Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Mozartkuler

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-11, 22:00   #1
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel
Question

Mozartkuler

Hei jeg skal lage mozartkuler og lurer på åssen jeg skal lage nugat?? noen som har en god oppskrift på det??

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 11:25   #2
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Mozartkuler

Jeg har let jeg og! Men finner ikke noe vanlig oppskrift til nougat heller...

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 11:34   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mozartkuler

Har aldri laget nougat selv, bare kjøpt ferdige kubber på butikken. Det er jo nøtter blandet med melis og karamell/brunt sukker og eller sjokolade. En hurtigløsning kunne kanskje være å bruke sjokoladepålegget som er søtet med tagatose fra funksjonellmat.no. Kan sikkert på tak i det på en helsekost.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 16:29   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Mozartkuler

Jeg har aldri prøvd, men kanskje denne kan være noe?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 16:55   #5
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mozartkuler

Jeg hadde forsøkt å riste skåldede hasselnøtter i ovnen til de lukter godt og er litt gyldne, og så kjørt de i foodprosessor/blender med tagatose og en bit sukkerfri melkesjokolade, til blandingen smelter sammen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 16:56   #6
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Mozartkuler

Her var en cashewnøttnugattoppskrift: http://www.kernesundfamilie.dk/114/a...195/?tx_ttnews[swords]=nougat&cHash=8ca3af6430
Går sikkert å bruke andre nøttesmør.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:07   #7
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Mozartkuler

Mange gode forslag....har faktisk sjokoladepålegget til funksjonell mat -kanskje e kan bruke d ja.....iallfall minst arbeid

Supert takk alle sammen

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no