Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Har virkelig kalorier ingen betydning?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-11, 15:30   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Har virkelig kalorier ingen betydning?

Hei!

Dere som følger LCHF og fører dagbok på diett.no etc...hvor mange kcal i snitt får dere i dere daglig?

Når jeg spiser når jeg er suten, og spiser meg passe mett så ligger jeg på ca 2000 kcal daglig. Syns det bare høres mye ut..
Nå kjører jeg på med 1500kcal daglig og en e% på 75fett,20proteiner og 5karbo.
for å se om det har noe betydning hvor mye jeg spiser. Jeg klarer å spise meg mett fordi om jeg har kutta ned ca 500kcal .

Jeg har hatt stillstand i 1 mnd.

Noen som har erfaring med stillstand, vektnedgang, vektoppgang alt etter som hvor mye kcal du spiser?

All erfaring taes imot med stor TAKK

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:37   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Jeg lå på ca 1700 kcal med en fettandel på rundt 70% og gikk greit men sakte ned. Nådde et platå og som et eksperiment kjørte jeg opp inntaket til rundt 2200 kcal (lå oftere over enn under) og en fettandel på rundt 80% og raste ned nesten 5 kilo på en måned. Så man skal ikke alltid se seg blind på kaloriene, og noen ganger er det opp man må, og ikke ned

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:42   #3
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg lå på ca 1700 kcal med en fettandel på rundt 70% og gikk greit men sakte ned. Nådde et platå og som et eksperiment kjørte jeg opp inntaket til rundt 2200 kcal (lå oftere over enn under) og en fettandel på rundt 80% og raste ned nesten 5 kilo på en måned. Så man skal ikke alltid se seg blind på kaloriene, og noen ganger er det opp man må, og ikke ned

Jøss! Ja har hørt enkelte andre også snakke om dette....veldig spennende og veeeldig uvandt det man har hørt og er oppvokst med hele livet

Jeg sliter nok mere med å øke matmengden , enn den såkalte fettskrekken. Det er noe integrert i meg som har en tendens til å fokusere på kalorier..

Jeg skal forsøke å spise når jeg er sulten og til jeg er passe mett..slik jeg gjorde i starten. Da blir det ikke det store stresset som når man MÅÅÅ følge kaloribegrensning. Jeg spiser nemlig en god del mere når jeg følger kroppens signaler

Men det er skummelt å slippe kontrollen! får bare ha en god porsjon MOT og tolmodighet så får jeg bare prøve meg frem

Takk for svar

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:08   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Jeg går heller ikke ned om jeg ligger for lavt, da jeg gikk ned på det meste kunne jeg ligge på 3-3500 kcal

For meg er fordelinga viktigere enn anntal kcal.

Men, andre må holde styr på kcal for å gå ned, er irriterende nok individuelt...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:12   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Men, andre må holde styr på kcal for å gå ned, er irriterende nok individuelt...

Ja tenk om det hadde vært en oppskrift som kunne garantere suksess for alle

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:42   #6
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg går heller ikke ned om jeg ligger for lavt, da jeg gikk ned på det meste kunne jeg ligge på 3-3500 kcal

For meg er fordelinga viktigere enn anntal kcal.

Men, andre må holde styr på kcal for å gå ned, er irriterende nok individuelt...

Huff, ja.. man må liksom eksperimentere å prøve seg frem selv
Det funka i alle fall ikke å begrense seg i kalorier, så jeg kommer til å spise når jeg ser sulten, og spise meg passe mett noe som er en liten utfordring i seg selv ettersom jeg tidligere har oversett metthetsfølelsen og overspist eller spist når jeg ikke er sulten. Tror jeg må lære meg å lytte mere til kroppen...

Til frokost i dag fikk jeg i meg 1300Kcal OMG! og er enda stappmett!
Tror det blir seeent på kveld til jeg blir sulten igjen

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:53   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja tenk om det hadde vært en oppskrift som kunne garantere suksess for alle

Den som finner den metoden blir rik!

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Huff, ja.. man må liksom eksperimentere å prøve seg frem selv
Det funka i alle fall ikke å begrense seg i kalorier, så jeg kommer til å spise når jeg ser sulten, og spise meg passe mett noe som er en liten utfordring i seg selv ettersom jeg tidligere har oversett metthetsfølelsen og overspist eller spist når jeg ikke er sulten. Tror jeg må lære meg å lytte mere til kroppen...

Til frokost i dag fikk jeg i meg 1300Kcal OMG! og er enda stappmett!
Tror det blir seeent på kveld til jeg blir sulten igjen

Vet du, jeg synes det høres lurt ut!

Senk skuldrene og lytt til kroppen! Du vil mest sannsynlig oppleve at du har dager hvor du spiser som en gærning, for så å få dager hvor mat er rimelig lite interessant...

Blir spennende å se hva som fungerer for akkurat deg! Hold oss oppdatert da

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:20   #8
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Den som finner den metoden blir rik!


Vet du, jeg synes det høres lurt ut!

Senk skuldrene og lytt til kroppen! Du vil mest sannsynlig oppleve at du har dager hvor du spiser som en gærning, for så å få dager hvor mat er rimelig lite interessant...

Blir spennende å se hva som fungerer for akkurat deg! Hold oss oppdatert da

Jepp! Det skal jeg

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:37   #9
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Huff, ja.. man må liksom eksperimentere å prøve seg frem selv
Det funka i alle fall ikke å begrense seg i kalorier, så jeg kommer til å spise når jeg ser sulten, og spise meg passe mett noe som er en liten utfordring i seg selv ettersom jeg tidligere har oversett metthetsfølelsen og overspist eller spist når jeg ikke er sulten. Tror jeg må lære meg å lytte mere til kroppen...

Til frokost i dag fikk jeg i meg 1300Kcal OMG! og er enda stappmett!
Tror det blir seeent på kveld til jeg blir sulten igjen

Hva spiste du da?
Jeg har også ahtt stillstans nå i 2 1/2 (heller gått litt opp) og jeg har også vært redd for disse kaloriene. Synnes det hører skummelt ut å få i seg så mye kalorier men kanskje jeg også burde prøve.
Trenger litt matideer!

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:54   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Det høres ut som du gjør dette helt, helt korrekt. Ikke fortvil nå allerede om ikke vekta går ned nå, dette kan nemlig skje i rykk og napp. Ingenting er bedre for kroppen enn å spise etter sult og metthets-signalene. Å eksperimentere med mer eller mindre høres for meg ufornuftig ut siden du skal leve med dette som et naturlig kosthold uten stress i lang tid. Jeg synes du skal vente og se. Om du skal ned bare få kg tar det lengre tid, men du kommer dit du skal. Stol på kroppen din.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 22:36   #11
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Hva spiste du da?
Jeg har også ahtt stillstans nå i 2 1/2 (heller gått litt opp) og jeg har også vært redd for disse kaloriene. Synnes det hører skummelt ut å få i seg så mye kalorier men kanskje jeg også burde prøve.
Trenger litt matideer!

frokost:
BACONRULL
3 egg 245 kcal
70g kremfløte 253 kcal
50g Fiberfin 65 kcal
2ss Setersmør 103 kcal
75g Rømme, seterrømme, 35% 248 kcal
80g Jarlsberg Ost 281 kcal
80g Smårettbacon 152 kcal
30g agurk 3 kcal
30g tomat 4 kcal

Lagde pannekaker av egg,fiberfin og fløte som jeg stekte i smør Inni pannekakene( 3stk) rulla jeg bacon,agurk tomat ost og rømme.

NAm nam!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 22:37   #12
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Har virkelig kalorier ingen betydning?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det høres ut som du gjør dette helt, helt korrekt. Ikke fortvil nå allerede om ikke vekta går ned nå, dette kan nemlig skje i rykk og napp. Ingenting er bedre for kroppen enn å spise etter sult og metthets-signalene. Å eksperimentere med mer eller mindre høres for meg ufornuftig ut siden du skal leve med dette som et naturlig kosthold uten stress i lang tid. Jeg synes du skal vente og se. Om du skal ned bare få kg tar det lengre tid, men du kommer dit du skal. Stol på kroppen din.

Så bra! alltid godt med inspill.

Jeg skal ned 9 kg til, har en bmi på 31,5 nå.
Får bare smøre seg med tolmodighet

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig kost, ingen diett, ingen utskeielser BitTorres Andre dietter 17 19-07-11 15:29
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 15:07
Soyaprotein -har merke noe betydning? muskatt Spørsmål og svar 4 19-04-09 23:42
Fettets betydning ved ketolyse Søster Spørsmål og svar 25 19-06-08 16:42
Er det virkelig så mange kalorier i denne smoothien?? Iset Generell ernæringsdebatt 8 29-03-05 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no