Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Veing av grønnsaker og karboer

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-05, 20:35   #1
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Veing av grønnsaker og karboer

det er bare lille store meg som er på ferde med noen spørsmål...igjen....
Jeg har lest nesten hele boka til Atkins, og jeg har nå forstått dette med fett, proteiner og karboer til hvert måltid.... + at fett er bra ! (takker jentene som hjalp meg med det)

MEN jeg har spørsmål likevel jeg .... hehe...masekråka...

Okay - here it come:

1. Veing av grønnsaker: det blir myyyyyyye mere mat når man veier enn når man måler maten (i dl). Kan jeg helt sikkert holde meg til det ???

2. Majones, rømme, ost o.l: Når jeg tar 1 ss her og der av disse, teller dere karbo der også ? Det har jeg gjordt frem til nå.

3. Salatgrønnsaker: jeg veier hver og en ingrediens når jeg lager salat: paprikaen, salaten, tomatene..ja, alt - hver for seg. Gjør dere det også, eller kan jeg blande en salat med de forskjellige og så veie alt ?
Men da får jeg derimot ikke notert anntall karbo per grønnsak....

Ellers går det bra med induksjonen - skulle gjerne spist mye mer ost, men men...
I morgen er det veiedag

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 22:36   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ruska

1. Veing av grønnsaker: det blir myyyyyyye mere mat når man veier enn når man måler maten (i dl). Kan jeg helt sikkert holde meg til det ???

Ja, i min engelske utgave står det vekt på grønnsakene.

Sitat:

2. Majones, rømme, ost o.l: Når jeg tar 1 ss her og der av disse, teller dere karbo der også ? Det har jeg gjordt frem til nå.

Ja, alt skal telles, - mange bekker små vettu !! (Det er dette Arkins kaller "skjulte karber" !

Sitat:

3. Salatgrønnsaker: jeg veier hver og en ingrediens når jeg lager salat: paprikaen, salaten, tomatene..ja, alt - hver for seg. Gjør dere det også, eller kan jeg blande en salat med de forskjellige og så veie alt ?

Siden alle grønnsakene har forskjellig vekt og karbo innhold må du regne hver grønnsak for seg ja ! Du gjør det helt rett.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 23:05   #3
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Tusen takk Nille - det var den bekreftelsen jeg trengte å høre i dag

Lurer på om jeg ikke må kjøpe den engelske versjoen, den norske er ikke bra.
I går kjøpte jeg kokeboka i samme serien, og plutselig har de forandret på anntal gram ost man kan ta osv... slitsomt med forskjellige opplysninger i samme bokserie...

Men nå tror jeg den kokeboka er nyere, så da stemmer vel den mer.

Ruska pjusken som skal veie seg i morgen...gruuuuuuer meg, tror ikke jeg har gått ned noe særlig.
Har mistet litt i kinnene - men der kan jeg jo ikke måle hehe

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønnsaker Nille Type O 0 11-12-04 01:26
Vekttap, aspartam og grønnsaker.... Adelllan Vedvarende vekttap 28 04-06-04 11:24
Pekannøttdekket fisk med kreolske grønnsaker Fedonisten Middag 2 27-05-04 23:23
For mye grønnsaker? Vippa Induksjonen 2 13-04-04 12:11
Bønnemos med grønnsaker Maz Middag 2 13-02-04 08:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no