Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-16, 16:54   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Jeg bygger opp kroppen nå etter langvarig anorexi (spiser faktisk 4-5000 kalorier daglig!!!) og lurer på om jeg kommer til å ende opp på samme vekt som jeg hadde før jeg fikk det eller om jeg kommer til å veie mindre siden jeg spiser lavkarbo nå og spiste høykarbo da. Uansett er det så vanskelig å forstå at jeg skal tilbake til set point vekt, men at den tydeligvis ikke er så stabil siden folk går ned i vekt med lavkarbo. Hva er denne set point vekta da? E'n set point for lavkarbokosthold og en annen for høykarbo? Faren og broren min gikk begge opp masse i vekt nå de spiste mye karbo+fett. Virka ikke som kroppen gjorde noe for å justere for å opprettholde set point vekta da. Hva kommer det av? Forvirrer karbohydrater balanseringssystemet, eller hva skjer?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 18:25   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Jeg har ikke hatt sf men var veldig lav i vekt pga masse matintoleranser. Jeg gikk over til lchf og spiste mye fett. Endte på ca 58kg, 2 kg over vekta fra før jeg ble syk
Gikk deretter ned litt igjen også begynte jeg på antipsykotiske medisienr og la på meg 10 kg på to Mnd. Spiste litt frukt men ikke mye mer kh.
Har ligge på 61-65kg de siste årene med disse medisinene. Spiser jeg frukt går jeg opp, spiser jeg ketogent går jeg litt ned. Så jeg prøver å ligge sånn mitt på treet

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 19:38   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Rart du gikk opp til mer en før med lavkarbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 20:54   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Vekta varierer alt etter syklus også da.. Jeg veier fort to kg mer med mensen enn før. Jeg har brukt medisiner i flere år som påvirker metabolisering osv. Dritt medisiner

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 21:12   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Alle kropper er forskjellige, men for de aller fleste vil et lavkarbokosthold føre til at de spiser mindre totalmengde kalorier.
Spiser selv 3500 + kcal pr dag, men ligger likevel på 42 kilo mot mine normale 54-55 kilo før jeg ble syk og startet på lavkarbo. I følge ernæringsfysiolog er det mest sannsynlig fraværet av karbohydrater som gjør at jeg ikke går opp i vekt og at min kropp ikke nyttiggjør seg av fett/proteiner skikkelig.
Det åpner jo opp for at andre for eksempel nyttiggjør seg mer av feks fett, mens andre igjen kanskje nyttigjør seg like godt av alle gruppene.
For de aller fleste er det likevel slik at mye karbohydrater og mye fett vil føre til et kalorioverskudd, noe som igjen fører til høyere vekt.
Tror ikke det finnes en fasit for alle; man må bare finne SIN måte og leve på og trives med den kroppen man har

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 21:59   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Min kropp klarer ikke bruke lange fettkilder som energi, eks fra avokado. Jeg kan spise en stor avokado med 30-40g fett og bli sulten like etterpå samt veldig lite energi. Bytter jeg fett mengden fra den ut med eks kokosolje er jeg mett i mange timer.
Det har nok noe med at mitokondriene mine ikke fungere optimalt.
Tar acetyl l carnitin hver dag for å hjelpe på dette

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:16   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man ha en naturlig set point og likevel gå ned med lavkarbo naturlig?

Lavkarbo er vektregulerende, dvs at man både kan gå ned og opp i vekt utfra hva kroppen finner optimalt. Anbefaler boka Bedre uten Brød som skriver bra om dette.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål om naturlig muskelbygging Kitt Trening 6 27-07-12 02:43
Hva er et naturlig forhold til mat? Camomilla Generell ernæringsdebatt 2 20-10-11 20:14
For de som liker det naturlig Dååris Generell diskusjon 0 16-08-10 13:39
Er meieriprodukter naturlig? scartz Spørsmål og svar 27 05-01-10 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no