Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vektøkning allikevel ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-14, 23:00   #1
Pellabella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 8
Pellabella er på en erverdig vei

Vektøkning allikevel ...

Hei

Jeg la om kostholdet mitt til lavkarbo-ish i august i fjor. Spiste og spiser kjøtt, fisk, grønnsaker og nøtter/bær. Lager all mat selv og teller ikke karbo. Til å begynne med gikk jeg ned 9 kilo på null tid. Men nå de siste par månedene har jeg begynt å legge på meg igjen. Jeg har da lagt på meg igjen 4 av de ni kiloene jeg har tatt av og skjønner ikke hvorfor! Kan noen komme med tips/råd - er litt fortvilet. Jeg har for mange kilo og trenger å bli slankere. Fins det en app som er brukbar til å regne karber med? Og hvor få karber bør jeg ligge på? Jeg ønsker å holde meg unna ketose! Alle råd tas i mot med takk!

Pellabella

Pellabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg? Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 23:23   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning allikevel..

Opprinnelig lagt inn av Pellabella, her.

Hei

Jeg la om kostholdet mitt til lavkarbo-ish i august i fjor. Spiste og spiser kjøtt, fisk, grønnsaker og nøtter/bær. Lager all mat selv og teller ikke karbo. Til å begynne med gikk jeg ned 9 kilo på null tid. Men nå de siste par månedene har jeg begynt å legge på meg igjen. Jeg har da lagt på meg igjen 4 av de ni kiloene jeg har tatt av og skjønner ikke hvorfor! Kan noen komme med tips/råd - er litt fortvilet. Jeg har for mange kilo og trenger å bli slankere. Fins det en app som er brukbar til å regne karber med? Og hvor få karber bør jeg ligge på? Jeg ønsker å holde meg unna ketose! Alle råd tas i mot med takk!

Pellabella

Hva og hvor mye spiser du på en vanlig dag da? Selv om man sier at man ikke trenger å telle kalorier på lavkarbo så trenger kroppen mindre energi inn når den veier mindre.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 07:03   #3
Pellabella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 8
Pellabella er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning allikevel..

Jeg spiser 3 måltider a to brødskiver med superbrød(oppskrift Sofie hexeberg) pluss middag. Og synes vel ikke jeg spiser så mye - da sultfølelsen gnager noen ganger ganske så hardt.. Men jeg vet ikke! Det hadde derfor kansje vært lettere hvis jeg visste hvor mange karber som var for mye og tenkte at det kansje fins en app for det! Har en venninne på GR og hun teller kalorier på en app eller nett, det er visstnok veldig enkelt - men GR er ikkenoe for meg ialf.

Pellabella

Pellabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg? Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 07:49   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning allikevel..

Opprinnelig lagt inn av Pellabella, her.

Jeg spiser 3 måltider a to brødskiver med superbrød(oppskrift Sofie hexeberg) pluss middag. Og synes vel ikke jeg spiser så mye - da sultfølelsen gnager noen ganger ganske så hardt.. Men jeg vet ikke! Det hadde derfor kansje vært lettere hvis jeg visste hvor mange karber som var for mye og tenkte at det kansje fins en app for det! Har en venninne på GR og hun teller kalorier på en app eller nett, det er visstnok veldig enkelt - men GR er ikkenoe for meg ialf.

Pellabella

Brøderstatninger kan være en vektstopper for mange - bytt ut 1-2 av brødmåltidene med salat, egg, kjøtt, fisk eller noe annet og se om det hjelper. 3 brødmåltider om dagen er i meste laget for veldig mange har jeg skjønt her inne.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 08:08   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Vektøkning allikevel..

Bytt ut brødskivene med noe mer middagsaktig, så blir det bedre. Og du skal normalt sett ikke sulte på lavkarbo, fettet holder deg mett lenge...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 08:27   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning allikevel..

Jeg ville også byttet ut i hvert fall to av brødmåltidene med noe annet. F.eks. omeletter, salater (gjerne med belgefrukter siden du ikke vil i ketose), supper etc. For å få oversikt over hva du faktisk putter i deg av næringsstoffer kan du bruke appen Lifesum. Hvor høyt du må ligge på karbohydratene for å ikke være i ketose er vanskelig å si da dette er så individuelt. Ca 50 gram kan kanskje være et greit nivå å legge seg på i starten tenker jeg.


Sist redigert av Cyan : 10-05-14 kl 16:39.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 09:31   #7
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Vektøkning allikevel ...

Hvorfor vil du unngå ketose?

__________________




Bloggen min
Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 16:40   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning allikevel ...

Opprinnelig lagt inn av Taklampe, her.

Hvorfor vil du unngå ketose?

Det er vel ikke så relevant hvorfor hun vil det? Ketose passer ikke nødvendigvis for alle.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 16:45   #9
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Vektøkning allikevel ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det er vel ikke så relevant hvorfor hun vil det? Ketose passer ikke nødvendigvis for alle.

Kanskje ikke, men det er nå en gang den mest effektive metoden for de fleste.

__________________




Bloggen min
Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 19:25   #10
Pellabella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 8
Pellabella er på en erverdig vei

Sv: Vektøkning allikevel ...

Jeg ønsker å unngå ketose da jeg føler meg i dårlig form når jeg er det. Slapp og sliten - jeg har en veldig fysisk jobb og det er en ulempe for meg. Og jeg ser egentlig heller ikke "nytten" - da vekttapet mitt var bra allikevel. Men ser nå også at en medisin jeg har tatt har innvirkning på blodsukkeret - altså det øker av medisinen. Så kommer til å kutte ut denne når tablettene er tomme. For jeg har faktisk brukt det samme "brødet" hele tiden og det har jo funket. Jeg blir litt lei egg og det er vanskelig å klare praktisk å spise "middagsmat" så ofte.

Men jeg forstår hva dere sier og skal se om ikke det å forsøke å spise mer "middag" funker!!

Tusen Takk for tips! :-))

Hilsen Pellabella

Pellabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg? Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 23:09   #11
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Vektøkning allikevel ...

Jeg

Opprinnelig lagt inn av Pellabella, her.

Jeg ønsker å unngå ketose da jeg føler meg i dårlig form når jeg er det. Slaog noenpp og sliten - jeg har en veldig fysisk jobb og det er en ulempe for meg. Og jeg ser egentlig heller ikke "nytten" - da vekttapet mitt var bra allikevel. Men ser nå også at en medisin jeg har tatt har innvirkning på blodsukkeret - altså det øker av medisinen. Så kommer til å kutte ut denne når tablettene er tomme. For jeg har faktisk brukt det samme "brødet" hele tiden og det har jo funket. Jeg blir litt lei egg og det er vanskelig å klare praktisk å spise "middagsmat" så ofte.

Men jeg forstår hva dere sier og skal se om ikke det å forsøke å spise mer "middag" funker!!

Tusen Takk for tips! :-))

Hilsen Pellabella


Jeg ville også kuttet medisinen hvis den ikke var nødvendig å ta. Kortison f.ex gir vektøkning hos mange, men ikke hos alle (vet ikke om d er den du tar, d var bare et eksempel).

Og har du tålt brød før så fortsette m d om du ønsker. Grønnsaker og egg kan en så klart dytte på fordi d er sunt og noen ganger godt oxo. (jeg er drittlei grønnsaker og eggeplommesmaken kaster jeg snart opp av).

Forøvrig vil jeg også si at tre måltider for dag er helt i orden, jeg selv må spise 4-5. En må bare finne sin egen vei for det er det eneste riktige.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omega 3 - ikke så sunt allikevel? BitTorres Spørsmål og svar 25 01-04-10 11:40
For mye karber, men allikevel utslag på ketolysestix? MiniMe74 Lavkarbo generelt 5 24-01-10 23:28
Fornøyd, men allikevel ikke Irenesol Ketolysekuren 4 15-03-09 11:06
Splenda, ikke så bra allikevel?? Iset Atkins kosthold 3 24-02-04 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no