Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-10, 22:11   #26
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Lurer på hvorfor det ikke er noen som har svart under Lindbergs sitt svar - eller tar det tid før de legger ut svarene?

Det tar litt tid før det blir lagt ut

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:45   #27
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Har dere ikke forstått det, er hun som er trollet her inne

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 01:38   #28
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Kari Jaquesson beklager.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:20   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Kari har putret tidligere i år også.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:30   #30
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Lurer på hvorfor det ikke er noen som har svart under Lindbergs sitt svar - eller tar det tid før de legger ut svarene?

Jeg la vel inn noe i 15 - 16 tida i går tenker jeg. Synes dette er mystisk. Er det så mange svar at de ikke klarer å takle det? Litt av vitsen forsvinner jo når svar ikke blir lagt inn mer fortløpende mener jeg da.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:17   #31
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Kari Jaquesson beklager.

"Det jeg skrev var at jeg ville tippe at 1-2% klarte å holde vekten etter 2 år. Dette regnes nemlig som en suksess selv i kliniske opplegg der deltagerne følges veldig tett. Om det er vesentlig høyere suksessrate i et opplegg vil det nærmest være en sensasjon." Kari J.

Håper Fedon har tall som lager sensasjon, jeg! Jeg synes det virker usannsynlig lite med bare 2% suksess. Kanskje Fedon burde få noen til å lage en statistisk undersøkelse på alle hans pasienter. Kanskje en sensasjon ville fått Kari J til å holde kjeft?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:23   #32
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

"Det jeg skrev var at jeg ville tippe at 1-2% klarte å holde vekten etter 2 år. Dette regnes nemlig som en suksess selv i kliniske opplegg der deltagerne følges veldig tett. Om det er vesentlig høyere suksessrate i et opplegg vil det nærmest være en sensasjon." Kari J.

Håper Fedon har tall som lager sensasjon, jeg! Jeg synes det virker usannsynlig lite med bare 2% suksess. Kanskje Fedon burde få noen til å lage en statistisk undersøkelse på alle hans pasienter. Kanskje en sensasjon ville fått Kari J til å holde kjeft?

Nja..det var kanskje LITT lite med 1-2% ja, men det er nok ikke langt unna av de som faktisk greier å holde vekta.

På treningssenteret mitt kjører de easylife. Han som har kursene sier max 1-2 i en gruppe på 12 greier å holde vekta etter 6 måneder. Men greier man å hjelpe bare 1 skal man være glad, ettersom det ikke er spesielt bra å være overvektig.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:06   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nja..det var kanskje LITT lite med 1-2% ja, men det er nok ikke langt unna av de som faktisk greier å holde vekta.

På treningssenteret mitt kjører de easylife. Han som har kursene sier max 1-2 i en gruppe på 12 greier å holde vekta etter 6 måneder. Men greier man å hjelpe bare 1 skal man være glad, ettersom det ikke er spesielt bra å være overvektig.

Hvis bare 1 av 12 klarer det har jo allerede over 8% klart seg! Hvis 2 klarer seg er vi oppe i ca 17%! Det er jo myyyye mer enn det Kari hevder at bare 1-2% klarer holde vekta..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:33   #34
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Men dersom en person har gått ned 30 kg etter å ha vært hos lindberg, men kanskje har lagt på seg 5 kg etter 2 år, så er du jo allikevel en utrolig helsegevinst i forhold til før!
Greit, personen har ikke klart å holdt vekta den hadde når den var ferdig, men allikevel er livet blitt forandret!!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:36   #35
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Blir bare sur og trist av Kari om dagen, hun har jo blitt helt vill til å påstå hardnakket at hennes sannhet er alles sannhet-det er bare å spise mindre og trene mer for alle. Likte henne som hun var ikke som hun har blitt

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:08   #36
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Kan man ikke ganske enkelt overse henne da? Om andre vil krangle, så får hun noe å bruke argumentene sine på. Om man ikke hører, så faller argumentene ned på steingrunn. Hun kan godt fortelle meg at lavkarbo suger og at det ikke virker. Fordi lavkarbo suger og virker ikke, ikke i hennes verden, og det er vel egentlig helt i orden, for jeg finnes ikke i hennes verden, og har heller ingen interesse av det.

Svenske Lars Erik Litsfeldt er spesialist på det området. Jeg har sett han i en debatt, og uansett hva motparten sa, så fortsatte han bare på det han pratet om, uten å føle seg nødt til å forsvare eller noe. Han bare forklarte stille og rolig hva som foregikk i en kropp som spiste høy vs lavkarbo.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:59   #37
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Hun kaller oss en sekt, men det er hun selv som er hjernevasket.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:51   #38
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Kan man ikke ganske enkelt overse henne da? Om andre vil krangle, så får hun noe å bruke argumentene sine på. Om man ikke hører, så faller argumentene ned på steingrunn. Hun kan godt fortelle meg at lavkarbo suger og at det ikke virker. Fordi lavkarbo suger og virker ikke, ikke i hennes verden, og det er vel egentlig helt i orden, for jeg finnes ikke i hennes verden, og har heller ingen interesse av det.

Svenske Lars Erik Litsfeldt er spesialist på det området. Jeg har sett han i en debatt, og uansett hva motparten sa, så fortsatte han bare på det han pratet om, uten å føle seg nødt til å forsvare eller noe. Han bare forklarte stille og rolig hva som foregikk i en kropp som spiste høy vs lavkarbo.

Det er det jeg tror er veien å gå. At spesialistene på en saklig måte forteller hvordan dette henger sammen. Igjen og igjen.
Hun må nå gjerne argumentere for sitt syn, og gjenta gang på gang at poenget er at man må spise mindre enn man forbrenner.
Og hun har jo helt rett i det hun, poenget er jo at vi forbrenner så forskjellig. Det jeg opplevde fra legestanden var at de ikke trodde på at jeg spsite så lute og trente så mye. En presterte å si at det ikke var rart jeg la på meg siden jeg sikkert gikk så sakte i trappene siden jeg var så trøtt hele tiden. Du legger ikke på deg 10 kg på et par måneder av å gå sakte i en trapp og spise 3 salatblad og en kyllingfilet om dagen.
Man blir tatt for å være notorisk løgner om man er overvektig. Man blir ikke trodd på at man faktisk ikke dynger i seg chips og burgere og ligger på sofaen. Jeg trodde faktisk at jeg var overvektig fordi jeg unnet meg en troika i måneden!
Det er dette som jeg synes er så ille med KJ og denne debatten. Denne mistroen, pekefingeren og mobbingen. Det er rett og slett ubehagelig å være vitne til dette.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:41   #39
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kari har putret tidligere i år også.

Ha ha! Det er stygt å le, men han har så rett. Burde nesten postet de veldig gammeldagse mytene hun ramser opp i bloggen sin. Kari er kanskje en smule engstelig for at ingen vil trene aerobic og spise salat med henne lenger...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:06   #40
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Kari har rett i en ting, å det er at tykke folk har spist for mye for å bli tykke.Untatt av de som har sykdom da selvfølgelig.Men å si at lavkarbo ikke virker er tull.Trening er bra det,det har hun rett i.Jeg gikk ned 40 kj selv,og det var jeg selv som spiste det på meg.Men med trening og Ingers Rugbrød klarte jeg det,og har holdt meg i 6 år no.Grunnen til at jeg begynner med lavkarb.nå er at jeg er mye mettere på den kosten.Det har virket å ,2 kilo ned første uka.det er ca 8 kg jeg skal ned ,som har smyga seg på over tid.Jeg trener mye,særlig løping.ville bare dele litt om meg selv.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:19   #41
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Kari har rett i en ting, å det er at tykke folk har spist for mye for å bli tykke.Untatt av de som har sykdom da selvfølgelig.Men å si at lavkarbo ikke virker er tull.Trening er bra det,det har hun rett i.Jeg gikk ned 40 kj selv,og det var jeg selv som spiste det på meg.Men med trening og Ingers Rugbrød klarte jeg det,og har holdt meg i 6 år no.Grunnen til at jeg begynner med lavkarb.nå er at jeg er mye mettere på den kosten.Det har virket å ,2 kilo ned første uka.det er ca 8 kg jeg skal ned ,som har smyga seg på over tid.Jeg trener mye,særlig løping.ville bare dele litt om meg selv.


Kluet er kanskje å vite ganske tidlig om man er disponert for fedme eller ikke??? Kari har kanskje rett i at de har spist for mye, for mye av mat de ikke tåler! Men hvordan i Herrens navns skulle de vite at de ikke tålte det??

Uten sammenligning forøvrig enn at det gjelder hormoner. JEG har vært syk en god stund fordi at jeg hadde for mye ADH i kroppen. ADH er det hormonet som styrer vann og saltmender. Jeg har alltid fått høre at det er bra å drikke mye vann, men ettervært så ble jeg bare sykere og sykere av å drikke vann. Ikke før jeg kuttet ut nesten alt av vann og heller drakk vin (vin er antiADH) begynte jeg bli frisk. Men hvordan i Herrens navn skulle jeg vite det?? LEGEN fant det ut etterhvert og fortalte meg hva jeg skulle drikke og ikke drikke! Kari er ikke lege og er ikke i stand til å fortelle hva hver enkelt av oss trenger for å få det vi trenger. Derfor må ho heller ikke komme å fortelle hva som er best for ALLE!

NÅ kan jeg drikke vann igjen. Kroppen er kommet omtrent på rett kjøl, og hvis jeg skal kose meg ekstra godt nå, så drikker jeg et stooooort glass med vann, is og sitron!

Skulle ønske noen kunne invitere Kari inn hit på Lavkarbo...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:38   #42
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Vi er over 6 milliarder mennesker på jorda, og det finnes 6 milliarder forskjellige måter å spise på. Om en på lavkarbo spiser 85 % fett og går ned i vekt på det, så er det ikke sikkert at det ikke virker for en annen. Da er det ikke dietten det er noe feil med, men dietten passer ikke akkurat for den kroppen. Ikke der og da, men hormoner og kropp forandrer seg mye på 5-6 år, og det samme kan det hende dietten også må gjøre.
Vi er ikke like, noen av oss. Det er ikke diettene det er noe galt med, det gjelder bare å forsøke å velge den riktige. Om noe ikke fungerer i det hele tatt etter 3-4 mnd, kan man si: Dette passer ikke for meg. Og prøve noe annet.
Det som jeg mener det er galt å si, er: Denne dietten er bare tull!
Noen kan trene som gale og spise riktig, men om de er mega stresset, så hjelper ingen diett i hele verden (med mindre man går på Bergen Belsen diett - null mat i 2 mnd).
Høye verdier av stresshormoner gjør nesten samme oppgave som insulinet, du får skikkelig problemer med å gå ned i vekt, uansett om du gjør alt annet riktig.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:11   #43
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner

__________________
"Du må stå inne for det du får ut av livet;
for det er ingen som går ut av livet i live!"
(Fra sangen "enden av november" av Kaizers Orchestra)
Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:55   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Lurer på hvorfor det ikke er noen som har svart under Lindbergs sitt svar - eller tar det tid før de legger ut svarene?

Det tok et døgn før de modererte kommentarene. Joggu sa jeg debatt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:09   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Kari Jaquesson beklager.

Jeg synes i utgangspunktet det er veldig bra at hun beklager, men MÅ hun beklage på en sånn forbeholden måte?: "Nå beklager Jaquesson hvis Lindberg føler seg såret".
Men hun beklager selvfølgelig ikke om det ikke er tilfelle. Var det noen som oppfattet Lindberg som såret? Jeg kan ikke helt forestille meg at en seriøs lege og forretningsmann kun blander inn personlige følelser i en sånn sak, og i hvert fall ikke bare uttalte seg på vegne av seg selv. Tror jeg, da.
Og i forhold til hennes videre påstand om at det ikke var noen spesifikk kritikk av Fedon, så synes jeg det er merkelig å uttale seg alene om han. Det tidligere VG-debattinnlegget hennes oser ikke akkurat av dyp respekt ...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Kan man ikke ganske enkelt overse henne da? Om andre vil krangle, så får hun noe å bruke argumentene sine på. Om man ikke hører, så faller argumentene ned på steingrunn. Hun kan godt fortelle meg at lavkarbo suger og at det ikke virker. Fordi lavkarbo suger og virker ikke, ikke i hennes verden, og det er vel egentlig helt i orden, for jeg finnes ikke i hennes verden, og har heller ingen interesse av det.

Jeg tror det er farlig å overse henne. For det vil alltid rase inn heiarop fra tilhengerne, og sånne uttalelser trenger å bli balansert!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Kari har rett i en ting, å det er at tykke folk har spist for mye for å bli tykke.Untatt av de som har sykdom da selvfølgelig.

Dette henger jeg meg opp i stadig vekk. Jeg har lest flere av debattene. Først så raser man ut mot selvmedlidenheten til de late tjukkasene uten selvkontroll, og så slenger man inn en parantes med unntak for 'de med lavt stoffskifte og sånn, da'.
Det tok meg tjue år med sulting og skam men like forbannet ti-femten-tjue kilo overvekt før jeg fikk diagnosen min. Det er så mange mørketall med folk som spiser feil i forhold til sine genetiske/hormonelle forutsetninger som blir en del av nedslagsfeltet for meninger som Kari Jaquesson har gitt uttrykk for. Jeg ser for meg at følgene kanskje kan bli at de fortsetter med hvitknokeslanking i stedet for å ta den turen til legen og få tatt de blodprøvene!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 13:19   #46
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Bra innlegg Photo! Nok en gangJenta som kan å formulere seg.








streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:16   #47
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Er det bare jeg som må le når jeg kommer inn på denne tråden og oppdager boksen med "sponsede koblinger"?
Der står det så fint:
Book Kari Jaquesson Få overskudd i hverdagen! Book foredrag med Kari Jaquesson
www.athenas.no/Kari_Jaquesson

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:34   #48
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Trolltika, her.

Er det bare jeg som må le når jeg kommer inn på denne tråden og oppdager boksen med "sponsede koblinger"?
Der står det så fint:
Book Kari Jaquesson Få overskudd i hverdagen! Book foredrag med Kari Jaquesson
www.athenas.no/Kari_Jaquesson

hehe... smiler for meg selv hver gang

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:25   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

før jeg fikk diagnosen min.

Og skal man virkelig trenge å ha med seg legeattest for å bli trodd på at man ikke er lat og ubrukelig fordi man ikke ser ut som KJ?!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:31   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og skal man virkelig trenge å ha med seg legeattest for å bli trodd på at man ikke er lat og ubrukelig fordi man ikke ser ut som KJ?!

Ja, det er jo det ... Nettopp dette som gjør det skummelt å generalisere.
Ikke at jeg har lyst til å se ut som Kari Jaquesson, akkurat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tabloid TV2 11/10-10 - Trim-Kari sjokkerer de feite arnakristin Nyheter / media 0 11-10-10 18:51
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 12:30
Hva Er Det Som Feiler Meg hannahgamlem Induksjonen 26 14-12-04 10:04
Noen som vet hva som feiler meg? Iset Lavkarbo generelt 2 19-06-04 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no