Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 18:52   #876
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei JollyJ, velkommen i gjengen - her er du absolutt ikke alene
Så flott at du har tatt av 13 kg, og at motivasjonen er tilbake.
Da er det bare en vei, og det er nedover - la startskuddet gå

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:14   #877
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei Biggie Small, og velkommen i gjengen
Tror nok du ligger i det øvre sjiktet selv i denne gruppen, men her er du hjertelig velkommen
Ser at du allerede har kommet godt i gang, og jeg må si jeg liker innstillingen din med å ikke tenke kur eller diett - her har du funnet nøkkelen til en varig vektendring slik jeg ser det

Lykke til videre

Heisann, takk for svar

Det er ganske rart å faktisk ta inn over seg at man har sittet med slanke mennesker rundt seg på jobb og andre steder som hele tiden anbefaler de feile tingene for oss som har fykt oppover i vekt pga. insulin resistens etc.

Jeg må faktisk være forsiktig med hva jeg sier om kostholdet mitt i disse dager fordi de tidligere har vært negative til denne type mathold når det har vært tema.

Kunstig slankepulver måltider, daglig og ukentlig gramkontroll på antall kalorier og 6 dager 2-3 timer om uken treningsregimer derimot, det er så positivt så..

Så sitter de der da på lunsjen å knasker tørre knekkebrød uten fett og melk som ikke smaker noe, og har overbevist seg selv at slik må det være. for det sier alle de andre..

PS: ned et kilo til denne uken!

mvh
Biggie Small

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 09:41   #878
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Hei på dere..

Hiver meg på her jeg også. Er bare så deilig å se at jeg ikke er alene om denne slankingen, hehe.
Jeg kunne tenke meg å gå ned 30 kg til, har allerede gått ned 13, men der stoppet motivasjonen. Har hatt et litt for langt opphold nå, men kjenner at jeg er klar for å begynne igjen


Heisann du..
Det meste blir enklere når man har noen å dele byrden med, dette gjelder jo spesielt når man er den eneste i huset på slankeren.. hehe..
Nettopp komt meg tilbake på vogna eg også 13kg.. Da er du jo ganske godt på veg allerede.. Flink du har vert! Mine 11 kilo borte er nok alle sammen kommet tilbake (Skal skjekke når eg kommer tilbake til norge i morgen)

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 10:56   #879
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Heisann, takk for svar

Det er ganske rart å faktisk ta inn over seg at man har sittet med slanke mennesker rundt seg på jobb og andre steder som hele tiden anbefaler de feile tingene for oss som har fykt oppover i vekt pga. insulin resistens etc.

Jeg må faktisk være forsiktig med hva jeg sier om kostholdet mitt i disse dager fordi de tidligere har vært negative til denne type mathold når det har vært tema.

Kunstig slankepulver måltider, daglig og ukentlig gramkontroll på antall kalorier og 6 dager 2-3 timer om uken treningsregimer derimot, det er så positivt så..

Så sitter de der da på lunsjen å knasker tørre knekkebrød uten fett og melk som ikke smaker noe, og har overbevist seg selv at slik må det være. for det sier alle de andre..

PS: ned et kilo til denne uken!

Hei Biggie Small

Først gratulerer med nok et kilo ned

Ikke bry deg med de derre damene som tror de vet best Tyt ørene deres fulle om hvordan du koser deg med all den gode maten din og at du går ned ett kilo i uken så får de sitte der med pulvermaten sin

Stå på!

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 10:58   #880
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ser det er en stund siden jeg var innom her, vil ønske alle nye og "nye" velkommen

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 16:00   #881
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Har våget meg ut av Eurodiet forumet og innsett at det finnes flere forum her på lavkarbo. Helt fantastisk!

Jeg er 38 år og vært evig slanker siden jeg var 18 år. Har gått opp og ned flere ganger de siste årene og veide 95-98 etter 3 svangerskap. Deretter fulgte jeg Grete Roede i flere år, og gikk ned til 75kg. Men har nå gått opp igjen . Nå følger jeg Eurodiet og har gjort det i en mnd. Målet er langt unna, men jeg skal bruke tiden til hjelp.

Målet er å ikke gi opp på veien men fullføre til blodverdier er innenfor normalen, klesstr. ca 38/40 OG innse at jeg ikke kan fortsette å leve med sjokolade, potetgull og kaker i mengdevis.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:52   #882
Spich
Medlem
 
Spich sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 93
Spich er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ny her!
Jeg går på easylife kurs, og har startet med kosterstattere de første 3 1/2 ukene. Har gått ned 9 kg så langt, skal ned 31 til, så jeg har en lang vei å gå.
Har lest masse på dette forumet, og har registrert meg idag. Har alltid vært glad i brød, ris og pasta, men etter å ha funnet så mange gode oppskrifter her inne skal jeg nok klare meg uten!

Spich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:35   #883
SiTron
Juniormedlem
 
SiTron sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 27
SiTron er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei

Jeg er helt ny her og skal begynne på Ketolysekuren i morra Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle dette for jeg er skikkelig dårlig på slanking.....

Etter mitt 3. barn så var vekta godt over 100 og jeg vil bare ikke være så tung lenger. Jeg har en lang vei å gå......

MEN NÅ ER JEG IGANG

SiTron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:59   #884
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Gratulerer med å bli sunn, SiTron! Det er bare å spørre om det er noe du lurer på. Det er masse lure folk her.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 00:10   #885
SiTron
Juniormedlem
 
SiTron sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 27
SiTron er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

takk jeg liker lure folk

SiTron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 00:13   #886
BolleLizzy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 44
Innlegg: 3
BolleLizzy er på en erverdig vei
Post

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei jeg føler jeg hører innunder denne kategorien, Veier nå 123kg og i følge bmi så skal jeg ned til 60kg så det er da 63kg ned herregud så mye det er en hel person det
Ja ja i første omgang har jeg satt meg 10kg som mål, virker litt mere overkommerlig da føler jeg,
Godt og se at det er flere her inne, føler seg liksom litt alene i et samfunn som er rettet mot de slanke.
Jeg har alltid vært av de slanke, veide 62kg helt frem til i 2002 da fikk jeg samboer og kort tid etterpå ble jeg gravid, i løpet av svangerskapet gikk jeg fra 65kg til 125kg (3kg før svangerskapet) klarte ikke å gå ned før svangerskap nr 2 da gikk jeg ned til 118 den dagen jeg skulle føde og ned i 100 i løpet av tiden jeg ammet, men gikk da opp igjen til vekten min nå.
Tja det var litt om meg, håper på og klart første delmål før sommeren men blir ikke helt ødelagt om jeg ikke klarer det, meeen skal klare det nå

BolleLizzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 02:15   #887
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Holy crap, det var litt av en vektoppgang under graviditeten! Det er flere av oss ikke-slanke her, ja. Lykke til BolleLizzy!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 11:58   #888
SiTron
Juniormedlem
 
SiTron sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 27
SiTron er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei BolleLizzy, vi er i samme båt du og jeg

LYKKE TIL!!!!

SiTron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 15:27   #889
BolleLizzy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 44
Innlegg: 3
BolleLizzy er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk for det, lykke til du også,

BolleLizzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 15:28   #890
BolleLizzy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 44
Innlegg: 3
BolleLizzy er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ja ganske mye ja, hehe
Takk takk
Lykke til du også

BolleLizzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:44   #891
Vestlandsdama
Juniormedlem
 
Vestlandsdama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 13
Vestlandsdama er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann...
Dame fra vestlandet her som trenger å gå ned 40 kg... yaiks... trur det er første gang eg har "sagt" det høyt!!!

Eg har nettopp lest boka Belly Fat Cure av Jorge Cruise, og bestemte meg får å prøve denne dietten.
Det er en lav karbo diett, eller han kaller det carbo swap program.
Eg kan spise mer karbo enn eg ser mange andre her inne legger opp til... 120 g pr dag, og 15 g sukker pr dag, men det skal visstnok hjelpe likevel...

så eg prøver det i første omgang, og så ser eg...

Dette er mitt første lav karbo forsøk, og eg har vært så nervøs for dette.. men det er faktisk ikkje ille i det heile tatt.

Eg begynte med trening, så 3 ganger i uka trener eg intervall som er sett opp av legen min. Dette er innarbeidt og eg er begynt å like å trene...
Så da er det på tide å sjå litt på kosten også... og derfor enda eg på Belly Fat Cure... og på surfing etter oppskrifter fant eg dette forumet her...

Eg har heldigvis et stort nettverk og supportere rundt meg, men det er likevel ikkje det samme som å "snakke" med folk som er i samme båt...

Vestlandsdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Belly Fat Cure Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 12:45   #892
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har alltid vært en frodig jente, men nå har det virkelig gått over styr. Etter en del radikale og usunne slankeforsøk med varierende resultat i tenårene utvikla jeg en litt "gi faen" holdning til kosthold og livsstil. Mat ble innført som straff, trøst, belønning og kos så då gikk det som det måtte gå og kiloene kom på i flygende fart under siste svangerskap la jeg på meg 35 kg Med amming forsvant alt, men så kom alle kiloene tilbake så nå eg jeg tyngre enn jeg noen gang har vært.
Det har ført til at jeg har bestemt meg for å foreta en gedigen livsstilendring som med tid skal resultere i at jeg når mitt første mål som er å gå ned 33,7 kg

Har tatt av totalt 6 kg på ketolysekuren siden jeg starta 8.feb

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 20:12   #893
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei hei.
Jeg startet i dag Burde ha startet for mange år siden.
Jeg må nok ned mellom 40 og 50 kg.
Valget mellom lavkarbo eller operasjon var vel egentlig lett.
Står fortsatt i kø for operasjon, men hvis dette virker, så kan jeg ringe kirurgen å si; Jeg klarte det selv

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 20:46   #894
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hjertelig velkommen til alle nye

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 21:45   #895
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Her var det mange nye navn, så gøy
Velkommen til dere alle sammen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 07:40   #896
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

God morgen Dette funker jo. - 2,5kg siden oppstart på lørdag Jeg bobbler over av glede

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 09:30   #897
Samhaineve
Juniormedlem
 
Samhaineve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 46
Innlegg: 17
Samhaineve er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Oppstart på Ketogen kost på mandag for 1 uke siden.
OG har mistet 3 kilo allerede. Meget fornøyd....

Samhaineve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 11:01   #898
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen Maya77 og Samhaineve! Lykke til med vektnedgangen, og veldig bra start for dere begge .

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 07:14   #899
Maya77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Maya77 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Dag 5 og vekta viste minus 3kg i dag. Dette må jo bare bli bra

Maya77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:51   #900
Huffda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
Huffda er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei

Er en mann på 52 år.
Hadde en vekt på 165 kilo ved oppstart for ca 7 måneder siden!! Er 1.76 cm. Har nå gått ned ca 50 kg ved hjelp av ketolysekuren. Ca 20 kg igjen før jeg er i mål. Regner med at det skjer i løpet av juli (antar at det går saktere mot slutten). Bortset fra en to ukers ferie i siste halvdel av februar har jeg ikke hatt noen utskeielser. Gikk opp 2,4 kg under ferien, men i de to påfølgende ukene gikk jeg ned seks kilo(!) så jeg antar at pausen gjorde meg godt. Planlegger å fjerne diverse "rullegardiner" i løpet av høsten og vurderer å reise til Asia for å gjennomføre disse operasjonene. Noen som har erfaringer med dette?
Er utrolig fornøyd med opplegget til Torkil!!

Huffda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no