Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tilbehør til grilling!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-14, 11:07   #1
Sjokkisjenta79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 7
Sjokkisjenta79 er på en erverdig vei

Tilbehør til grilling!

Det har vært endel grilling i det fine været for tiden, og jeg har funnet et tilbehør jeg bruker for å erstatte potetsalaten! Har jo salat til, og evt fløte/hvitløksgratinert blomkål, men syns at denne var veldig god til både kylling og svin!

Bruker 1 boks rømme/creme fraiche
- en dæsj ketchup
- en dæsj sennep (gjerne grov)
- en dæsj majones
- krydder etter smak, jeg bruker pepper, gastromat, pifi/grillkrydder
- hvitløk, mengde etter ønske, jeg liker litt futt så jeg bruker 1 hel kinesisk

Blander dette godt (veldig god dip og dette)

Tilsetter:
-veldig små buketter av blomkål og brokkoli
-små biter av rød paprika
Pynter på toppen med masse cherry- eller plommetomater

Kan jo variere dette og tilsette det man har av grønnsaker etter smak!
For den som er glad i sjampinjong er det og godt sammen, har prøvd både ferske og hermetiserte

Sjokkisjenta79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 23:09   #2
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Tilbehør til grilling!

En dressing av rømme, majones og krydder, masse nykål/sommerkål, paprika, litt løk, blomkål og litt broccoli, er også godt til grillmat.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 13:43   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til grilling!

Coleslaw er en av mine favoritter til grillmat! Nannah har en innmari god oppskrift på en kreolsk variant her inne.
Ellers lager jeg min mors klassiske potetsalat, men bytter ut poteten med f.eks. kokt og avkjølt fenikkel. Det er også grønt eple i den. De har begge en del kh, men jeg bruker ganske lite av det (en fenikkel, et halv eple), og smakskombinasjonen er helt perfekt i en sånn salat! (Oppskrifta er hvor enkel som helst: En pose ekte majones, en boks seterrømme, en ss sterk sennep, tre kokte egg, en halv purreløk, salt og pepper). Denne får jeg alltid massiv skryt for!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 16:03   #4
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Tilbehør til grilling!

Sellerirotsalat ( nesten som potetsalat)
Grillet sjampinjong. Ta bort stilken og fyll med godt kryddersmør som smelter mens den grilles.
god salat med mye snæks.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 22:29   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til grilling!

Bland 1ss majones med 2ss tyrkisk youghurt og litt salt. Hakk paprika, rødløk, selleri, sukkererter og evt kål. Bland sammen. Godt og friskt alternativ til potetsalat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 21:25   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilbehør til grilling!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bland 1ss majones med 2ss tyrkisk youghurt og litt salt. Hakk paprika, rødløk, selleri, sukkererter og evt kål. Bland sammen. Godt og friskt alternativ til potetsalat.

Denne skal jeg prøve Carisma. Den høres kjempegod ut.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 20:19   #7
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til grilling!

Et blomkål
En god snei sellerirot

Koker dette og renner av vannet. Kutter det i litt mindre passende biter.
Skjærer en skive løk og hakker den opp.

Når det er kalt har jeg 3dl rømme og 2dl majones i en plastform. Blander i grønnsakene. Krydrer med salt, pepper, kajenne og evt annet krydder. Avogtil litt ketchup og sennep.

Blir en stor porsjon tilbehør som holder seg lenge i kjøleskap med lokket på boksen.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 13:55   #8
Mizzlizz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 13
Mizzlizz er på en erverdig vei

Sv: Tilbehør til grilling!

Jeg pleier egentlig bare å lage creme fraiche med rødløk jeg bare hakk opp en halv rødløk og blande med creme fraiche. Er egentlig ikke så glad i potetsalat i utgangspunktet så det redder meg mye godt her, jeg også bruker å grille sjampinjong å fylle med kryddersmør, kjempegodt ellers synes jeg grillmat gir uendelig mye muligheter og er perfekt lavkarbo mat!

Mizzlizz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-Hexeberg komponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tilbehør Dolsi Dr Lindbergs 4 30-04-13 12:10
Lavkarbomat til bål-grilling Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 25-11-09 21:28
Tilbehør Hege_ Generell diskusjon 5 28-03-07 10:05
Tilbehør Traxior Oppskrifter 1 10-02-07 16:18
Hva ha som tilbehør? michelle_a Spørsmål og svar 12 28-01-07 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no