Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Passer dette egentlig ikke for meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-08, 13:41   #1
aggie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 54
Innlegg: 36
aggie er på en erverdig vei
Angry

Passer dette egentlig ikke for meg?

Jeg har vært på ketolysekuren i 3 uker. Gikk ned 3 kg første uken, så 0,4 kg de 2 neste ukene. Totalt nesten 4 kg. Trenger å ta av 10 til... hvis dette fortsetter så treigt vil jeg bruke 25 uker på å gå ned de kiloa..
- bør jeg over på fedon og supermye trening?? - og mindre mat??

Jeg trener. ( Hver dag nesten, ca 1 time, rask gange/jogg)

Jeg spiser:
frokost- røkt makrell og egg, eller bakemixketolysebrød med smør, ost og paprika, eller egg og bacon
lunsj: kylling og tomat, eller egg og tomat, majones

middag: kjøtt eller fisk og grønnsaker med fløte på ,eller gratinert, eller med smør og eggeplommesaus: Blomkål/brokkoli, squash, tomat, agurk,

- spiser hasselnøtter mellom måltidene

Fy ting: drikker litt vin ( den med lavest sukkerinnhold på polet, 0,7 g pr liter 2-3 glass 3 ganger i uka.)
drikker pepsi max ( ca annenhver dag 1/2 liter)
drikker 3-4 kopper kaffe om dagen
spiser sukkerfri ifa ( 3-5 drops om dagen)
spiser baconcrisp ( 1/2 pakke 3-4 ganger i uka)

Men poenget er: jeg har ikke endret på noe siden første uka, da 3 kilo raste av.... HAR KROPPEN LÆRT SEG Å IGNORERE KETOLYSEN??

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 13:51   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

Mange ting jeg mener du bør prøve å kutte ut siden det har stoppet opp for deg, ofte små justeringer som skal til

Prøv å kutte ut:
*baconcrisp (gjør at du samler vann pga saltet)
*Pepsi Max (aspartam er en kjent partystopper, prøv Cola light i stede, sucralose er bedre enn aspartam)
*Nøtter er egentlig ikke ketolysekost...

Prøv disse justeringene første uka, så kan man se på andre ting om det ikke funker.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 14:17   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

Jeg ville fulgt Mor Stines anbefalinger, for ellers ser det du spiser fint ut.

MEN: Hvis du frem til nå har trodd at du ville fortsette å gå ned like mye som det du gjorde første uken, da har du nok vært litt for ambasiøs. 3 kg er ganske mye, så kroppen må omstille seg litt, og du går da faktisk fremdeles nedover! Og så tror du likevel at ikke dette passer for deg og at kroppen din ignorerer kuren? Det er ikke noe som tyder på det, nei.
Jeg tror ganske enkelt du må smøre deg med mer tålmodighet.

Men som sagt: Tipsene ovenfor kan være verdt å prøve.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 15:35   #4
rez
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 40
Innlegg: 9
rez er ny på veien

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

jeg sto leeeenge på ca 93 kg, faktisk i ett par tre uker... uten at jeg hadde gjort noe om på mitt kosthold, nå de siste ukene har jeg begynt å gå ned igjen til min nåverende 90.5kg


at du går ned ujevnt er nok bare normalt, jeg klarte å ikke sprekke selv om vekta sto stille i mange uker så ikke gi opp, prøv llitt til

__________________


rez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 18:02   #5
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

Joda, det passer nok deg. Men husk at du mest sannsynelig sikkert mistet en del vann de første ukene og derav mye vekt nedgang. Jeg er kjempe fonøyd med ketolysekuren, har nå gått siden litt før sommeren og har gått ned 15 kilo. Det virker som du ikke har så mye som skal av heller, og da går det gjerne litt tregere. Prøv å smør deg med tålmodighet, du har jo funnet noe som fungerer! Lykke til!

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 19:16   #6
aggie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 54
Innlegg: 36
aggie er på en erverdig vei

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

takk for støtte og gode råd. Pepsimaksen skal ersttattes med cola light eller vann - og baconcrispen skal reduseres veldig, Men dere: Jo, jammen hadde jeg gått ned over en halv kilo til. Jeg har jo klart nesten 5 kilo på 3 uker, da går det jo bra jo. Man blir litt stressa i dette gamet. Går littt innpå meg. Ikke ned er deppedag, ned er gladag!! Ho, ho, five down - nine tol go!!!

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 19:49   #7
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

syns du har vært flink, og du har jo hatt en kjempebra vektnedgang!
keep up the good work!

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 02:32   #8
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

Det er helt vanlig å gå ned mer første uka, og så stå nesten stille en god stund før det rusler sakte videre. Jeg venter spent selv jeg, gikk ned 2 kg første uka, har stått stille i 3 uker nå... Mannen har gått ned 7 kg på samme tiden, heldiggrisen!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 09:43   #9
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

hva med en times intensiv gåing? Er vant til det,men forstår det sånn at trimmen skal være moderat

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 09:51   #10
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Det er helt vanlig å gå ned mer første uka, og så stå nesten stille en god stund før det rusler sakte videre. Jeg venter spent selv jeg, gikk ned 2 kg første uka, har stått stille i 3 uker nå... Mannen har gått ned 7 kg på samme tiden, heldiggrisen!

jeg har det på samme måten.Gikk 5 uker på kuren,men ga opp med bare 3kg minus.Så hva skjedde?2kg mer enn da jeg startaHemmeligheten er nok tålmodighetJeg starta på nytt igår.15 kg skal bort

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 11:10   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

Først og fremst så vil jeg gratulere deg med flott vektnedgang! Synes dette går helt fint, jeg!

Så vil jeg gjøre deg oppmerksom på at når du drikker alkohol så vil ikke kroppen forbrenne fett før den har forbrent alkoholen ettersom alkohol er mye lettere å forbrenne enn fett. Det vil fortsatt se ut som om du er i ketose, fordi biproduktet av alkohol også blir ketoner, så det er umulig å se på ketostixmålinger om det er fett eller alkohol du brenner.
Så om du drikker to til tre glass tre ganger i uka, så er det mest sannsynlig bare pluss minus tre (og kanskje knapt det) dager hvor det er mulig for deg å brenne fett.
Om du kutter ut vinen noen uker, så er det meget mulig du vil mekre en en forskjell!

Og husk på å drikke godt med vann! Om du får ned 2 til 2,5 liter vann så kan det hjelpe godt på.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 16:02   #12
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer dette egentlig ikke for meg?

hvis dette fortsetter så treigt vil jeg bruke 25 uker på å gå ned de kiloa..

Jeg tror du kommer til å være lykkelig om 25 uker hvis du fortsetter. 25 uker er faktisk ganske kort tid.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no