Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-08, 16:44   #1
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

Hvilket/hva er det beste å spise hvis man overhodet ikke kan få ta i lavkarbo?

Er det verre med rundtstykke enn sjokolade?

Eller er det bedre med en banan eller annen frukt..

Tenker egentlig ikke på det som ett helt måltid, mer som mavefyll, før man kommer hjem og kan spise skikkelig. Kanskje bare noen biter av noe, mens maven rumler i vei..

Eller skal jeg snu, og spør: hva er det værste man kan spise i en sånn situasjon?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 17:01   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: mellommat/raskt måltid. hva er best?

ikke få tak i lavkarbo mat, men får tak i rundstykker og sjokolade,
da tenker jeg at det er umulig... hhehe
Er det i settinger hvor man ikke kan komme fra og det KUN er rundstykker og sjoklolade? da ville jeg gått for rundstykke hvis jeg ABSOLUTT måtte.

men... da hadde jeg sikkert toppet det med sjokolade etterpå hehe

er det rundstykker ett sted, er det gjerne også påleg, pålegg er lavkarbo.

Litt usikker på hvilken setting det er snakk om? for hvis det er på vei hjem fra jobb, med handling og slikt får man jo tak i masse.
Eller hvis det er tidsnød fra det ene til det andre, så ville jeg stoppet på bensinstasjon og kjøpt meg pølse isteden for rundstykke eller sjokolade.

dette var rotete svart... hehe

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 17:07   #3
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: mellommat/raskt måltid. hva er best?

kjøp deg noen lavkabosjokolader å ha liggende..
men man får jo alltid tak på lavkarbo.. og om nøden er stor, kjøp deg en pølse eller noe...

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 17:27   #4
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: mellommat/raskt måltid. hva er best?

Hei! Jeg skjønner hva du mener! På bøgda er det ikke alle butikker som har like mye som er enkelt å ta med seg i farten, f.eks. atkins-barer! Og å maule pålegg i bilen hjem er kanskje ikke det som frister mest.. En gang jeg holdt på å døøø av sult (helt seriøst asså...) så kjøpte jeg meg en pakke mandler.. spiste ikke hele pakka selvfølgelig, men godt med noe for å stoppe rumlinga

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 23:25   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

jau jau det finnes mye godt som er lavkarbo, og som man får fatt i her,
litt rotete forklart eller spurt men,
det er vel slik at andre ting frister mer...
Men har spist bacon pølse eller grill, uten brød. og selvsagt kan man spise pålegget
og ikke rundstykke hehe

Takk for svar, da dropper jeg bananer og slikt. (som jeg ikke spiser likevel)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:46   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

hehe, skjønner du ikke er helt fornøyd

men det er vanskelig å anbefale noe annet når du følger ketolyse.

men hvis man skal se lavkarbo i helhet er det bedre med annen frukt enn banan og druer.

bedre med knekkebrød eller fedonbrød enn sjokolade.

tror du veit disse svarene selv, håpet kanskje på .. litt ække så farlig

Du spør litt rotete ja. Høres mest ut som du er etter noe du kan spise i farta når som helst, ikke en setting der du har NULL valg

du kan jo prøve deg på fedon kosthold? da kan du plutselig spise frukt og noe brød.

ble rotete svar også dette

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 11:52   #7
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

jau jau det finnes mye godt som er lavkarbo, og som man får fatt i her,
litt rotete forklart eller spurt men,
det er vel slik at andre ting frister mer...
Men har spist bacon pølse eller grill, uten brød. og selvsagt kan man spise pålegget
og ikke rundstykke hehe

Takk for svar, da dropper jeg bananer og slikt. (som jeg ikke spiser likevel)

Mister heller ikke du sulen på denne dietten?Min redning er baconcrisp

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 21:58   #8
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

nå vel, jeg er nok bare lei.. og syns det er så vanskelig nå når jeg jobber.
Da jeg var hjemme, kunne jeg lage egg og bacon, kylling osv..
men nå må jeg ha matpakke og det er ikke lett. Jeg vet godt hva jeg kan lage,
men det frister ikke på jobb..
Så ikke bry dere så mye om tullet mitt
Jeg skal komme sterkere tilbake etterhvert..

men takk for fine (og morsomme) svar

Jeg skal ikke spise brød og banan hehe...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 22:00   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

hehe...

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 23:01   #10
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

Det viktigste på ketolyse, for min del, har vært planlegging. Jeg lager alltid klar frokost og lunsj dagen før, uten unntak. Da slipper jeg dette problemet. Ved noen anledninger har jeg likevel bevisst kjøpt en Atkinsbar eller to, men det har jeg ikke for vane å gjøre. Det går også an å ha en liten boks med assorterte nøtter i veska til nødstilfeller, det duger godt.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:44   #11
krill
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 7
krill er på en erverdig vei

Sv: mellommat/raskt måltid. hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

kjøp deg noen lavkabosjokolader å ha liggende..
men man får jo alltid tak på lavkarbo.. og om nøden er stor, kjøp deg en pølse eller noe...

Hvor får du tak i lavkarbosjokolade? Er så sugen på sjokolade nå (p.g.a. den månedlige)

krill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:02   #12
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

Hvis butikken har ferskvaredisk kan du jo alltids kjøpe deg et kyllinglår? Det er veldig godt og mettende. Liker du kald kylling finner du jo både lår og vinger i kjøledisken på alle butikker også. Spekeskinke er jo godt uten noe til. Jeg hadde heller valgt agurk eller grønnsaker over frukt, til nød påsmurte knekkebrød i sånn liten to pack. Baconcrisp var jo et godt alternativ, men da blir det gjerne (light)brus på kjøpet.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:03   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

Bare nevne at tråden er 2 år gammel

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:09   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Mellommat/raskt måltid. Hva er best?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Bare nevne at tråden er 2 år gammel

Jepp det er den..

men, jeg tar en baconpølse uten brød, om trangen til mat er der,
og jeg ikke kan kjøpe renere mat (feks kylling, ribbe osv)



Hater ribbe!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
hva gjør jeg? dingpot Generell diskusjon 24 10-06-06 21:27
Omgivelser og hvem skal vite hva? Carisma Generell ernæringsdebatt 1 16-05-06 14:04
Du blir hva du spiser....eller ??? Nille Livets lyse side 4 15-02-06 08:53
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no