Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-12, 18:46   #1
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei
Post

VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Det er helt sikkert skrevet om dette før, men jeg tar det her og håper på en strøm av gode tilbakemeldinger
Jeg har gått på lavkarbo i 4 uker og har gått opp 2 kilo. Ikke så mye egentlig, men etter 4 uker bør jeg da ha gått ned og ikke fortsette å øke??! Jeg har godt å ta av; veier 75 kilo på mine 1.62 så det er en grunn til at jeg har startet....
Nå begynner jeg å bli desperat etter resultater! Og resultatene på stixene varierer veldig, men mest ikke utslag...Jeg har heller ikke gått inn en eneste cm heller...
En vanlig dag menymessig kan se slik ut:

- Frokost: Salat (isberg) med litt agurk, rødløk, ost (masse) og bacon/kjøttdeig.
Eller omelett med bacon, fløte og ost
Kaffe med en skvett fløte
- Lunsj: salat alternativt spearribs
Broccoli (et par-tre kvaster)
- Middag: i kotelett med soppsaus, broccoli og blomkål

Av fete saker går det mest i kjøttdeig og bacon stekt i masse smør.

Ellers: 2-3 kp te uten søtning og 2 kp kaffe med fløte. Ingen brus, saft eller juice, kun vann.

Jeg trener 3-4 ganger i uken. Varierer mellom gruppetimer (Actic), styrketrening eller intervall. Trener så svetten siler!

Noen som har en forklaring til at jeg ikke går ned? Hva skal til for å sette alt i gang?

Så, kom med oppskriften til meg er dere snill!


Sist redigert av insale0309 : 13-02-12 kl 18:51. Årsak: Ble ikke ferdig med den første meldingen
insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 18:55   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Det første som slår meg er for lite grønnsaker.
Isberg er mest vann, lite næring. Samme med agurk.

Teller du karber?

Prøv å veie grønnsaker litt og regn ut hvor mange karber du får i løpet av dagen på det
Det er en del vitaminer, mineraler og enzymer kroppen trenger fra grønnsaker for å fungere og forbrenne optimalt.
Og tar du noen form for vitaminer?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:08   #3
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Lite grønnsaker var det som slo meg også!

Vil anbefale at du bruker www.diett.no til å legge inn dagsmenyer, og se på hvor mye du får i deg av næringsstoffer.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:23   #4
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Det kan være at jeg får i meg for lite grønnsaker. Har vært litt redd for karber....Teller ikke dem, men det kan ikke være mange grammene karbs jeg putter i meg. Kanskje er det feilen? Har hørt at for mye ost heller ikke er bra. Hva spiser dere da? For eksempel av
grønnsaker? Tusen takk for raske og vettuge svar når jeg trengte det. Kan prøve diett.no, så takk for den

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:24   #5
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Jeg tar ingen vitaminer.....

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:33   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Forsøk en roligere treningsform en stund, å trene så svetten siler kan oppfattes som stress av kroppen, og stress legger man på seg av...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:36   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Det ser ut på menyen din som at du prøver å holde en ketogen diett.
Da bør du ta noen vitaminer.
Jeg, personlig, anbefaler de fra ketolyse ( www.ketolyse.no ) De er satt sammen for en ketogen diett

Nå vet jeg ikke om du har lest noe litteratur og satt deg inn i hva du driver med.
Men en av de største nybegynnerfeilene er gjerne å være redd for karbene, og være redd for fett

Her er en fin og kjapp innføring å begynne med:
lavkarbo på 3 minutter

Og så anbefaler jeg å lese nybegynnertråden:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Kunnskap er makt, og gir trygghet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 20:04   #8
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Takk for tips og engasjement
Jeg har også spist bare kjøttdeig, masse ost, spearribs etc med masse fett, men har nok ikke helt funnet ut av koden med alt dette. Har lest boken, og føler jeg følger oppskriften til lavkarbo. Men noe gjør jeg galt, åpenbart!
Kan noen av dere med knallresultat gi meg et eksempel på en dagsmeny? Tuuuuusen takk :P

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 20:06   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Hvilken bok har du lest?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:02   #10
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Jeg har også lest at man ikke skal trene så hardt i starten av ketolyse

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:04   #11
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Husker ikke hva boken heter, leste den for et år siden (hadde lånt den).
Har noen en suksessmeny som virker NÅ (helst for 4 uker siden)?

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:05   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av insale0309, her.

Har noen en suksessmeny som virker NÅ (helst for 4 uker siden)?

ja, å velge en retning og sette seg godt inn i den.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:11   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av insale0309, her.

Husker ikke hva boken heter, leste den for et år siden (hadde lånt den).
Har noen en suksessmeny som virker NÅ (helst for 4 uker siden)?

Da anbefaler jeg å lese linkene du fikk av meg tidligere her.

Og ev. låne den boka på nytt... Lese den godt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 00:01   #14
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Jeg synes å ha hørt at gode treningsøkter setter igang forbrenningen? Jeg skal prøve meg frem med mer grønnsaker og mer variert kost, kutte ut meieriprodukter og tilføre mer fett i kosten. Så gjenstår det å se. Er det flere som har opplevd å øke i vekt etter 4 uker?
Skal lese litt her inne på forumet og følge deres tips ellers, så krysser jeg det jeg har. Om det ikke fungerer de neste 2 ukene er min lavkabro-tid over....dessverre...Dette koster både tid, penger og mentale krefter :-(

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 00:08   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av insale0309, her.

Jeg synes å ha hørt at gode treningsøkter setter igang forbrenningen? Jeg skal prøve meg frem med mer grønnsaker og mer variert kost, kutte ut meieriprodukter og tilføre mer fett i kosten. Så gjenstår det å se. Er det flere som har opplevd å øke i vekt etter 4 uker?
Skal lese litt her inne på forumet og følge deres tips ellers, så krysser jeg det jeg har. Om det ikke fungerer de neste 2 ukene er min lavkabro-tid over....dessverre...Dette koster både tid, penger og mentale krefter :-(

Syns du skal ta det litt med ro, og la kroppen få venne seg til det nye kostholdet. Min sambo økte i vekt den første tiden på lavkarbo, for så og gå ned 26kg i løpet av ca. 4mnd
Fortsett med treningen, og ha litt tålmodighet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 00:08   #16
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Jeg gikk også opp i vekt den første tiden. Nå tror jeg derimot jeg er tilbake til normalen.. (Jeg er normalvektig) Jeg ville gitt det litt lenger tid, kanskje så mye som 3 mnd tilsammen. La kroppen din få tid til å omstille seg til den nye måten for forbrenning. Drikker du mye vann?

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:39   #17
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Langaard og Åssi: dere hjalp meg videre med motivasjonen, da er det kanskje håp...
Jeg smører meg med tålmodighet!

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:42   #18
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Forresten: jeg drikker ganske mye vann, ca 2-3 liter hver dag. I dag har jeg spist mye broccoli samt spist avocado og grønn paprika. Har også kuttet ut ost og fløte for en periode.

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:06   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Du har trolig samlet vann hvis du samtidig begynte å trene? Smaksetter du spareribsen lavkarbovennlig, og altså ikke med honning?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:28   #20
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Spearribsen er smaksatt etter en marinade laget av olje, litt krydder, tacosaus og tomatpurè. Så jeg kan ikke se noe "karbo" ved den. Ja, kan hende det er vannansamling....har ikke ofret det mange tanker nei. Jeg håper alt går seg til.
Er det noen som har erfaring med at en slik vektoppgang kan skyldes noe medisinsk?

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:44   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Ja har du begynt med medisiner?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 21:18   #22
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Nix, tar ingen medisiner (ikke engang Paracet)...

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 22:58   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

He he, trodde du mente medisiner da du skrev medisinsk men ja, du vet jo at om man har diabetes 2 ,insulinresistens eller lavt stoffskifte kan ha større vanskeligheter med vekttap. Om du har mistanke om noe av det kan du sjekke deg hos legen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:12   #24
insale0309
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 11
insale0309 er på en erverdig vei

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

He he, trodde du mente medisiner da du skrev medisinsk men ja, du vet jo at om man har diabetes 2 ,insulinresistens eller lavt stoffskifte kan ha større vanskeligheter med vekttap. Om du har mistanke om noe av det kan du sjekke deg hos legen.

Thihi, *leeeeer* Men medisiner og medisinsk er jo nært beslektet

insale0309 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:15   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: VektØKNING (!) etter 4 uker på lavkarbo

Som tidligere nevnt kan stress føre til vektøkning. Dårlig søvn f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektøkning ETTER p-ring/p-pille? rebbi Stoffskifte / hormonproblemer 4 18-05-12 12:10
Vektøkning etter omlegging til lavkarbo dragemor Lavkarbo generelt 7 01-03-11 10:30
Lykkelig etter 1.5 uker på lavkarbo Buksene strammer Lavkarbo generelt 14 18-06-10 16:14
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no