Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Jeg er gravid!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-11, 13:24   #1
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Jeg er gravid!

Testet positivt igår morges, og i går kveld. Og 2 positive tester i dag. Så da er det vel klart. Jeg er gravid! Helt utrolig...

Så, nå må jeg da revurdere kostholdet litt. Eller, hvertfall øke litt på karbene. har til nå gått på Ketolysekuren, men kan ikke det nå lenger.

Herregud.. Syns dette er litt skummelt jeg altså!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:30   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer, spennende dette her .

Generell lavkarbo burde være midt i blinken framover.

Jeg husker at en lege sa at den ekstra energien en graviditet krevde, tilsvarte 1, max 2 ekstra brødskiver til hvert måltid, så det er ikke mye ekstra man trenger å spise - ut over variert, ren og sunn mat.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:16   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er GRAVID!

Hey hey! Gratulerer så mye! En spennende tid

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:03   #4
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Takk for det! Veldig spennende! Jeg kan nesten ikke tro det!

1-2 brødskiver om dagen skal jeg vel klare ;-) Bare jeg slipper unna den berømte kvalmen ;-)

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:17   #5
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer med baby i magen

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:53   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 16:02   #7
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Takk for det, folkens

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 16:22   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er GRAVID!

Åh...Gratulerer så masse

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 17:12   #9
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Jeg er GRAVID!

Jippi! Gratulera så masse

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:37   #10
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Takk for det :-) Fortsatt litt uvirkelig dette her.

Har såå lyst til å fortelle det til mamma og et par venninner. Men vet ikke helt om jeg tør riktig enda. I tillegg tør jeg ikke skrive noe i bloggen min om dagen av frykt for å forsnakke meg. Er noen venner og bekjente som leser den liksom.

Har fått legetime 3.mars kl. 10.50. Og håper virkelig formen holder til da. Men må uansett snakke med sjefen min så snart som mulig. Har en krevende jobb som innebærer tunge løft til tider (barnevogner, rullestolramper), og jeg har jo ikke bare meg selv å tenke på nå lenger. I tillegg må jeg tenke veldig mye sikkerhet, og egen sikkerhet settes først. Spesielt nå!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:20   #11
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Jeg er GRAVID!

Grattis Man skal vel holde seg utav ketose når man er gravid, utenom det er vel generel lavkarbo veien og gå tror jeg

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:23   #12
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer så mye!!!!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.


Jeg husker at en lege sa at den ekstra energien en graviditet krevde, tilsvarte 1, max 2 ekstra brødskiver til hvert måltid, så det er ikke mye ekstra man trenger å spise - ut over variert, ren og sunn mat.

Sa han virkelig 1-2 brødskiver ekstra til HVERT måltid? Legen min sa det holdt med to ekstra skiver pr dag...

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:29   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer så mye! Du går en spennende tid i møte
Generell lavkarbo ala Lindberg er helt ideell under graviditeten og under ammeperioden.
Dette med brødskiver er jo gitt som anbefaling i ett vanlig kosthold. Jeg spiste ikke mye brød under graviditeten, men økte sakte da jeg ble gravid. Jeg teller ikke, så jeg vet ikke hvor mye jeg lå på, men spiste knekkebrød til noen måltider.
Siden du kjenner til ketolyse, er det lurt å redusere på fett i takt med at du øker karbohydratene.
Det som er flott med lavkarbo når du er gravid, er at du slipper unna store svingninger i blodsukkeret. Jeg var så stabil at det nesten var kjedelig, hormonelle utbrudd eller hunger etter bestemte ting eksisterte ikke denne gangen. Og det hadde nok med stabilt blodsukker å gjøre.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:39   #14
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer så mye!

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:55   #15
Savagedlight
Medlem
 
Savagedlight sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 74
Savagedlight er på en erverdig vei

Re: Jeg er GRAVID!

Wow. Kjempebra nyheter. Gratulerer!

Savagedlight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:39   #16
Lotski
Juniormedlem
 
Lotski sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 43
Lotski er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer
Jeg fikk høre at man skulle spise en brødskive pluss ett eple ekstra hver dag.

Så flink du er som skal prøve ut lavkarbo, skulle gjøre det samme men stappet nok i meg alt for masse karbohydrater daglig. Gikk heldigvis ned alt jeg gikk opp på 6 dager

Lykke til videre i svangerskapet!

__________________
Lotski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:50   #17
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer og lykke til!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:05   #18
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer så mye! Spennende tid foran deg nå









__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:07   #19
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer så mye

Husk at du trenger bare ekstra energi tilsvarende en skive brød og et glass melk om dagen så fedonaktig kost vil være midt i blinken i tiden fremover.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:10   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er GRAVID!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Husk at du trenger bare ekstra energi tilsvarende en skive brød og et glass melk om dagen så fedonaktig kost vil være midt i blinken i tiden fremover.

Nå sa du det jeg skulle si!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:34   #21
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer! Lykke til med kostholdet

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 21:26   #22
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Tusen takk alle sammen! Tenkte jeg skulle skaffe meg en bok om Fedon, så jeg vet liksom litt mer om den retningen. Har liksom fokusert mest på Ketolyse jeg.

Nå om dagen har jeg ikke lyst på noe egentlig. Litt uggen liksom. *håper* det gir seg snart!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:58   #23
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Jeg er GRAVID!

Kikka innom bloggen din no, og eg og er med på sånn dytt.no skritteljqropplegg på jobb! Fann ut eg måtte melda meg på for halda aktivitetsnivået litt oppe i alle fall... Kjenner eg angrar litt allereie då den viser berre 6000 skritt så langt i dag...*gulp*

Hehe!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:19   #24
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer så mye!!! Så spennende! -fint at du er så reflektert over kostholdet framover (jeg spiste meg opp 30 kg - hver gang ) Å få bort igjen så mye etterpå er et problem jeg virkelig håper du slipper.
Lykke til med voksende mage og med "nytt" korthold

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:47   #25
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er GRAVID!

Konkelimonke: Syns det er ganske gøy med dette dytt greiene jeg. Er nesten oppe i 10 tusen skritt i dag tror jeg :-)

aktivjente: Takk skal du ha! Kostholdet er det så som så med akkurat nå om dagen. Er ikke lett dette å plutselig minke på fettet og øke på karbene. I tillegg har jeg vært sinnsykt kvalm fra igår kveld og til nå. Holder på å dø. Spiser Ritz-kjeks til den store gullmedaljen i dag liksom. Men, får tro det gir seg snaaart. ;-)

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid! Hva nå? Jojodama Ketolysekuren 15 18-07-10 15:18
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Gravid tess81 Generell diskusjon 32 12-02-08 00:08
Gravid Dimmine Spørsmål og svar 2 09-10-07 15:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no