Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Angående måltider, lurer på noe

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-13, 19:08   #1
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Angående måltider, lurer på noe

hei på dere, før dere begynte på lavkarbo, spiste dere da 2-3 måltid da og? er det slik at det bare er på lavkarbo at det holder med 3 måltid eller går det bra ellers også utenom lavkarbo om dere skjønner, er så mange som sier at man må spise 5-6 måltider om dagen osv

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 19:44   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: angående måltider, lurer på noe

2-3måltider på høykarbo går kun om jeg skulle være et sted der jeg har oppmålt mat for så og så mange mange dager. Jeg blir kjempesulten på høykarbo, som i sulten døgnet rundt og tenker kun på mat hele tiden.

På lavkarbo er 2-3 måltider helt OK.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 19:56   #3
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: angående måltider, lurer på noe

nå tenker jeg for å gå ned i vekt generelt, det har jo vært så mye snakk om det med at det bare er tull med mange måltider, at det holder med 3 måltider liksom, jeg merket at jeg tidligere ble stresset da jeg måtte tenke på å spise måltid hver 3 time liksom

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 22:33   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: angående måltider, lurer på noe

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

nå tenker jeg for å gå ned i vekt generelt, det har jo vært så mye snakk om det med at det bare er tull med mange måltider, at det holder med 3 måltider liksom, jeg merket at jeg tidligere ble stresset da jeg måtte tenke på å spise måltid hver 3 time liksom

Spis når du er sulten, stopp når du er passe mett For det meste spiser jeg bare en gang om dagen,noen ganger to om jeg er sulten om morgenen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 23:25   #5
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: angående måltider, lurer på noe

men er vel ikke sunt med 1 måltid hvis man IKKE spiser lavkarbo?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 07:54   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: angående måltider, lurer på noe

Så lenge man får i seg nok mat pr dag så spiller egentlig ikke antall måltider noen rolle. Men ett måltid daglig på høykarbo blir veldig stort, og vil dessuten trigge sulten unødig mye på grunn av blodsukkerstigningen. Så på høykarbo er det vel hyppige måltider som er tingen, da holder du blodsukkeret stabilt høyt. TIl motsetning til lavkarbo, der man bevisst holder blodsukkeret stabilt lavt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 10:53   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: angående måltider, lurer på noe

De fleste jeg kjenner som har gått ned i vekt på vanlig kosthold, har sverget til 'lite, men ofte'-metoden. Om det er 3 eller 6 måltider spiller nok ingen rolle, det er vel mest for å holde sulten i sjakk.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 07:23   #8
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Angående måltider, lurer på noe

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

hei på dere, før dere begynte på lavkarbo, spiste dere da 2-3 måltid da og? er det slik at det bare er på lavkarbo at det holder med 3 måltid eller går det bra ellers også utenom lavkarbo om dere skjønner, er så mange som sier at man må spise 5-6 måltider om dagen osv

Jeg spiste 4-5 måltider på høykarbo og 4-5 måltider på lavkarbo. Magen min klarer ikke så store måltider så 2-3 måltider for dag gjør meg kjempedårlig. Lykke til med utprøving!

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her og lurer på en ting angående mengde karber i et brød nadine Spørsmål og svar 12 27-03-11 15:11
Lurer på noe angående fett 100til75 Ketolysekuren 3 06-02-11 23:10
Angående antall måltider og matmengde MAR Ketolysekuren 3 01-07-10 12:16
Jeg lurer på noe angående lollypopbrødet annabanana Ketolysekuren 4 15-05-08 18:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no