Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Min første røykfrie dag ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-11, 16:49   #26
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Tusen takk for oppmuntringer, alle sammen! Det hjelper!

Jeg synes egentlig det går greit, og Viktor, enig med deg, det hjelper å gjøre noe annet når suget kommer, f.eks. sette seg ned og sjekke facebook og forumet her...hehe...

Helt enig med deg også, frøken Scott, det rimer ikke helt å predike helse gjennom kostholdet samtidig som man røyker. MEN, det er vel sånn at alle må gjøre dette i sitt eget tempo. Vet fra meg selv at jo mer folk maste om at jeg burde slutte, jo lenger unna var jeg å slutte. Muligens teit, men sånn fungerer jeg.

Jeg føler meg helt sikker nå på at jeg har tatt mitt siste trekk, og det føles godt!

Lykke til videre alle sammen,både med vekt,helse og røyking!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:27   #27
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag...

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Det morsomme er at jeg heller ikke hadde lyst til å slutte. Trodde aldri jeg skulle gjøre det, men så ville mannen min slutte og så gikk jeg og tenkte en stund på det. Og nå er jeg helt sikker på at dette skal gå bra!
Gå forbi butikken i morgen og bli med her istedet. Dette fikser vi!

Jadda, da kommer jeg luskende med halen mellom beina. Gjett hvem som gjorde akkurat det hu skreiv hu pleide å gjøre.

Du er heldig som har en motivasjon i mannen din, jeg skulle gjerne hatt det jeg også. Ikke at det gjør deg mindre flink altså, bare så det er sagt.

Jeg kommer nok til å følge med på tråden framover. Jeg er bare ikke heeelt klar for å hive til side den delen av identiteten min enda. Veit det høres sært ut, men røyking er liksom en del av meg. Så, inntil videre står jeg på sidelinjen og heier på deg, og plutselig blir jeg med på ikke-røyker-livet allikevel.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:48   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jadda, da kommer jeg luskende med halen mellom beina. Gjett hvem som gjorde akkurat det hu skreiv hu pleide å gjøre.

Du er heldig som har en motivasjon i mannen din, jeg skulle gjerne hatt det jeg også. Ikke at det gjør deg mindre flink altså, bare så det er sagt.

Jeg kommer nok til å følge med på tråden framover. Jeg er bare ikke heeelt klar for å hive til side den delen av identiteten min enda. Veit det høres sært ut, men røyking er liksom en del av meg. Så, inntil videre står jeg på sidelinjen og heier på deg, og plutselig blir jeg med på ikke-røyker-livet allikevel.

Du trenger ikke kutte tvert, bare sørg for at det er litt lenger tid før du tar neste. Og ikke ta vanerøykene, når du er stressa, etter middagen osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:53   #29
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag...

Jeg ser tråden ikke har blitt oppdatert på lenge, har trådstarter gitt seg?

Jeg har nemlig "begynt å slutte" nå. Var på fylla i helga og jeg orker aldri røyk dagen derpå, så det ble en fin kickstart. Gikk fint på skolen i dag uten røyk også, og det var det jeg grua meg mest til. Satser på at dette går strålende.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 06:17   #30
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg ser tråden ikke har blitt oppdatert på lenge, har trådstarter gitt seg?

Jeg har nemlig "begynt å slutte" nå. Var på fylla i helga og jeg orker aldri røyk dagen derpå, så det ble en fin kickstart. Gikk fint på skolen i dag uten røyk også, og det var det jeg grua meg mest til. Satser på at dette går strålende.

Hei igjen! Neida, har ikke giit meg, har bare vært uten nettilgang noen dager. Min 10. røykfrie dag i dag!!

Så flott at du blir med - masse lykke til! Dette klarer vi!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:23   #31
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Sitter på sidelinja og heier på dere!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:48   #32
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Takk smgj - det hjelper!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:24   #33
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Kjempe bra Dette klarer du

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 00:05   #34
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Hei igjen! Neida, har ikke giit meg, har bare vært uten nettilgang noen dager. Min 10. røykfrie dag i dag!!

Så flott at du blir med - masse lykke til! Dette klarer vi!

Ti dager uten røyk er jo kjempebra. Flinka! Hvordan har det vært med røyksug og slikt, har du marka noe? Det sies vel forøvrig at de to første ukene er verst, er det tilfelle er du jo straks over kneika. ^^

For min del har det gått veldig greit, også når jeg har hengt med røykerne i pausene på skolen. Min største utfordring blir nok neste gang jeg skal drikke, er veeldig godt med rødvin og røyk sammen. Men det kan godt være jeg tillater meg festrøyking da, jeg får se. (:

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Sitter på sidelinja og heier på dere!

Tusen takk!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 08:28   #35
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Men det kan godt være jeg tillater meg festrøyking da, jeg får se. (:

Fraråder på det sterkeste, det var årsaken til at jeg begynte igjen etter 10 år uten røyk...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 17:13   #36
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Fraråder på det sterkeste, det var årsaken til at jeg begynte igjen etter 10 år uten røyk...

Jeg er klar over utfordringa, har starta igjen sjøl et par ganger på grunn av det. Jeg har som nevnt ikke bestemt meg, så jeg skal ta med rådet ditt til komiteen.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 17:35   #37
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Min første røykfrie dag ...

Gratulerer så mye, Linda N
Selv holder jeg på med min første uke etter en 5 måneders sprekk fra i sommer.. Jeg var storrøyker, men holdt opp i nærmere 5 år før jeg sprakk med sigar. Det var ikke som å begynne på nytt heller, men tok opp tråden fra jeg sluttet med ca 30 pr. dag.

Lykke til!

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 06:14   #38
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Ti dager uten røyk er jo kjempebra. Flinka! Hvordan har det vært med røyksug og slikt, har du marka noe? Det sies vel forøvrig at de to første ukene er verst, er det tilfelle er du jo straks over kneika. ^^

For min del har det gått veldig greit, også når jeg har hengt med røykerne i pausene på skolen. Min største utfordring blir nok neste gang jeg skal drikke, er veeldig godt med rødvin og røyk sammen. Men det kan godt være jeg tillater meg festrøyking da, jeg får se. (:

Tusen takk!

Takk for det! Nei, har egentlig ikke merket så mye sug. Av og til har jeg selvfølgelig litt lyst på røyk, særlig de første dagene, men det går raskt over igjen. Når det kommer trekker jeg pusten dypt, drikker litt vann og gjør noe annet. F.eks. tenker på hva vi kan bruke alle pengene vi sparer på.

Jeg har bestemt meg for å ikke tillate meg festrøyk (eller noen annen røyk, for den saks skyld ), er ganske sikker på at det er veien til å begynne igjen. Om ikke første gangen, så ihvertfall på sikt. Men det er sånn det er for meg, vi er alle forskjellige!

Lykke til videre på veien, du også - vi klarer det vi vil!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 06:20   #39
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Gratulerer så mye, Linda N
Selv holder jeg på med min første uke etter en 5 måneders sprekk fra i sommer.. Jeg var storrøyker, men holdt opp i nærmere 5 år før jeg sprakk med sigar. Det var ikke som å begynne på nytt heller, men tok opp tråden fra jeg sluttet med ca 30 pr. dag.

Lykke til!

Takk for det,Dilly! Stolt av meg selv!
Jeg har faktisk hørt om andre også som har sprukket etter en sigar i hyggelig lag, og som sier det samme som deg; da var det rett tilbake igjen, akkurat som om man aldri hadde sluttet. Sånn tror jeg det er for meg også, så jeg har bestemt meg for å ikke ta den sjansen! Jeg også røkte omtrent 30 om dagen, og har holdt på i 25 år. Nå som jeg har sluttet så skal jeg ikke tilbake dit!

Dette klarer du også! Du har jo klart det før. Jeg heier på deg!
Men en anne ting, Dilly; jeg er kjempeimponert over din vektnedgang!! WOW! Fantastisk resultat! Hvor lang tid har du brukt på det? Hvilken retning følger du/har du fulgt? Jeg skal også ned maaaange kg og blir så inspirert av å se folk som faktisk har gjort det. Det går an!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:45   #40
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Min første røykfrie dag ...

Heier på deg jeg også
Dette klarer du fint Har en mann som er inne i sin 4.uke som røykfri og han var en ordentlig storrøyker

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:37   #41
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Takk for det! Nei, har egentlig ikke merket så mye sug. Av og til har jeg selvfølgelig litt lyst på røyk, særlig de første dagene, men det går raskt over igjen. Når det kommer trekker jeg pusten dypt, drikker litt vann og gjør noe annet. F.eks. tenker på hva vi kan bruke alle pengene vi sparer på.

Jeg har bestemt meg for å ikke tillate meg festrøyk (eller noen annen røyk, for den saks skyld ), er ganske sikker på at det er veien til å begynne igjen. Om ikke første gangen, så ihvertfall på sikt. Men det er sånn det er for meg, vi er alle forskjellige!

Lykke til videre på veien, du også - vi klarer det vi vil!

Ååå, alle pengene vi sparer! Er ikke all verdens for meg, var ikke storrøyker, men søren meg så monner det i en slunken økonomi allikevel. Har du noe spesielt du skal spandere på deg selv etterhvert eller?

Jeg tror mange begynner etter festrøyk, har gjort det jeg også, tidligere. Men jeg tror det er den beste innstillinga du kan ha, at du ikke skal tillate deg røyk ved spesielle anledninger eller situasjoner. Da har du liksom kommet langt.

Stå på du også, vi er flinke og allerede mye sunnere!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 17:26   #42
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Ååå, alle pengene vi sparer! Er ikke all verdens for meg, var ikke storrøyker, men søren meg så monner det i en slunken økonomi allikevel. Har du noe spesielt du skal spandere på deg selv etterhvert eller?
Jepp! Mannen min og jeg sluttet sammen nå og har regnet oss fram til at vi brukte ca 4500 kr i mnd på røyk til sammen..! (Til tross for at vi handlet alt i Sverige!) Så vi har bestemt oss for at samme sum skal rett inn på sparekonto hver måned og de pengene skal vi bruke til feriereiser, helgeturer på hotell, fine restauranter o.l. De pengene skal rett og slett brukes på akkurat hva vi vil og ingen "fornftige" ting... Det blir faktisk 54 000,- på et år det....

Jeg tror mange begynner etter festrøyk, har gjort det jeg også, tidligere. Men jeg tror det er den beste innstillinga du kan ha, at du ikke skal tillate deg røyk ved spesielle anledninger eller situasjoner. Da har du liksom kommet langt.

Stå på du også, vi er flinke og allerede mye sunnere!

Helt enig! Vi er kjempeflinke!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 23:59   #43
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Jepp! Mannen min og jeg sluttet sammen nå og har regnet oss fram til at vi brukte ca 4500 kr i mnd på røyk til sammen..! (Til tross for at vi handlet alt i Sverige!) Så vi har bestemt oss for at samme sum skal rett inn på sparekonto hver måned og de pengene skal vi bruke til feriereiser, helgeturer på hotell, fine restauranter o.l. De pengene skal rett og slett brukes på akkurat hva vi vil og ingen "fornftige" ting... Det blir faktisk 54 000,- på et år det....
Helt enig! Vi er kjempeflinke!

Oj! Det er jo en sum som virkelig monner, 54 000,-. Kan bli mange flotte opplevelser på dere de kommende åra. Jeg tror jeg brukte sånn tja, en plass mellom 400 og 700 i måneden. Ikke like mye, men jeg kan vel få meg noe fint jeg også. Hurra for oss!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 08:02   #44
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Oj! Det er jo en sum som virkelig monner, 54 000,-. Kan bli mange flotte opplevelser på dere de kommende åra. Jeg tror jeg brukte sånn tja, en plass mellom 400 og 700 i måneden. Ikke like mye, men jeg kan vel få meg noe fint jeg også. Hurra for oss!

Det der hadde jeg glemt... da jeg sluttet sist, pakket jeg ved hver ukeslutt 200 kr på sparebøssa (siden røyken var BILLIGERE den gang, og jeg røyket bare ca 4 pakker i uka). Det blir mye penger av 800 kr sparing pr måned også altså! 9600 etter 10 uker! Hm, lurer på om jeg skal bare begynne og pakke 200 kr på en låst sparebøsse uansett jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 10:23   #45
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Min første røykfrie dag ...

Det er kjempelurt å spare røykepengene på egen konto, men for min del funket det ikke slik da jeg sluttet for 5 år siden (altså forrige gang). Det er nemlig slik at man ofte prioriterer røyken. Dvs. at hvis man er blakk, så kjøper man røyk på bensinkort, eller andre kort, eller i stedenfor mat... hehe, høres fælt ut, men det er fakta. Det blir ikke riktig det samme å hente 120 kr på kredittkortet for å legge i sparebøssa

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 20:58   #46
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det der hadde jeg glemt... da jeg sluttet sist, pakket jeg ved hver ukeslutt 200 kr på sparebøssa (siden røyken var BILLIGERE den gang, og jeg røyket bare ca 4 pakker i uka). Det blir mye penger av 800 kr sparing pr måned også altså! 9600 etter 10 uker! Hm, lurer på om jeg skal bare begynne og pakke 200 kr på en låst sparebøsse uansett jeg

Mener du 9600 etter 12 måneder kanskje, ikke 10 uker? Hvis ikke vil jeg påstå du røyka vanvittig mye. Men jeg synes det var en god idé å stikke litt penger i grisen uansett. Det monner jo etterhvert.

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Det er kjempelurt å spare røykepengene på egen konto, men for min del funket det ikke slik da jeg sluttet for 5 år siden (altså forrige gang). Det er nemlig slik at man ofte prioriterer røyken. Dvs. at hvis man er blakk, så kjøper man røyk på bensinkort, eller andre kort, eller i stedenfor mat... hehe, høres fælt ut, men det er fakta. Det blir ikke riktig det samme å hente 120 kr på kredittkortet for å legge i sparebøssa

Den kjenner jeg godt igjen! Det har skjedd mer enn én gang at jeg har brukt de siste pengene jeg har på røyk framfor mat. Utrolig smart! Men på den annen side, da har jeg "finni på" billige retter, sånn sett har det kommet noe godt ut av det, hehe. Men i det store og hele er det ikke så stas å låne penger for å spare, nei.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 08:28   #47
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Er nå godt i gang med røykfridag nr 17! Stolt av meg selv! Dette går strålende, synes ikke det er vanskelig en gang. (Takker champixen for det... )

Håper det går bra med dere andre, også! Takk for alle heiarop og kommentarer!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 12:50   #48
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Min første røykfrie dag ...

Gratulerer med dag nr 17. Du er jo kjempeflink

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:24   #49
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Min første røykfrie dag ...

wow! jeg er imponert du er kjempeflink!!! jg heier på deg
Jeg har røyka siden jeg var 10 år :P flaut å si det, men.. jeg vet ikke hvordan det er å ikke røyke lenger. og det er kjempevanskelig å bare tenke på å slutte. mn samtidig så vil jeg virkelig - fordi jg hadde hatt godt av det. lommeboka også, siden jg er student (og mannen!) prøvde slutte da jg var rundt 15, og d gikk veldig bra... holdt opp i 4 mnd faktisk, og så fikk jg tilbud om en røyk på en fest og siden da har jg røyka (og nå blir jg snart 27 år!) det irriterer meg den dag idag :P

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:40   #50
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Gratulerer med dag nr 17. Du er jo kjempeflink

Tusen takk!


Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

wow! jeg er imponert du er kjempeflink!!! jg heier på deg.
Jeg har røyka siden jeg var 10 år :P flaut å si det, men.. jeg vet ikke hvordan det er å ikke røyke lenger. og det er kjempevanskelig å bare tenke på å slutte. mn samtidig så vil jeg virkelig - fordi jg hadde hatt godt av det. lommeboka også, siden jg er student (og mannen!) prøvde slutte da jg var rundt 15, og d gikk veldig bra... holdt opp i 4 mnd faktisk, og så fikk jg tilbud om en røyk på en fest og siden da har jg røyka (og nå blir jg snart 27 år!) det irriterer meg den dag idag :P

Takk for at du heier på meg! Vet du, jeg kjenner meg igjen i det du sier - jeg var 11 år da jeg begynte å røyke og har nå røkt fast i 26 år! Ikke engang da jeg var gravid, klarte jeg å slutte. Jeg trappet riktignok ned, men klarte aldri å slutte helt. De siste årene har jeg røkt ca 30 om dagen OG jeg har aldri hatt lyst til å slutte!! Allikevel er det altså mulig!
Som du sikkert skjønner, takker jeg de tablettene alt jeg kan. Og det geniale med deg, for meg ihvertfall, var at man skulle røyke i 2 uker mens man tar dem. Og i de 2 ukene smakte røyken vondt, skikkelig vondt etterhvert, og det GA MEG INGENTING å røyke! Det har jeg aldri opplevd før!! Det jeg alltid har trengt og syntes var odt, det ga meg ingenting lenger og i tillegg smakte det vondt og gjorde meg kvalm. Det var helt utrolig! Det var først da jeg tenkte ordentlig at jeg kanskje skulle kunne klare å slutte...
Og det klarte jeg altså!
Du klarer det du også. Jeg er helt sikker!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
røyking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
min første dag juli82 Spørsmål og svar 3 27-08-10 13:01
Første uke over abs Lavkarbo generelt 4 12-08-10 00:21
Første dag i dag joggebukse-jenta Ketolysekuren 3 15-01-08 19:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no