Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan starte?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-07, 01:30   #1
Vivsy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1
Vivsy er på en erverdig vei

Hvordan starte?

Heihei!

jeg er helt ny her på forum, og trenger litt tips og råd!

jeg aner virkelig ikke hvilken diett jeg skal velge? Jeg har fortstått det slik at man bør holde seg unna pasta og ris, men hva skal man da ha som tilbehør?
Jeg har alltid vært kresen på mat, spesielt på grønnsaker. Jeg spiser omtrent bare ubehandlede grønnsaker, med unntak av løk, squash og tomat som jeg steker i wok. Kokte grønnsaker har jeg aldri likt, bortsett fra en potet i ny og ne.
Når jeg tenker lav-karbo diett, ser jeg for meg en middagstallerken med en kjøttbit på, og en råkost salat ved siden av, og syns dette virker veldig kjedelig. Følelsen av å "mævle" kjøtt syns jeg er ekkel.

Jeg vil gjerne bli kvitt noen trivselskilo, men bare trening funker ikke!

Vivsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen foreløpig! Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 01:43   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan starte?

Istedetfor pasta og ris - spis grønnsaker.. Det finnes så mye der ute.. har du prøvd ut forskjellige ting?

Angående hvilken diett du skal velge - så les rundt om på de forskjellige, og se hva som passer deg best. En mere moderat filosofi er jo Lindberg - og den er ganske så grei å følge også. Anbefaler deg å kjøpe en bok, uansett hvilken filosofi du velger..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 00:42   #3
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan starte?

Er kresen selv på grønnsaker men har forelsket meg i wokgrønnsaker fra Findus eller noe sånt. Wok Classic.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 01:08   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan starte?

Hehe, se heller for deg en tallerken med en stor saftig biff, smørstekt sopp, smørdampet brokkoli og fet bearnaisesaus.

Eller laksefilet med rømme eller hollandaisesaus, smørdampet brokkoli og stekte paprikastrimler.

Eller hva med en salat med masse kylling, bacon og fetaost?

Lavkarbomat tørr og kjedelig? I think not.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:39   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hvordan starte?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, se heller for deg en tallerken med en stor saftig biff, smørstekt sopp, smørdampet brokkoli og fet bearnaisesaus.

Eller laksefilet med rømme eller hollandaisesaus, smørdampet brokkoli og stekte paprikastrimler.

Eller hva med en salat med masse kylling, bacon og fetaost?

Lavkarbomat tørr og kjedelig? I think not.

Signerer Iset med en , er så glad hun presenterte meg for dette forumet, det har gjort at jeg har tatt av 3 kg på 9 dager

Og kjedelig mat??? Nei nei nei... Det er SÅ masse digg vi kan spise, og variere i. Jeg har alltid gått på sulte seg i hjel-dietter og sprukket hver gang. Nå har jeg hverken søtbehov eller sultfølelse! Altså, er sulten før måltidene, men ikke etter, slik som de andre diettene har gjort meg.

Anbefales på det sterkeste. Men om du bare har noen få kilo du skal kvitte deg med, er vel kanskje ike Ketolyse tingen for deg Heller Fedon, kanskje da...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan steker jeg indrefilet? Areola Spørsmål og svar 7 17-02-16 13:34
Hvordan starte en ny tråd / Svare med innlegg HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 15-01-09 19:43
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? Sugarpill Spørsmål og svar 4 14-12-07 12:04
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no