding på Island. Skal man da plukke opp bagesjen og sende videre? Synes det såfall høres litt lite ut med tid da... Eller går bagesjen videre til Oslo automatisk

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 18-11-11, 20:07   #11342
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Vi skal med fly fra Seattle til Oslo i mars og jeg skal bestille flybilletter nå. Det er en times mellomlanding på Island. Skal man da plukke opp bagesjen og sende videre? Synes det såfall høres litt lite ut med tid da... Eller går bagesjen videre til Oslo automatisk

Alt går av seg selv når du kjøper billett gjennomgående

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 18-11-11, 20:16   #11343
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Alt går av seg selv når du kjøper billett gjennomgående

Okay Takk! Har søkt på Finn så når det alternativet dukker opp går vel alt av seg selv, da Har, merkelig nok, aldri behøvd å mellomlande før. Så føler meg litt grønn

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 18-11-11, 21:19   #11344
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Okay Takk! Har søkt på Finn så når det alternativet dukker opp går vel alt av seg selv, da Har, merkelig nok, aldri behøvd å mellomlande før. Så føler meg litt grønn

Det er om flyturen feks går fra norge til en flyplass i usa og du skal videre til en annen flyplass i usa at du må hente kofferten og sjekke inn på nytt, samme som når man kommer til norge fra utlandet og skal videre til en annen flyplass.

Tror ikke dere får gå ut av flyet en gang, eller tar jeg feil? Icelandair er det ikke?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 18-11-11, 21:22   #11345
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er om flyturen feks går fra norge til en flyplass i usa og du skal videre til en annen flyplass i usa at du må hente kofferten og sjekke inn på nytt, samme som når man kommer til norge fra utlandet og skal videre til en annen flyplass.

Tror ikke dere får gå ut av flyet en gang, eller tar jeg feil? Icelandair er det ikke?

Jo, det er det

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 18-11-11, 21:36   #11346
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

er det sant at man får vondt i magen av mye kokos? kjøpte en svær pakke med kokosflak fra iherb og klarer ikke slutte å spise...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-11-11, 21:54   #11347
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg regner med at pappan ikke har sittet hjemme hver eneste kveld siden gutten ble født?

Faktisk har haan vært hjemme så og si hver kveld han også. Men han jobber jo på dagtid, så det blir litt anderledes.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Han må da få sjansen til å ta seg av ungen sin uansett hva slags humør han er i? Litt merkelig å sette samboeren din i samme "bås" som mora di og venninner der.. Du er 100% mamma, samboeren din er 100% pappa.

Og joda, men hvorfor skal han ha det kjipt når jeg kan ta det så han slipper?
(forøvrig har jeg ikke problemer med å la han ta det kjipe som hyling og bæsj og sånn når jeg er hjemme, bare når jeg er ute.... Aner ikke hvorfor. Kanskje fordi om jeg er hjemme kan jeg steppe inn om det trengs og ikke er helt fraværende)
mamma er nok mer engasjert enn begge oss tilsammen, og er enda mer furten enn sambo for å ikke frå være barnevakt. Når er det normalt å overlate de til f.eks besteforeldre?


Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

er det sant at man får vondt i magen av mye kokos? kjøpte en svær pakke med kokosflak fra iherb og klarer ikke slutte å spise...

Det finner du nok ut.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-11, 22:00   #11348
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jeg har sju eggehviter, hva bruker jeg de til?

Jeg har da en svakhet for det søte og kommer ikke på annet enn marshmellows eller kokosboller...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Gammel 18-11-11, 22:21   #11349
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og joda, men hvorfor skal han ha det kjipt når jeg kan ta det så han slipper?
(forøvrig har jeg ikke problemer med å la han ta det kjipe som hyling og bæsj og sånn når jeg er hjemme, bare når jeg er ute.... Aner ikke hvorfor. Kanskje fordi om jeg er hjemme kan jeg steppe inn om det trengs og ikke er helt fraværende)
mamma er nok mer engasjert enn begge oss tilsammen, og er enda mer furten enn sambo for å ikke frå være barnevakt. Når er det normalt å overlate de til f.eks besteforeldre?


Nå har vel han bedt deg om å dra ut en tur? Har han gitt noe slags uttrykk for at han ikke vil ta seg av sønnen sin når han er urolig og trist og lei eller har vondt osv? Så vidt jeg vet så vil de aller fleste, både mødre og fedre, være der for ungene sine igjennom alt. Er det ikke litt dårlig av deg å bestemme på hans vegne at han ikke skal få ta del i det?

Når man skal få barnevakt skal ikke jeg ta, for vi hadde vår første overnattingsbarnevakt da Emma-Sophie var seks uker. Og det var ei venninne av meg. Barnevakt i form av besteforeldre hadde vi hatt flere ganger før det, rett og slett fordi at jeg gikk på en smell.

Det går jo ann å "leie inn" mora di i et par timer f.eks så du får dratt og trena eller noe sånt. Hun fikk jo deg igjennom barndommen, så da går det nok fint med lillegutten også.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 18-11-11, 22:24   #11350
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor har jeg alltid gått ned på onsdager og hvorfor samler jeg alltid noe sykt med vann på fredager? (Når jeg er "flink" altså. Går jo ikke ned på onsdager hvis jeg ikke er flink.)

Vannsamlingen kan være fordi at det ofte er type taco og annen salt mat, men i dag har jeg spist tacokrydder uten salt, så ser ikke helt poenget i dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no