Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

3 uker og ingen resultater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-09, 17:47   #1
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

3 uker og ingen resultater

Hei.

Jeg har spist kavkarbomat i nesten 3 uker men har ikke merket noen resultater. I starten hadde jeg litt vondt i magen men det har gått over.
Jeg har vært flink og holder meg unna brød, ris, pasta, sukker og sukkerholdige produkter, øl osv. med unntak av kaffe (er usikker på om kaffe er forbudt). Til lunch spiser også frukt - salat, brune bønner, tomat, agurk, litt mais og paprika.
Likevel har vekten min stått helt stille.
Det eneste som forandret seg er kolesterolnivået som har steget til over 7!
Hva skal jeg gjøre? Er ikke lavkarbodietten riktig for meg? Kan den være skadelig? Er det noe jeg gjør feil?

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 17:48   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Legg ut hva du spiser i løpet av en dag og hvor mange karbs du holder deg på så er det lettere å hjelpe deg
Skal du ned mye?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 17:51   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Ser det er fedon du har som filosofi. Har du lest godt om den?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 18:01   #4
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Prøv feks å følge meny-forslagene i Fedon sin bok. Jeg gikk ned veldig fort i begynnelsen- fulgte Fedon de første ukene. Veldig viktig å lese boken nøye. Du oppdager stadig nye ting Lykke til!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:16   #5
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ser det er fedon du har som filosofi. Har du lest godt om den?

Jeg har ikke lest noe om det, har i grunn lest kun det som står i forumet her og hørt på folk jeg kjenner som spiser lavkarbomat og som har mistet en del kilo.

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:18   #6
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Prøv feks å følge meny-forslagene i Fedon sin bok. Jeg gikk ned veldig fort i begynnelsen- fulgte Fedon de første ukene. Veldig viktig å lese boken nøye. Du oppdager stadig nye ting Lykke til!

Jeg lager mat etter oppskrifter fra dette forumet og diverse andre nettsteder som den her: http://www.foreldreportalen.no/forum...t=17459&page=2

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:24   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Da anbefaler eg at du låner bøker på bibiloteket og leser deg opp på Fedon, er viktig å vite hva man gjør med kroppen.
Teller du karbs? Skal du ned mye?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:26   #8
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Hei.

Jeg har spist kavkarbomat i nesten 3 uker men har ikke merket noen resultater. I starten hadde jeg litt vondt i magen men det har gått over.
Jeg har vært flink og holder meg unna brød, ris, pasta, sukker og sukkerholdige produkter, øl osv. med unntak av kaffe (er usikker på om kaffe er forbudt). Til lunch spiser også frukt - salat, brune bønner, tomat, agurk, litt mais og paprika.
Likevel har vekten min stått helt stille.
Det eneste som forandret seg er kolesterolnivået som har steget til over 7!
Hva skal jeg gjøre? Er ikke lavkarbodietten riktig for meg? Kan den være skadelig? Er det noe jeg gjør feil?

De som tar av veldig mye ganske fort er vel kanskje ofte i ketose. Og for å komme i ketose er det nok sannsynlig at du må kutte ut maisen og frukten. Kaffe kan du drikke. Mange av de oppskriftene her inne, hvis du ikke vet hvilken "retning" det hører til, er ganske fetende og det kan være grunnen til at kolesterolnivået går opp når du ikke er i ketose. Hvis du er i ketose vil kolesterolnivået ditt gå ned (så sant du får i deg nok grønnsaker minus for mye mais, erter, gulrøtter - du må sette deg litt inn i det)

Fedon ellers er vel en slankekur som er litt mer "normal" og da går man vel ikke så fort ned. Og med mindre jeg tar helt feil så er det vel ikke tenkt å bruke så mye fett i maten da. Oppskriftene inneholder mye fløte, rømme, ost, bacon etc - som jo ikke akkurat er slankende med mindre du faktisk er i ketose og trenger fett for å gå ned.

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men det var mine tanker da jeg leste innlegget ditt. OM du vil i ketose så finnes det sticks du kan få kjøpt for å måle dette - dersom du ikke vet hvilke sticks så kan du gå på apoteket og fortelle at du skal ha sticks for å måle ketoner i urinen - så vet de hva du skal ha.


Sist redigert av Kin : 22-09-09 kl 20:29. Årsak: .
Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:27   #9
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Legg ut hva du spiser i løpet av en dag og hvor mange karbs du holder deg på så er det lettere å hjelpe deg
Skal du ned mye?

Jeg leser nøye det som står på pakningene og kjøper kun mat med veldig lite karbohydrater. Jeg begynner dagen med ett "polarbrød" [1] med skinke, kanskje stekt egg, til lunsj spiser jeg salat (skinke, egg, salat, agurk, tomat, gulost, mais, bønner, fetaost og kanskje litt paprika), skjærgårdsild fra glass, noen ganger litt kjøttpålegg. Det hender at jeg også spiser en banan.
Til middag spiser jeg lavkarboretter som min flotte kone lager til meg som f.eks kyllingform med brokkoli [1]

[1]: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=17459

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:30   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Vil si at første målet er å lese deg opp og finne en vei du kan leve med. Dette er jo en livsstilsendring og da krever det litt forarbeid.

Lån bøker på biblioteket
Her er ett utvalg av bøker som kan være interessante + fedon sin bøker:
http://www.lchfnorge.no/lesestoff.html

Kolestorelt mitt har gått fra normalt til endel høyere på ketolyse og jeg har vært i ketose hele tiden så tror nok dette er litt indivduelt.

Men som Kin sier: Ligger du veldig høyt på fett og ikke teller karbs (ligger relativt høyt på dette også) så vil nok ikke resultatene komme.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:33   #11
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Da anbefaler eg at du låner bøker på bibiloteket og leser deg opp på Fedon, er viktig å vite hva man gjør med kroppen.
Teller du karbs? Skal du ned mye?

Jeg teller ikke karbs, jeg var overbevisst om at det var nok å holde seg til matvarene med lite karbohydrater uten å måtte være "hysterisk" ... Skal ned rundt 10 kilo, kanskje 15.

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:34   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Selv kan eg ikke spise brøderstatninger, da stopper vekta opp eller eg går opp.
Banan har relativ høy egenvekt og inneholder masse karbs så den ville jeg ha kuttet.
Synes også det ser ut som du spiser litt lite kanskje.

Kan eg spørre hvor mye du skal ned? Hvis det er få kg så tar det tid, har du mange vil jeg anbefale en bestemt filosofi som er strengere enn fedon.
Selv går eg på ketolyse men skal over på Fedon når eg en gang er ferdigslanket.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:37   #13
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Jeg teller ikke karbs, jeg var overbevisst om at det var nok å holde seg til matvarene med lite karbohydrater uten å måtte være "hysterisk" ... Skal ned rundt 10 kilo, kanskje 15.

Er nok dessverre ikke så enkelt alltid, frukt inneholder mye fruktose og dette skal man være forsiktig med, er nok kun Fedon som tillater noe frukt i sin filosofi.
Anbefaler deg å spise kjøtt, fisk, grønnsaker som vokser over jorda (de som vokser under inneholder mye mer karbs), ikke mais, ei heller frukt for å se om dette kan løsne.
Hvis du har mulighet til å kutte brøderstatningen ville jeg også prøvd det.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:46   #14
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Vil si at første målet er å lese deg opp og finne en vei du kan leve med. Dette er jo en livsstilsendring og da krever det litt forarbeid.

Lån bøker på biblioteket
Her er ett utvalg av bøker som kan være interessante + fedon sin bøker:
http://www.lchfnorge.no/lesestoff.html

Kolestorelt mitt har gått fra normalt til endel høyere på ketolyse og jeg har vært i ketose hele tiden så tror nok dette er litt indivduelt.

Men som Kin sier: Ligger du veldig høyt på fett og ikke teller karbs (ligger relativt høyt på dette også) så vil nok ikke resultatene komme.

Jeg har faktisk hørt at kolesterolen kan gå opp dersom du er i ketose og ikke får i deg nok grønnsaker. Så spis grønnsakene dine "gutt" men jeg vet ikke. Jeg er nok litt sånn at jeg måler om jeg er i ketose, og ellers gjør jeg som jeg vil. Og det funker for meg. Planlegger en mer omfattende livsstilsendring etterpå, når jeg er der jeg vil og får motivasjon til å planlegge måltider. Planlegging er mitt store problem og jeg må være skikkelig motivert og ha grunn til det - så inntil videre er ketose en perfekt diett for slike som meg som dessverre spiser få måltider.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:48   #15
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Er nok dessverre ikke så enkelt alltid, frukt inneholder mye fruktose og dette skal man være forsiktig med, er nok kun Fedon som tillater noe frukt i sin filosofi.
Anbefaler deg å spise kjøtt, fisk, grønnsaker som vokser over jorda (de som vokser under inneholder mye mer karbs), ikke mais, ei heller frukt for å se om dette kan løsne.
Hvis du har mulighet til å kutte brøderstatningen ville jeg også prøvd det.

Det positive er at jeg ikke har gått opp i vekt med så mye fet mat. Jeg skal kutte ut mais og frukt, det er enkelt. Er det da nok for å komme i ketose og miste de overflødige kiloene? Med brøderstatning mener du "polarbrøet" som jeg spiser? For den er det kun lavkarboprodukter i. Med andre ord fett.

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:59   #16
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Det positive er at jeg ikke har gått opp i vekt med så mye fet mat. Jeg skal kutte ut mais og frukt, det er enkelt. Er det da nok for å komme i ketose og miste de overflødige kiloene? Med brøderstatning mener du "polarbrøet" som jeg spiser? For den er det kun lavkarboprodukter i. Med andre ord fett.

For å komme i ketose, anbefaler eg deg å telle karbs. Menn skal ligge på ca 20 g karbs for dag og disse helt fra grønnsaker og litt meieriprodukter. Ikke ligg under, det har ingen hensikt.
Siden eg ikke vet mengdene av det du spiser kan eg derfor ikke svare på om det holder å komme i ketose av det.
Anbefaler deg å lese på ketolysedelen på forumet.

www.ketolyse.no og www.lchfnorge.no er sider med god info.

Brøderstatning så mener eg polarbrødet ja, kruskakli og den typer varer funker ikke på meg iallefall Men det kan godt hende at det ikke er noe problem for deg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:01   #17
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Det positive er at jeg ikke har gått opp i vekt med så mye fet mat. Jeg skal kutte ut mais og frukt, det er enkelt. Er det da nok for å komme i ketose og miste de overflødige kiloene? Med brøderstatning mener du "polarbrøet" som jeg spiser? For den er det kun lavkarboprodukter i. Med andre ord fett.

Sånn kjapt. Drikk mye vann, gjerne med kullsyre fordi at ketose gjør at du mister mye salter i kroppen. Spis helst litt vitaminer. Spis salat - så mye du vil med grønnsaker fra over jorden som hun sier over her. Spis fet mat, helrømme, fløte, ost, bacon etc. MÅL om du er i ketose ved ketosestick - jeg vil anbefale deg to dager før du måler fordi det tar ofte så lang tid. Du ser med en gang om du er i ketose fordi da blir sticken rosa eller lilla. Drikk mye vann. Paranøtter er gode. HOld deg borte fra alt som heter brød. Spis rent kjøtt. Og mens du starter på en så lettvindt måte - les om ketolysekuren det står mye på nett. Så får du vite litt mer om variasjoner, osv. For å være i ketose, i starten, skal du som mann ikke ha mer enn 20 karb til dagen - og dersom du spiser for mager kost så tar du ikke av. Du skal altså ha lite karbohydrater og mye fett. Fett, protein, grønnsaker og vitaminer. Og alltid masse, masse vann. Skal du ha alkohol blir det rød eller hvitvin.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:01   #18
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Her forresten funnet denne linken som beskriver ketosetilstand og matvarene man kan spise: http://www.lommelegen.no/375619/ketose-og-slanking
Dvs. at jeg spiser riktig unntatt bananer og mais. Jeg tror at jeg fremdeles befinner meg i en lipolyse-tilstand, et skritt fra ketose

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:05   #19
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Her forresten funnet denne linken som beskriver ketosetilstand og matvarene man kan spise: http://www.lommelegen.no/375619/ketose-og-slanking
Dvs. at jeg spiser riktig unntatt bananer og mais. Jeg tror at jeg fremdeles befinner meg i en lipolyse-tilstand, et skritt fra ketose

Anbefaler deg å droppe brødet og frukten og maisen - sjekk så etter to dager om du ikke tisser rosa - deretter er du i. Du vil antageligvis få litt vondt i hodet når du går inn i ketose, kanskje føle deg litt slapp - det er helt normalt. Men jeg anbefaler deg også å lese mye mer om ketolyse. Det er viktig å sette seg inn i dette - skikkelig. For de tingen vi sier er alt for lettvint. Men det er også lett å lese seg til. Finne gode råd og gode oppskrifter

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:06   #20
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Sånn kjapt. Drikk mye vann, gjerne med kullsyre fordi at ketose gjør at du mister mye salter i kroppen. Spis helst litt vitaminer. Spis salat - så mye du vil med grønnsaker fra over jorden som hun sier over her. Spis fet mat, helrømme, fløte, ost, bacon etc. MÅL om du er i ketose ved ketosestick - jeg vil anbefale deg to dager før du måler fordi det tar ofte så lang tid. Du ser med en gang om du er i ketose fordi da blir sticken rosa eller lilla. Drikk mye vann. Paranøtter er gode. HOld deg borte fra alt som heter brød. Spis rent kjøtt. Og mens du starter på en så lettvindt måte - les om ketolysekuren det står mye på nett. Så får du vite litt mer om variasjoner, osv. For å være i ketose, i starten, skal du som mann ikke ha mer enn 20 karb til dagen - og dersom du spiser for mager kost så tar du ikke av. Du skal altså ha lite karbohydrater og mye fett. Fett, protein, grønnsaker og vitaminer. Og alltid masse, masse vann. Skal du ha alkohol blir det rød eller hvitvin.

Supert, skal kjøpe ketonstix i morgen. Jeg har merket at kroppen trenger MYE mer vann enn den pleide før. Jeg spiser 3 måltider om dagen. Er det anbefalt å spise oftere?

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:08   #21
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Men det kommer også ann på mengdene, anbefaler deg å ta en titt på de linkene eg la ut.
Er endel som kan være i ketose på 50 g karbs, men man går ikke automatisk ned i vekt.
Telling av karbs er alfa og omega i begynnelsen mener eg og når dette sitter i fingrene kan man la være å veie maten.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:10   #22
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Supert, skal kjøpe ketonstix i morgen. Jeg har merket at kroppen trenger MYE mer vann enn den pleide før. Jeg spiser 3 måltider om dagen. Er det anbefalt å spise oftere?

Det er nok anbefalt å spise ofte slik at du legger til deg gode vaner. Men når du er i ketose har det faktisk ikke noe å si. Når du er i ketose forbrenner kroppen fett og protein på en avansert måte jeg ikke kan forklare. Men det er da slik at du har nok energi til det du har spist er oppbrukt - antall måltider har da mindre og si, mens det som er viktig er at du til sammen har spist nok. Du mister også sultfølelse når du er i ketose, noe som gjør at du ikke spiser for mye - spis til du er mett.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:15   #23
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Det er nok anbefalt å spise ofte slik at du legger til deg gode vaner. Men når du er i ketose har det faktisk ikke noe å si. Når du er i ketose forbrenner kroppen fett og protein på en avansert måte jeg ikke kan forklare. Men det er da slik at du har nok energi til det du har spist er oppbrukt - antall måltider har da mindre og si, mens det som er viktig er at du til sammen har spist nok. Du mister også sultfølelse når du er i ketose, noe som gjør at du ikke spiser for mye - spis til du er mett.

Du blir mett pga fettet i kosten og dermed spiser du kun når du er sulten, om det er 1 eller 5 ganger så spiller det ingen rolle.
Du skal kun spise når du er sulten og stoppe når du er passelig mett.
Å spise hver 3.time er ikke vanlig på ketolyse slik som ett såkalt "normalt" norsk kosthold.
Når du er i ketose så er du i konstant fettforbrenning og dermed trenger du ikke mat for å holde oppe forbrenninga gjennom dagen fordi du forbrenner fett og ikke karbs.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:19   #24
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Men det kommer også ann på mengdene, anbefaler deg å ta en titt på de linkene eg la ut.
Er endel som kan være i ketose på 50 g karbs, men man går ikke automatisk ned i vekt.
Telling av karbs er alfa og omega i begynnelsen mener eg og når dette sitter i fingrene kan man la være å veie maten.

Helt enig - MÅ telle karbohydrater, men på den annen side - er du i ketose så er du i ketose og forbrenner på den måten. MEN, noen ganger går ikke vekten ned og da må man prøve å evt øke fettinntak, kanskje prøve om det kan være på grunn av at man ikke kan drikke sukkerfri brus etc. Noen ganger kan kroppen oppfatte stoffer som sukker og da ikke ta av selv om man er i ketose.

Men jeg tror at hvis du i utgangspunktet spiser rene kjøttvarer (altså ikke karbonader som er blandet før de steker etc), de feiteste meierivarene og salat som vi har forklart - så vil du ikke overstige 20 karbohydrater - tvert om er det mulig du får litt for lite karbohydrater på den måten. Egg kan du også spise ganske mye av og tomater... spiser du et par tomater til dagen er det helt greit.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:22   #25
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

OK, takk folkens, da er motet oppe igjen og jeg ser fram til å virkelig begynne å få fart i forbrenningsannleget!

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
høy kolosterol, ingen resultat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags resultater ga ED for deg? Avjo Eurodiett 54 10-08-10 10:43
RESULTATER: Ned 10 kg til jul ketomamma Ketolysekuren 159 20-11-09 13:50
Ingen nedgang etter to uker klompenmio Ketolysekuren 9 16-09-09 10:28
Resultater N3rfh3rd Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 29-04-08 12:46
Pilates og resultater Kanari Trening 16 09-05-07 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no