Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 18:39   #1
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

Tenkte jeg skulle dele dagens middagstips med dere Oppskrift er litt vanskelig for her går det på sånn ca hele veien.... denne er til ca 4 pers.

Ha godt med smør i en teflongryte, ha i noen ts med karri. Skrell og kutt i skiver 4 stk store gulrot. Ha oppi grya. Tilsett så en middels kålrot. Den skrelles, og kuttes opp i terninger. Ha i gryta, som skal putre godt på full styrke. Kutt opp en halv purreløk, ha i gryta, rør godt rundt. Tilsett 2 terninger med fiskebuljong, halv liter vann og 1 ts salt og litt pepper. La dette putre litt mens du kutter opp litt brokkoli i små buketter, og 400 gr torsk, (fryst blokk) skjæres i skiver på ca 1 cm som igjen deles i to. Slå ned platen på 1-2, legg bukettene og fiskebitene oppi, rør godt om, slik at det er sånn passe dekket. Ha over 2 dl med fløte (matfløte el krem, alt etter hvilken diett du følger. Ketolyse= kremfløte) La fisken få trekke i ca 10 min. Serveres enten som gryte eller som suppe, i dype tallerkener.
Bon apetitt :-)
PS!! Barna elsker denne, enda de ikke liker noe særlig fisk.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:42   #2
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

Høres god ut, skal prøve denne ut! Har en samboer som ikke er glad i fisk, så skal prøve ut dette på han!!

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:01   #3
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

Jeg lever på streng ketolyse kur og holder meg derfor borte fra gulrøtter. Så spørsmålet er da: Går karbohydratene ut av gulrøttene ved kokinga og over i "sausen"? For jeg kan jo bare være som barn igjen og "pelle ut" det jeg ikke vil ha. Så må jeg og være forsiktig med sausen også?

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:07   #4
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

Godt spørsmål. Jeg tror ikke de "renner" ut av gulrøttene så fort og så mye. Kokte gulrøtter er jo veldig søte så det er nok i gulrøttene karbene bor. Tror jeg

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:28   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

er nok for mye kh i både gulrøtter og kålrota. mye stivelse. men det kan man event plukke ut om man er på ketolyse

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:06   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

Bytt ut gulrot/kålrot med sellerirot og squash

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:49   #7
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Verdens kjappeste fiskegryte, elsket av barn...

Jeg glemte faktisk av at jeg hadde squash oppi gryta faktisk, takk for den du

Gulrota flytter ikke karbene over i sausen, så det går bra på ketolyse du. Jeg lagde denne da jeg gikk på den kuren, men hadde oppi mer brokkoli, blomkål og squash. Jeg hater selleri, så det kommer ikke inn i mitt hus engang. Jeg brukte også ferdige grønnsakblandinger. Om du ser på ferdige frosne grønnsakblandinger, så er det flere av dem som har bare 3 karber pr. 100 gr, og de kan du godt bruke oppi. Så fyller du på med de jeg nevnte over. Og fyller du da på et par auser med slik gryte, så er du innenfor det lovlige ang antall karber pr måltid. Du blir lenge mett pga fettinnholdet i sausen og fisken.
Sausen er meget godt ketolyse mat, smør og fløte, jammis

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiskegryte Lisbeth Middag 2 24-01-11 22:05
Fiskegryte/suppe Gerd Middag 0 26-04-10 16:45
God lavkarbo fiskegryte danish Middag 0 13-03-09 10:16
Fiskegryte fra MHM Marianne Middag 2 15-06-05 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no