Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Lavkarbo og gravid?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-11, 00:02   #1
Hvalrossen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1
Hvalrossen er på en erverdig vei

Lavkarbo og gravid?

Hei! Jeg har gått på lavkarbo i to uker og føler meg kjempe frisk og slank. Har ikke vekt hjemme, men er overbevist om at jeg har gått ned rundt 3 kilo. For to dager siden oppdaget jeg at jeg er gravid i 6 uke. Har googlet litt på nettet om det er bra å gå på lavkarbo når man er gravid, men folk sier så utrolig mye forskjellig. Er det noen her som har erfaring med dette selv og kan gi meg noen tips? Er ikke spesielt overvektig, men har lagt på meg ca 7-8 kg det siste året og planen var å gå ned disse. Nå som jeg er gravid kommer jeg jo til å gå opp i vekt, men ønsker ikke å gå noe mer opp enn det barnet veier.

Hvalrossen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 00:17   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og gravid?

Du må nok regne med å gå opp litt mer, fordi kroppen trenger endel vann blandt annet. Her er en egen del av forumet for gravide og ammende: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 14:36   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og gravid?

Jeg har spist lavkarbo i siste halvdel av et svangerskap, det gikk veldig bra. Fulgte omtrent Lindberg, men droppet fruktosen. Jeg spiste meg mett på variert mat.

Det er vanlig å gå opp mer enn barnets vekt, livmor, fostervann og morkake veier også en del. Jeg gikk opp 11 kg i begge svangerskap, og veldig mye forsvant under fødsel eller kort tid etterpå. Resten har gradvis forsvunnet.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:29   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og gravid?

Jeg spiste også Lindberg i svangerskapet!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:31   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og gravid?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg spiste også Lindberg i svangerskapet!

Hele mannen???

(Jeg bare måtte)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:44   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og gravid?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hele mannen???

(Jeg bare måtte)

Ja, han smakte godt. Lammekjøtt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:33   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og gravid?

Opprinnelig lagt inn av Hvalrossen, her.

Hei! Jeg har gått på lavkarbo i to uker og føler meg kjempe frisk og slank. Har ikke vekt hjemme, men er overbevist om at jeg har gått ned rundt 3 kilo. For to dager siden oppdaget jeg at jeg er gravid i 6 uke. Har googlet litt på nettet om det er bra å gå på lavkarbo når man er gravid, men folk sier så utrolig mye forskjellig. Er det noen her som har erfaring med dette selv og kan gi meg noen tips? Er ikke spesielt overvektig, men har lagt på meg ca 7-8 kg det siste året og planen var å gå ned disse. Nå som jeg er gravid kommer jeg jo til å gå opp i vekt, men ønsker ikke å gå noe mer opp enn det barnet veier.

Er ikke noe problem å spise ren og naturlig mat i svangerskapet nei. Vet ikke hva egenkomponert betyr for deg, men det kan være fordelaktig å spise LITT karbs i form av bønner, litt frukt, linser, naturris, lavkarbobrød etc bare fordi man blir så sinnsykt lett sliten, trøtt og giddalaus, og da trenger man strengt tatt ikke å mose kroppen ytterligere med prosessen det er å omdanne fett til energi.

Man legger ikke på seg av det. Det man legger på seg av er når man begynner sånn som meg å få dilla på noe som strengt tatt ikke er sunt (pannekaker med hvetemel og sukker *host*) eller flere plater 70% sjokkis med pekan og havsalt - daglig!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:32   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og gravid?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, han smakte godt. Lammekjøtt.

Er vel mer gammel vær...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:33   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og gravid?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Er vel mer gammel vær...

Neida. Spiser lavkarbo han vett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 17:01   #10
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og gravid?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Neida. Spiser lavkarbo han vett.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 13:29   #11
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Lavkarbo og gravid?

Jeg fikk sukkerintoleranse i svangerskapet, fikk da beskjed om å kutte ned på karbohydrater, men kan være greit å få i deg litt karbo. Selv hadde jeg vel 6-7 kg for mye, gikk opp 8kg totalt, og bare ungen veide 4 kg, så syns ikke det var så ille. Gratulerer med baby i magen

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 19:58   #12
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og gravid?

jeg spiste også lavkarbo i det siste svangerskapet: første 2 mndr gikk jeg faktisk på ketolyse. Det tok faktisk flere uker før jeg skjønte at jeg var gravid,hehe. Gikk over på Lindberg kost da og stortsett holdt det. La på meg litt over av 3 kg totalt så jeg gikk nok ned i egen vekt i svangerskapet. Ungen er frisk som en fisk så bare spis det meste utenom de raske krbohydrater så går det bra

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
gravid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
lavkarbo og gravid mariana Lavkarbo generelt 2 20-11-10 17:24
Lavkarbo når man er gravid? Lillemy vil bli mindre:-) Spørsmål og svar 1 18-04-10 21:50
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 11:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no