Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 15:04   #1
remern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
remern er ny på veien
Lightbulb

Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Ja det er mulig det er et litt "ovapå" og påstå dette, men nå skal dere høre!

Min bestefar på 71 år har halvert medesininntaket sitt etter lakarbo, diabetes medesiner tar han ikke lenger!
Følsom tarm er et generelt problem i familien, men for dem som ikke lenger spiser søppelmat, er magen helt fin igjen....
Jeg har diagnosen MS og er idag totalt symptomfri!!!

Do i need to say more?

__________________
http://karbofri.wordpress.com/
remern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:09   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Det er helt supert at så mange opplever drastisk bedring i sykdomsbilde med lavkarbokosthold.

Men, for å balansere bildet litt; jeg har selv levd lavkarbo i 1,5 år, og iløpet av samme tidsperiode utviklet symptomer/smerter/betennelser som har plassert meg i en MS-utredning, selv. Vil bare understreke at det ikke er alle som blir vidunderlig sykdomsfrie - farlig å love mirakelkurer.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:30   #3
remern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
remern er ny på veien
Talking

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er helt supert at så mange opplever drastisk bedring i sykdomsbilde med lavkarbokosthold.

Men, for å balansere bildet litt; jeg har selv levd lavkarbo i 1,5 år, og iløpet av samme tidsperiode utviklet symptomer/smerter/betennelser som har plassert meg i en MS-utredning, selv. Vil bare understreke at det ikke er alle som blir vidunderlig sykdomsfrie - farlig å love mirakelkurer.

Kansje fordi du har levd såpass mange år på feil kosthold og at det vil ta lengre tid før kroppen blir riktig balansert igjen Tenk positivt!

__________________
http://karbofri.wordpress.com/
remern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:44   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av remern, her.

Kansje fordi du har levd såpass mange år på feil kosthold og at det vil ta lengre tid før kroppen blir riktig balansert igjen Tenk positivt!

Sa ikke at jeg ikke tenker positivt - men synes det er viktig å formidle at folk er forskjellige, og ikke skape forventninger som kanskje ikke alltid innfris. Men som sagt, det er supert at kostholdet har så positiv effekt for så mange!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:35   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Hurra for bestefar og andre som er blitt bedre!

Jeg ville heller sagt at lav/null karbo kurerer en del SYMPTOMER - fordi man vil vel alltid ha dia2 feks om man endrer kostholdet tilbake til høykarbo... Min far har også halvert dia2 medisinen sin - bare vha kosthold, og jeg er kvitt 95% av chrons-magesymptomene vha kostholdet. Dessverre vil jeg nok alltid ha chrons - siden jeg de få gangene jeg spiser "feil" (feks en vanlig sjokolade" blir veeeeldig akutt dårlig i magen

157 - jeg har nå også bedt legen om utredning for MS - jeg var "stabil" i et års tid på lavkarbo - men nå siden oktober har jeg vært j... dårlig. Og jo mer jeg leser om MS - jo mer stemmer det overens, spesielt dette med at det går i bølgedaler. Nå er jeg helt utslått, nummen over hele kroppen og det har begynt å bevege seg til ansiktet. Skal se om jeg finner en MS-tråd her inne, for nå synes jeg det begynner å bli litt skummelt...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:46   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

157 - jeg har nå også bedt legen om utredning for MS - jeg var "stabil" i et års tid på lavkarbo - men nå siden oktober har jeg vært j... dårlig. Og jo mer jeg leser om MS - jo mer stemmer det overens, spesielt dette med at det går i bølgedaler. Nå er jeg helt utslått, nummen over hele kroppen og det har begynt å bevege seg til ansiktet. Skal se om jeg finner en MS-tråd her inne, for nå synes jeg det begynner å bli litt skummelt...

Dessverre er jo MS et veritabelt tårn av symptomer som ligner og overlapper med voldsomt mye annet. Legene og jeg hadde liksom slått oss til ro med ME-diagnosen først, for utmattelse og kognitiv svikt og diverse - men så fikk jeg plutselig optikusnevritt for et år siden, som stort sett alltid fører videre til undersøkelser med tanke på MS eller en håndfull andre nevrologiske lidelser. I tillegg finnes sykdommen i relativt nær familie, så... hvem vet.

En nevrologisk utredning er nok på sin plass for deg i alle tilfelle, Nerthus! Som sagt så er det jo så mye som overlapper, jeg skulle tro du ble henvist til en indremedisiner/endokrinolog også, for stoffskifte-undersøkelse? Eller eventuelt ME-diagnostikk og sånt, æsj. Lykke til, i alle fall!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:12   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Dessverre er jo MS et veritabelt tårn av symptomer som ligner og overlapper med voldsomt mye annet. Legene og jeg hadde liksom slått oss til ro med ME-diagnosen først, for utmattelse og kognitiv svikt og diverse - men så fikk jeg plutselig optikusnevritt for et år siden, som stort sett alltid fører videre til undersøkelser med tanke på MS eller en håndfull andre nevrologiske lidelser. I tillegg finnes sykdommen i relativt nær familie, så... hvem vet.

En nevrologisk utredning er nok på sin plass for deg i alle tilfelle, Nerthus! Som sagt så er det jo så mye som overlapper, jeg skulle tro du ble henvist til en indremedisiner/endokrinolog også, for stoffskifte-undersøkelse? Eller eventuelt ME-diagnostikk og sånt, æsj. Lykke til, i alle fall!

Legen holder på å legge en plan for videre henvisninger, hun bare lurer litt på hvor hun skal begynne hehe Takk for lykkønskninger!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 16:18   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Jeg har ikke spesiell kunnskap på MS men jeg har fått med meg at symptomene man får på aspartamintoleranse ligner veldig på MS-symptomer, noe å ha i bakhodet hvis legen mener du kan ha MS.

Ellers: Hurra for alle som blir friskere av lavkarbo!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:07   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg har ikke spesiell kunnskap på MS men jeg har fått med meg at symptomene man får på aspartamintoleranse ligner veldig på MS-symptomer, noe å ha i bakhodet hvis legen mener du kan ha MS.

Ellers: Hurra for alle som blir friskere av lavkarbo!

Takk, det skal jeg huske på. Har ikke i meg noe særlig med aspartam som jeg vet om da... - og symptomene har jeg hatt stort sett hele livet i større eller mindre grad.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:49   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Dette er glimrende å høre! Jeg har selv blitt kvitt migrene (på grensen til invalidiserende) og helt fri fra allergi mot pelsdyr, pollen, nøtter og sitrus! Det er utrolig stas.
Jeg har også antagelig unngått å få diabetes, ettersom jeg fikk vite at jeg var insulinresistent før jeg la om kostholdet.
Men det er heller ikke bare rosenrødt for min del. Jeg har hypothyerose, og holder den forsåvidt i sjakk med strikt lavkarbokosthold, men livet mitt er fortsatt ganske preget av det. Med det sagt, så tror jeg at det hadde vært mye verre uten dette kostholdet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 16:31   #11
Sukrin
Juniormedlem
 
Sukrin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Sukrin er på en erverdig vei

Sv: Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Holder på å lese "Frisk med Lavkarbo" av Dr Sofie Hexeberg. Der står det masse om mange sykdommer man blir bedre/frisk av med lavkarbo. Fantastisk lesing + gode forklaringer på hvorfor. Virkelig å anbefale!

(jeg lånte den på biblioteket. et tips til de som ikke vil kjøpe)

Sukrin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 18:34   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av Sukrin, her.

Holder på å lese "Frisk med Lavkarbo" av Dr Sofie Hexeberg. Der står det masse om mange sykdommer man blir bedre/frisk av med lavkarbo. Fantastisk lesing + gode forklaringer på hvorfor. Virkelig å anbefale!

(jeg lånte den på biblioteket. et tips til de som ikke vil kjøpe)

Sykdommer man KAN bli bedre av med lavkarbo..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:35   #13
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Jeg ble kvitt munnherpes det blusser bare opp når jeg har skeia ut i noen dager...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:42   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Jeg ble kvitt munnherpes det blusser bare opp når jeg har skeia ut i noen dager...

Hmmm. Så flott!! Guttungen er plaget med det! Munnherpes ligger jo latent i kroppen hos de fleste og bryter ut når kroppen er stresset. Kanskje kroppen din er nå via lavkarbo mindre stresset?? Bortsett fra de gangene du skeier ut??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:02   #15
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lav/nullkarbo kurerer sykdommer!

Ja det kan hende! Men jeg var en uke i syden og det blåste konstant. Kom hjem og våknet dagen etter med herpes på hele munnen. Det var vondt!!! Jeg brukte ikke noe på leppene... Burde jo det men. Før syntes jeg at jeg fikk herpes så fort jeg brukte lipgloss, pomade og sånn. Får ikke det nå

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økt helserelaterte sykdommer Opheliia Generell ernæringsdebatt 2 12-10-10 10:03
Hvordan avslutte en nullkarbo diett? Saihtam Spørsmål og svar 1 05-12-09 17:55
Lavkarbo og sykdommer Cayamor Lavkarbo generelt 1 17-08-09 20:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no