Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Cocosasjokolade ...

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-08, 22:41   #1
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Cocosasjokolade ...

Det er nesten så jeg forbanner den som ga ut tipset om å blande cocosa med sjokolade. Har fått fullstendig dilla. Må holde meg fast i dørkarmen for ikke å rekke bort til kjøleskapet (som er ganske nært her jeg sitter nå).
Noe så godt! Slik ordnet jeg den, og den er kanskje litt for heftig.

5-6 store spiseskjeer cocosa
80 g 87% sjokolade (bocca)
en dæsj natreen

smeltet sammen, puttet i isterningboks, puttet en liten valnøtt i hver og så står den i kjøleskapet og roper på meg!!

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:42   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

Det er nesten så jeg forbanner den som ga ut tipset om å blande cocosa med sjokolade. Har fått fullstendig dilla. Må holde meg fast i dørkarmen for ikke å rekke bort til kjøleskapet (som er ganske nært her jeg sitter nå).
Noe så godt! Slik ordnet jeg den, og den er kanskje litt for heftig.

5-6 store spiseskjeer cocosa
80 g 87% sjokolade (bocca)
en dæsj natreen

smeltet sammen, puttet i isterningboks, puttet en liten valnøtt i hver og så står den i kjøleskapet og roper på meg!!

Hører den roper helt hit til meg..... skriver handleliste til i morgen....

Cocosa
Boccasjokkis
Natren
Isterningboks
Valnøtter

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:45   #3
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade...:)

Du vil ikke tro det før du har prøvd. Heelt utrolig godt. Skal eksperimentere mer med dette. Må da gå an å fikse en slags gigantisk kake av dette til bursdager..
En svææær... Tror du jeg har begynt å hallusinere?

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:45   #4
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Cocosasjokolade...:)


hvor får man kjøpt cocosa? og er d dyrt?

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:47   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

Du vil ikke tro det før du har prøvd. Heelt utrolig godt. Skal eksperimentere mer med dette. Må da gå an å fikse en slags gigantisk kake av dette til bursdager..
En svææær... Tror du jeg har begynt å hallusinere?

Blir jo ala defiakake... Cocosakake...

NEIDA, du hallusinerer ikke i det heeele tatt

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:47   #6
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade...:)

På helsekost. 169,- for et ganske stort glass med extra virgin. Litt luksus, men det fortjener vi. Nevn aldri pris til evnt samboer...

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:49   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

Du vil ikke tro det før du har prøvd. Heelt utrolig godt. Skal eksperimentere mer med dette. Må da gå an å fikse en slags gigantisk kake av dette til bursdager..
En svææær... Tror du jeg har begynt å hallusinere?

Host.. noen som ropte?

Men du har alt for mye sjokkis i forhold til cocosa, det blir det karber av.

Jeg har endre litt på utgangsoppskriften så nå er de enda bedre!!

100 gram cocosa
15 gram 86/99% sjokkis
en god dæsj kanel
vaniljedråper
en god skvett fløte.

Alt varmes over vannbad og helles i muffinsformer. Pga fløten så fungerer det ikke så bra med isterning. Små konfektformer er enda bedre nettopp fordi de er så små

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:50   #8
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade...:)

Tror nok den blir bedre enn delfia. År og dag siden jeg har smakt det, men dette smaker mer kokos og kjennes ikke så fett ut i munnen. Bare smelter...

Første mann til å komponere kake!
(farsken, vet ikke om noe bursdag i nær fremtid...)

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:50   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade...:)

Jeg vet...
Min står på kjøkkenbenken, og det er ikke det at jeg tror det er så farlig å spise litt mye. Men er jo ikke gratis med cocosa da
Jeg lager nå litt sterk ekspresso og smelter sjokoladen i - synes det gir ekstra god smak. Sterk ekspresso er rene luksusen - og hopper bukk over der det står at det kan gi ustabilt blodsukker. I følge blodtypen min er det medisinsk Og drikker ikke mye altså
Strør litt økologisk kokosmasse i også. Nam. Tror jeg må en tur på kjøkkenet jeg...
og for variasjon blir det nok valnøtter neste gang. Ser jo vakkert ut i tillegg til at det er godt

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:50   #10
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei
Question

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hører den roper helt hit til meg..... skriver handleliste til i morgen....

Cocosa
Boccasjokkis
Natren
Isterningboks
Valnøtter

hva er cocosa

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:51   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Host.. noen som ropte?

Men du har alt for mye sjokkis i forhold til cocosa, det blir det karber av.

Jeg har endre litt på utgangsoppskriften så nå er de enda bedre!!

100 gram cocosa
15 gram 86/99% sjokkis
en god dæsj kanel
vaniljedråper
en god skvett fløte.

Alt varmes over vannbad og helles i muffinsformer. Pga fløten så fungerer det ikke så bra med isterning. Små konfektformer er enda bedre nettopp fordi de er så små

eller mandeldråper???

utelater kanel jeg..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:52   #12
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

På helsekost. 169,- for et ganske stort glass med extra virgin. Litt luksus, men det fortjener vi. Nevn aldri pris til evnt samboer...

allright... var jo litt dyrt da... men tror jeg må kjøpe... har lyst på sjokolade... hehe...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:53   #13
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Host.. noen som ropte?

Men du har alt for mye sjokkis i forhold til cocosa, det blir det karber av.

Jeg har endre litt på utgangsoppskriften så nå er de enda bedre!!

100 gram cocosa
15 gram 86/99% sjokkis
en god dæsj kanel
vaniljedråper
en god skvett fløte.

Alt varmes over vannbad og helles i muffinsformer. Pga fløten så fungerer det ikke så bra med isterning. Små konfektformer er enda bedre nettopp fordi de er så små

Jeg veeet.. Klarte ikke å kontrollere meg helt
19 kh på 100g bocca 87% . 1,2 karb på hver bit sånn ca. Neste gang skal jeg begrense meg hvis jeg klarer. Hvor får en kjøpt ok 99% sjokkis?

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:56   #14
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av lillejill, her.

hva er cocosa


Ren kokosolje som tas som helsetilskudd.. Noen andre vet sikkert mer om hvorfor. Hyggelig tilskudd uansett. Man må ikke blande det med sjokolade, altså.

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:57   #15
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg vet...
Min står på kjøkkenbenken, og det er ikke det at jeg tror det er så farlig å spise litt mye. Men er jo ikke gratis med cocosa da
Jeg lager nå litt sterk ekspresso og smelter sjokoladen i - synes det gir ekstra god smak. Sterk ekspresso er rene luksusen - og hopper bukk over der det står at det kan gi ustabilt blodsukker. I følge blodtypen min er det medisinsk Og drikker ikke mye altså
Strør litt økologisk kokosmasse i også. Nam. Tror jeg må en tur på kjøkkenet jeg...
og for variasjon blir det nok valnøtter neste gang. Ser jo vakkert ut i tillegg til at det er godt

Hørtes rågodt ut!

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 23:14   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

Jeg veeet.. Klarte ikke å kontrollere meg helt
19 kh på 100g bocca 87% . 1,2 karb på hver bit sånn ca. Neste gang skal jeg begrense meg hvis jeg klarer. Hvor får en kjøpt ok 99% sjokkis?

Jeg kjøper den i Sverige, eneste stedet jeg har fått tak i den.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:01   #17
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade...:)

her bruker dere cocosa MED smak?

ikke at jeg trenger bekymre meg på en GOOOOOD stund da

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 11:02   #18
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade ...

cocosa med smak, ja

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:03   #19
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Cocosasjokolade ...

Kake dere liksom!
Da må det i tilfelle bli for et lavkarbo-party, hvem ellers kan man servere så rent og mye fett uten at det blir dokø og stor ståhei.
Og hvor mange glass må man ha til en hel kake tro?
Men gjett om jeg skal prøve å lage slike sjokoladebiter snart.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:10   #20
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Cocosasjokolade ...

Hva med å bytte ut Bocca med den mørke Cavalier sjokoladen fra helsekosten da? Det må vel gi mindre karber...

Jeg må definitivt ha oppnådd full effekt av ketosen, for jeg syns dette bare hørtes kvalmt ut.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:28   #21
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade ...

Cavalier.. må huske det. Kvalm, har ikke hørt på maken

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:31   #22
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade ...

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Kake dere liksom!
Da må det i tilfelle bli for et lavkarbo-party, hvem ellers kan man servere så rent og mye fett uten at det blir dokø og stor ståhei.
Og hvor mange glass må man ha til en hel kake tro?
Men gjett om jeg skal prøve å lage slike sjokoladebiter snart.

Det er jo oppskrifter på delfiakake med cocosa... men er jo litt flere ingredienser enn fett og sjokolade. Husker den sto i Mat&Helse for flere år siden og ble veldig glad da jeg fant den igjen her
http://forum.lavkarbo.no/newreply.ph...reply&p=134997
Har ikke turt lage den ennå - blir jo litt penger og en enda større fristelse tror jeg
Men det begrenser seg kanskje hvor mye man orker
Den står i alle fall på lista mi over hva jeg må prøve

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:07   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cocosasjokolade ...

Jeg er cocosaspisespesialist og kan fint spise 100 gram cocosa uten å få magetrøbbel

Men jeg gjør ikke det ofte altså, det blir ca 40 gram per dag.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:11   #24
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosasjokolade...:)

Opprinnelig lagt inn av lillejill, her.

hva er cocosa

Her finner du mye info om cocosa:
http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=1094909

Kjempe god i kaffen med splenda og fløte. En ordentlig lavkarbo godis

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:44   #25
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Cocosasjokolade ...

jeg har laget cocosa sjokolade med cavalier mørk, men det er IKKE like godt som med 86% sjokoladen fra Freia!! Jeg har slutta å lage sånne, har ihvertfall en pause, for det ble rett og slett for mye cocosa-kos! Jeg pleier/pleide(!) å strø noen flak med Atkins crunchy musli oppi hver for å få litt knas i den god-gode sjokoladen

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no