Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-14, 14:33   #24126
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg lurer på hvordan det går an å være syk uten å forstå det selv..

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 04-11-14, 23:45   #24127
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi tenker på å skaffe oss en katt. Noen med tips om rase? Vil ha en barnevennlig katt som ikke røyter så mye... om mulig, hehe

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-11-14, 06:21   #24128
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Vi tenker på å skaffe oss en katt. Noen med tips om rase? Vil ha en barnevennlig katt som ikke røyter så mye... om mulig, hehe

Gå til en eller annen omplasserings-plass og få tak i en katt der.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 05-11-14, 08:46   #24129
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Katter som ikke røyter er vel stort sett bare disse nakenkattene, og de koster jo fort noen titusen for en unge. Så det spørs hvor mye dere vil legge i det.
Skal dere ha en kattunge eller en voksen katt? Voksne katter som ikke er vant til barn er sjelden særlig glad i barn.
Som TrillTrall sier kan det lønne seg å snakke med f.kes dyrebeskyttelsen. MEN, det er ikke bare å "få tak i" der, vær forberedt på intervjuer i flere runder, en haug med skjemaer osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-11-14, 16:30   #24130
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå har jeg to katter fra dyrebeskyttelsen og det var ikke noe mye skjemaer der. Jeg sa hvem vi var, hvor vi bodde og hvilken katt vi ønsket, avtalte tidspunkt og skrev under på kjøpskontrakt da vi hentet.

Alle katter røyter, men noen raser mer enn andre. Perser og ragdoll er vel noen av de som fører til at man konstant har hår i maten.....

Om dere velger en voksen katt fra dyrebeskyttelsen så får dere også vite hvordan katten er, f.eks. i forhold til barn.
En kattunge vet man lite om hvordan den vil utvikle seg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 05-11-14, 16:51   #24131
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Om dere velger en voksen katt fra dyrebeskyttelsen så får dere også vite hvordan katten er, f.eks. i forhold til barn.

I tillegg er vel katten "ferdig" vaksinert og kastrert? Vinn-vinn med andre ord.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 05-11-14, 17:15   #24132
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja slik er det.
Og i tillegg gir man et hjem til en voksen katt; altfor mange synest at kattunger er sååå søte og velger en slik liten søt tass uten å tenke på at alle kattunger blir voksne katter en gang. Da er det mange blir "allergiske" og ikke kan ha katten lenger.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 05-11-14, 20:48   #24133
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har vært i kontakt med to forskjellige avd av dyrebeskyttelsen de siste dagene siden vi er på jakt etter to katter, og begge plasser har det først vært intervjuspørsmål på mail (tydeligvis fo å avdekke motivasjonen), og så fikk jeg beskjed om at hvis vi fortsatt var interessert skulle vi få oversendt skjemaer for utfylling før vi evt fikk besøke kattene og se på dem. Det hjalp ikke at jeg var intervjuet av en avdeling,begge skulle ha det samme. Mulig de har endret praksis, men det er i høyeste grad skjemaer osv som man må gjennom nå!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Om dere velger en voksen katt fra dyrebeskyttelsen så får dere også vite hvordan katten er, f.eks. i forhold til barn.
En kattunge vet man lite om hvordan den vil utvikle seg.

Men samtidig kan man selv bestemme til en viss grad hvordan katten utvikler seg ift til familien.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-11-14, 20:56   #24134
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har vært i kontakt med to forskjellige avd av dyrebeskyttelsen de siste dagene siden vi er på jakt etter to katter, og begge plasser har det først vært intervjuspørsmål på mail (tydeligvis fo å avdekke motivasjonen), og så fikk jeg beskjed om at hvis vi fortsatt var interessert skulle vi få oversendt skjemaer for utfylling før vi evt fikk besøke kattene og se på dem. Det hjalp ikke at jeg var intervjuet av en avdeling,begge skulle ha det samme. Mulig de har endret praksis, men det er i høyeste grad skjemaer osv som man må gjennom nå!


Men samtidig kan man selv bestemme til en viss grad hvordan katten utvikler seg ift til familien.

Det høres helt flott ut etter min mening. Da slipper de at det blir alt for lettvint å bare hente seg en katt. Skulle ønske jeg kunne ha en liten pus eller to...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 05-11-14, 21:00   #24135
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kanskje annen praksis andre steder da.
I Kristiansand er kattehuset åpent for besøk hver uke, og så vidt jeg vet trenger man ikke avtale for å komme der.
Da jeg hentet hjem Muffin, 11 måneder gammel da, fra Dyrebeskyttelsen i Farsund, sendte jeg en mail, fikk en mail tilbake og så avtalte vi når vi skulle hente ham.
Da jeg forelsket meg i Pippi var hun fremdeles et lite nurk. Jeg ringte Dyrenes Beskytter i Kristiansand og sa meg intressert og da hun var blitt 12 uker gammel og stor nok til å flytte fra moren sin hentet vi henne.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 05-11-14, 22:02   #24136
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det høres helt flott ut etter min mening. Da slipper de at det blir alt for lettvint å bare hente seg en katt. Skulle ønske jeg kunne ha en liten pus eller to...

Joda, men for meg som er veldig kattevant er det i overkant pirkete... Særlig siden jeg jo må dra inn at jeg har en treåring i hus som får dem til å slå på alle varsellampene. jeg ER faktisk kattevandt nok til å lære ham det, og han er vant til katter hos familie. (Men det er ikke til å stikke under en stol at endel av disse som er voldsomt engasjerte i slike foreninger kanskje ikke alltid har et realistisk forhold til det.... Jeg sier ikke at de hadde ofret sin egen mor for å redde en katt, men de hadde slitt med valget )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-11-14, 23:15   #24137
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for mange flotte svar!! Hvor mye røtter katter? Må man støvsuge hver dag? Er sofaen alltid dekt? Hvor mye jobb er det?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-11-14, 23:42   #24138
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for mange flotte svar!! Hvor mye røtter katter? Må man støvsuge hver dag? Er sofaen alltid dekt? Hvor mye jobb er det?

Jeg har 3 katter, en kattunge vi egentlig ikke skulle beholde, og to voksne. Det er kattehår overalt! En katt er sort, og en hvit. Klapp dem og du har neven full av hår, sjekk i kroken bak døra, joda hybelkaniner..

Nå skal det sies at jeg også har en hund, så mine hybelkaniner er blanding av 3 katter og 1 hund. Er du redd hår i maten eller på klærne/sofaen osv, bør du tenke deg om..

Men det er mye kos og hygge i dyr, og når vi alle slapper av i stuen og det sover katter på alle sider av meg, mens jeg koser meg med feks strikketøy, da har vi det fint!

Jeg syns det er bra at de passer på hvem som får katt eller ei, kattene skal jo ha det godt der de kommer

Alle mine katter er funnet ute, alene og forlatt, vi har alltid forskøt å finne eier, men det er ingen som "eier" dem..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 06-11-14, 00:41   #24139
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for mange flotte svar!! Hvor mye røtter katter? Må man støvsuge hver dag? Er sofaen alltid dekt? Hvor mye jobb er det?

Dersom dere ikke har noe erfaring med katt bør dere låne en en uke eller to først for å se hva dere går til. Sjekk om noen i omganskretsen eller nabolaget trenger kattepass i jula f.eks.
En katt lever i +/- 15 år, så du bør være sikker på hva du begir deg utpå. http://www.mattilsynet.no/mattilsyne...kk_h_9866a.pdf

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-11-14, 00:59   #24140
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

I tillegg er vel katten "ferdig" vaksinert og kastrert? Vinn-vinn med andre ord.

Kattunger fra dyrebeskyttelsen leveres også ferdig helsesjekket og vaksinert, og dyrebeskyttelsen betaler for chipmerking og kastrering. Akkurat som med voksne katter

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 06-11-14, 06:52   #24141
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Kattunger fra dyrebeskyttelsen leveres også ferdig helsesjekket og vaksinert, og dyrebeskyttelsen betaler for chipmerking og kastrering. Akkurat som med voksne katter

Kjempeflott! Jeg tenkte mer i forhold til om du stikker bort til dama på hjørnet og henter en "huskattunge" liksom. FOD var også veldig behjelpelige med kastrering da vi tok til oss en hunnkatt vi ikke fant eieren til for en del år siden. De tok den jobben mot at vi tok oss av katten - greit for oss. Jeg husker ikke om vi betalte for det eller om de også tok kostnaden.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-11-14, 08:15   #24142
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Katter røyter definitivt mest på våren og mot sommeren, selv om det ellers er individuelt fra katt til katt. Helt korthåra katter har mest pels, og mest allergener. Min katt røyter minimalt på vinteren. På våren drar jeg børste på ham nesten daglig, og det avhjelper noe (gitt at katten liker å bli børsta, da. Det er ikke bare bare å oppdra en en katt til å godta noe den allerede ikke liker. ). Det holder å støvsuge et par ganger i uka.
Men det er mye kos og godt selskap med en katt. Den er et selvstendig dyr, og har ikke behov for den samme oppmerksomheten som det en hund har. Mye fordi katten i motsetning til hunden ikke vil komme til å underordne seg mennesket som i en flokk. Ditt ansvar er å gi den kjærlighet, men også rom, du kan i liten grad dressere en katt, men du kan hjelpe og legge til rette for å gjøre den husren - om den ikke alt er det - og du kan gjøre den trygg. Lykke til, uansett hva du ender opp med!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-11-14, 09:41   #24143
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Kattunger fra dyrebeskyttelsen leveres også ferdig helsesjekket og vaksinert, og dyrebeskyttelsen betaler for chipmerking og kastrering. Akkurat som med voksne katter

Her i området koster det 1200 kr å adoptere enn kattunge fra Dyrebeskyttelsen Norge, det dekker helsesjekk, 2 ormekurer, 2 vaksinasjonsrunder (fullvaksinering som varer 1 år) og kastrering. Denne "pakken" koster mer om man skal fikse selv.

Personlig synes jeg det er helt greit at de tar denne betalingen for de fleste som er seriøse er villige til å betale for å få et dyr som er friskt og har alle vaksinasjoner/kastrering i orden). Personlig har jeg aldri hatt problemer med at Dyrebeskyttelsen har et skjemavelde for å adoptere dyr, men jeg forstår at de har en viss prosess for å unngå de som ikke vet hva de begir seg inn på når de får et dyr. De vet jo ikke hvilken erfaring folk har med dyr når de kommer for å adoptere.

Har man katt vil det være røyting, er en fordel å prøve å lære de opp til børste/man fra de er små så kan man ta det verste. Jeg har i tillegg lært snuppene mine opp til å ligge på egne tepper i sofaen, dette tar av en del og det er enkelt å dra av teppene for vask og tørketrommel som tar det meste av hår. Må jo sies at det er total krise når jeg vasker teppene, da vil de helst ikke ligge i sofaen (suttekluten mangler )

Har du barn og får en voksen katt bør du vite at den er glad i unger, det kan være enklere å få en kattunge og venne den til barna, men det er ingen garanti for at den vil gå overens med de, man vet aldri hvordan de utvikler seg. Det viktigste er faktisk å lære barna hvordan kattens kal behandles og ikke minst respektere at katter ikke er så glad i å bli dratt rundt på, ikke alltid vil ha kos og at det er katten som må velge (bestemme)

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 06-11-14, 09:52   #24144
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Kattunger fra dyrebeskyttelsen leveres også ferdig helsesjekket og vaksinert, og dyrebeskyttelsen betaler for chipmerking og kastrering. Akkurat som med voksne katter

Ikke her, de er chippet og vaksinert, men man forplikter seg til selv å kastrere dem. Koster 500 pr katt her.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 06-11-14 kl 14:24.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-11-14, 10:09   #24145
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dere som kjenner lit utenlandske butikker, vet dere om noen av disse har store størrelser? http://www.westend.hu/shops (Jeg vet at C&A og HM har)

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 06-11-14 kl 10:17.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-11-14, 11:03   #24146
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg overtok en 2 år gammel britisk blå, og en 4 år gammel ragdoll i fjor. Og det er mye pels med rasekatter. Ragdollen trengte børsting og pelsstell, og røytet mye. I tillegg så er det en slags tynn silkepels, så hårene la seg veldig i sofa og stoler, og var vanskelig å støvsuge, og jeg måtte støvsuge flere ganger i uka. Ragdollen fikk nyresvikt og måtte avlives i vår, og jeg merker kjempestor forskjell på hvor ofte jeg må støvsuge nå når jeg bare har den britisk blå igjen. Nå gidder jeg stort sett bare gjøre det 1-2 ggr i uka, og når jeg får besøk. Har forresten laget til et pledd som pus liker å sove på, og da ligger hun stort sett der, i stedet for å ligge rett på sofaen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-11-14, 14:20   #24147
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tuuuusen takk for flotte svar!!! Snille dere er!!! Ha en fin dag!!! ))

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 06-11-14, 14:23   #24148
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi har en hellig Birma. Han røyter faktisk mindre enn den andre katten, som er korthåret. Men det kommer vel mye an på hvor mye de er ute osv.

Birmaen sin pels har ikke trengt noe særlig stell. Måtte barbere han da han gikk fra å være innkatt til å fly ute, for da fikk han enormt med klumper. Men etter det har han vært så fin i pelsen.

Men for all del altså. Han røyter. Men ikke mer enn den helt korthårede. Men merker stor forskjell på røyting etter hvilket fór de spiser, så invester i noe dyrt og bra.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-11-14, 14:52   #24149
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har prøvd denne??? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan den skal kunne holde en liten pupp på plass engang... Jeg har ikke tenkt å prøve den altså, men synes den så såpass merkelig ut at jeg lurer veldig på hvordan den tar seg ut når man har den på. Den er fra H&M nye kolleksjon forøvrig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sportsbh hm.jpg (78,2 KB, 26 visninger)
__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-11-14, 15:14   #24150
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er det noen som har prøvd denne??? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan den skal kunne holde en liten pupp på plass engang... Jeg har ikke tenkt å prøve den altså, men synes den så såpass merkelig ut at jeg lurer veldig på hvordan den tar seg ut når man har den på. Den er fra H&M nye kolleksjon forøvrig.

Hahahaha jeg ser for meg ansiktet på en stakkars mann om man tropper opp med den der, de som sliter med 2 hekter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no