Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Cocosa og magesmerter

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 10:19   #1
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Cocosa og magesmerter

Nå er det en god stund siden sist jeg tok Cocosa, og jeg begynte med en spiseskje av gangen, noe som resulterte i kolikksmerter av en annen verden og løs mage etter noen timer. Jeg trapper ned til en teskje, men opplever samme type ubehag i magen, om enn ikke så sterkt. Jeg tar det sammen med mat, så jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skjer. Tåler jeg ikke like mye fett lenger? Skal jeg fortsette, eller trappe enda mer ned? Det er tredje dagen med smerter i forbindelse med Cocosa. Jeg har aldri reagert sånn før med mindre jeg har spist flere spiseskjeer.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:47   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Cocosa og magesmerter

Sammenlign med en ss med smør. Får du samme effekt er det fettet, er det ikke er det cocosaen. Hva har du cocosaen sammen med nå? Og før?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:55   #3
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Cocosa og magesmerter

Jeg vet at det er cocosaen, jeg bare lurer på om det er enkelte fettyper man må tilvennes. Blant annet denne MCT-oljen, som man må begynne forsiktig med, er jo bevis på det. Jeg spiser cocasen nå sammen med mat, i kaffe, bar, men rett etter maten, osv. Aldri på tom mage. Jeg tok en teskje istad, og det gikk en del bedre. Heldigvis! Cocosa er jo nydelig..

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 16:11   #4
Flyt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 5
Flyt er på en erverdig vei

Sv: Cocosa og magesmerter

Hei

Jeg har også tidligere slitt litt med kvalme, og har lurt på om det har med fettinntak - bl.a. Cocosa. Hørte som om syre - det viser seg at mange av oss har for lite syre i kroppen - vi burde få i oss mer bitterstoffer. Selv bruker jeg nå Bitterstern - noen dråper i litt vann - et par ganger til dagen rett før måltid. Kjennes som om det kan ha hjulpet - i hvertfall er kvalmen redusert. Kanskje noe å forsøke for deg også? Du kan kjøpe Bitterstern på helsekost.

Tvi tvi

Flyt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/blodsukkerbalansert Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 16:12   #5
Flyt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 5
Flyt er på en erverdig vei

Sv: Cocosa og magesmerter

PS! med syre mente jeg å si magesyre...

Flyt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/blodsukkerbalansert Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 18:19   #6
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Cocosa og magesmerter

Åååh - ikke lsd, altså.

Neida. I mitt tilfelle var det ikke kvalme, men intense kolikksmerter som var plagen. Men det gikk over den tredje dagen med Cocosa, og har ikke vært tilstede siden. Men fint du fant noe som funka for deg, da. Jeg har egentlig alltid spist mye fett, så jeg tror bare det var den spesielle typen fett som forårsaket smertene. Jeg har googlet det også, og sett at det er vanlig, og det samme gjelder MCT.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MCT-olje og magesmerter LilleMill Lavkarbo generelt 0 06-06-08 14:31
Cocosa Madeleine Atkins kosthold 15 23-03-08 16:07
Magesmerter? jeef-micro Eurodiett 12 17-11-07 11:19
Magesmerter cilemora Ketolysekuren 3 02-09-07 00:34
Forstoppelse og magesmerter ... tech Fysisk og mental helse 11 18-07-07 09:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no